Studievejledning

ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?

17. april 2015 af StxAndSuch
Hej Studieportalen!
Jeg vil være advokat og vil gerne finde ud af hvilken ungdomsuddanelse, der så ville være den rigtige for mig?
Jeg er stærk fagligt i dansk og andre sprogfag, knap så stærk i naturfag og mattematik. Historie/samfundsfag etc. er fint.
Så, hvilken ungdomsuddanelse ?
Håber i vil svare hurtigt.
Mvh. Line :-)

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. april 2015 af UG124 (Slettet)

HHX, HTX, STX og HF, eventuelt HG, kan være lige gode til at uddanne sig som advokat. Jeg vil selv også gerne være advokat - jeg starter personligt på handelsgymnasiet her til sommer, men de andre ungdomsuddannelser kan være lige så gode. 


Brugbart svar (2)

Svar #2
17. april 2015 af MaibritG

Mit bud vil være en sproglig eller samfundsfaglig, linje på STX eller HHX. Muligvis kunne en HF også være en mulighed. Det vigtigste er at du opfylder de specifikke adgangskrav såvel som adgangskvotient:

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være bestået.

Du kan læse mere om adgangskvotienterne her: https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/samfundsvidenskabeligebacheloruddannelser/forvaltningmv/jura

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. april 2015 af ping317 (Slettet)

Mit svar kommer til at indeholde en masse fordomme. Selvom de er begrunede, vil det sikkert fornærme noget - så er du advaret. Min primære kilde til info er at jeg selv er studerende på uni, og derfor i sagens natur har venner der er gået i masse veje.

Jeg tænker at det der giver dig den mest grundige indførering i at lærer i bred forstand, og nok er det der vil ruste dig best til jura er stx.

Dog tror jeg at det er nemmere at få en god karakter på HHX, statistisk er gennemsnittet på dem der starter der mindre, og karaktere vil altid relative ift. omgivelser. du kan også gå i en bue rundt naturfag der. dog slipper du nok ikke for lidt ekstra økonomi


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. april 2015 af anonym000

Det bedste er simpelthen at tage en samfundsfaglig linje på STX. Lad vær med at tage en HF, der kan gå Paradise Hotel og Big Brother i det hele.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #5
17. april 2015 af UG124 (Slettet)

#4

... og ved en HF bliver man også hurtigere færdig ;-) 

#0

Herudover, til trådstarter, så er handelsgymnasiet også rigtig godt, fordi at du får erhvervsret i 3.g.


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. maj 2015 af NotaTerrorist (Slettet)

Slettet

Skriv et svar til: ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.