Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18441 til 18460 af 27496
  • Et eller to ord?

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ...
  • Fremstilling af brint og stofmængde.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lavet det her klassiske forsøg i kemi, og spørgsmålet går så på hvad stofmængde for brinten der dannes når 30 g zink reagerer med 100 mL saltsyre (enten HCl, 4 eller 6m) Er der nogen der kan pege mig i retning af hvordan jeg udregner det?
  • Begreber

    Forumindlæg
    Hej derude! Har brug for lidt hjælp til noget kemi. Mine spørgsmål er: Forskellen på begreberne atom, isotop og grundstof ? og Hvad 2-tallet foran H’et betyder og hvad det lille 2-tal betyder i 2H (2lille)O? Mvh Sofie
  • Rapport hjælp idag?

    Forumindlæg
    Hej folkens ...en fra Aarhus som kan hjælpe mig med en rapport, altså person skal helst være en som har meget styre på kemi og helst en som enten læser det eller underviser kun. Jeg søger hjælpen her idag med rapport skriving. Du får penge til at hjælp mig med dette... min mail:miss-isku-fi...
  • Manglende forumkategori

    Forumindlæg
    Jeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi.
  • HEELP!

    Forumindlæg
    Hej alle soede mennesker kan i ikke hjaelpe mig med noget jeg skal aflevere imorgen. jeg har en kemi rapport til imorgen og jeg skal skrive en lille rapport om hvad der sker naar man forbraender HEPTAN af ?? kan i hjaelpe?? tak
  • Hjælp til 9. klasses afgangsprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for nogle små forsøg til min afgangseksamen i fysik/kemi. Jeg kan komme ud for at komme op i følgene: Radioaktivitet. Lyd, lys og bølger. Magnetisme/elektromagnetisme. Syrer og baser.
  • pH

    Forumindlæg
    Hej Håber der er nogle der kan hjælpe mig igang med en lille pH opgave Beregn pH i en 0.2 M opløsning af ethylamin (C2H5NH2). Kb = 5.6 × 10-4. På forhånd tak for en håbløs kemi studerende
  • Acrolein

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med følgende i kemi, er der nogen der kan hjælpe? MEGET gerne med forklaring på hvad du gør. På forhånd tak :-) "Acrolein kan addere dibrom. Opskriv et reaktionsskema for additionsreaktionen, og begrund at produktet forekommer i to isomere former."
  • Overskud af H3O

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at forberede mig til en mulig Kemi B eksammen, jeg kan se at flere steder står der at en syre, har et overskud H3O+ ioner. Hvad vil det sige? når jeg tænker på H3O+ ioner, tænker jeg på H2O som reagerer med sig selv.
  • Tegne titrerkurve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :-) Jeg sidder og er igang med en kemi opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an, håber der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe. På forhånd tak! Opgave: Skitser titrerkurven for titreringen af 20,0 ml 0,100M NH3 med 0,100M HCl
  • alkoholer

    Forumindlæg
    hej jeg har fået 2 opgaver i kemi og det er ikke lige det emne jeg er bedst til så er der nogle som kan hjælpe mig hvor mange alkoholer man kan aflede af propan- og forslå hvad de hedder... argumenter for hvorfor methansyrer(eddikesyre), mælkesyrer og citronsyrer kan opløses i vand
  • Hjælp til at aflæse ækivalenspunkete

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det.
  • at aflæse ækvivalenspunktet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det.
  • Methanol og H2O - hjælp

    Forumindlæg
    hej ;) jeg sidder med en kemi aflevering og har problemer med 2 af spørgsmålene: 1) hvordan kan sukker C12H22O11 være polær når den har den formel med C og H i starten? 2) hvorfor er methanol ikke lige så polært som H2O? det ville være fedt med noget hjælp! :)
  • Enzym som katalysator

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare spørge om hvordan et enzym sænker aktiveringsenergien? Hvad er kemien bag det? Jeg kender godt ligningen E+S-><-ES->E+P. Men hvordan får enzymerne sænket aktiveringsenergien? Tak på forhånd.
  • molekyler

    Forumindlæg
    Hej - håber virkelig du kan hjælpe er i gang inde på fysik kemi tjek men ved ikke det ene spørgsmål hvilke molekyler er det der bevæger sig op i luften som luftdamp? størreste, mindste, hurtigste, langsomeste?
  • Opslag for styrkeeksponent (pKs)?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i skriftlige kemi, og jeg stødte på nogle opgaver, hvor vi selv skulle finde pKs-værdierne i opslag som databogen o.l. Er der nogen som kan give mig et opslag over forskellige stoffers styrkeeksponenter? Der står meget lidt om pKs-værdier på nettet og i databogen? ...
  • Hvad er vands autohydrolyse mm.

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at forbedre mig til min mundtlige kemi eksammen, til det har jeg to spørgsmål 1) - Hvad er vands autohydrolyse? 2) - Hvordan beregnes pH i en opløsning af en stærk, monoprot syre? Tak på forhånd! Mvh. Martin
  • kemiske metoder

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en disposition til i morgen i kemi om kemiske metoder og aner ikke hvordan jeg skal få den startede. Vores lære har forklaret, at det er en god ide at definere først håber der er nogle, som kan/vil hjælpe mig!!