Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18501 til 18520 af 29670
-
Malakit+syre
ForumindlægNogen der kan hjælpe med reaktionsskemaet: Cu2(CO2)(OH)2+H3O(+)--> Jeg ved ikke om der fravistres en OH eller om der dannes CO2, vand og kobberoxid f.eks. har prøvet lidt af hvert, men har ikke kunnet få reaktionsskemaerne til at stemme -
defination af kulturmøde
Forumindlæghej alle :) jeg har søgt lidt på google, men kan simpelhent ikke finde hvad definationen på kulturmøde er?? og jeg skal finde ud af noget med kulturmødet mellem araberne og europæerne! :D jeg håber i kan hjælpe mig med evt nogle links. eller komme med jeres svar på hvad det er :D -
Parameterfremstilling
ForumindlægJeg prøver at starte en ny tråd op i dag om det samme emne som i går. Hvis nu at jeg ville lave en algoritme til mig selv som viste hvordan man anskueliggjorde en problemstilling omhandlende en parameter, hvad ville det første, andet og det tredje træk så være i at lave en parameterfremstilling f... -
Monotoniforhold for f(x)=x^3+3x^2
ForumindlægHEJ!! ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED AT FINDE MONOTONIFORHOLD FOR f(x)=x^3+3x^2 HAR ALLEREDE DIFFERENTIERET DET TIL F`(X)=12X^2 (MEN VED IKKE HVORDAN JEG SKAL KOMME VIDERE) PÅ FORHÅND TAK :) -
Københavns bombardement
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart til at skrive 2.g opgave i historie. I den anledning har jeg besluttet at skrive noget om Københavns Bombardement. Mit problem er bare jeg ikke lige kan finde ud af hvilke elementer jeg skal tage op i min problemformulering, og dermed opgaven. Jeg skal jo gerne nå rundt om ... -
SSO ideer - tuborg/cocacola/romantikken
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive min sso i Dansk. Opgaven skal bestå af omkring 6-8 sider. Jeg har tænkt på noget reklameanalyse - tuborg - Cocacola - nogen der har noget respons til disse emner. Jeg har også set en del skrive, at romantikken er et godt emne, hvad kunne man lave opgaven som, inden ... -
Indhold i SRP
ForumindlægHej Alle.. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad en SRP skal indeholde? Jeg skal til at skrive min nu og frem til 17 dec. På forhånd tak Mvh Pernille. -
Hvad hedder det?
ForumindlægJeg sidder her med en tekst, jeg ikke lige kan kategorisere som det ene eller andet. Det er en vidnesbyrd, skrevet i nutid (lidt dagbogsagtig - dog blot med "den næste dag gjorde vi det og det.." ikke noget med eksakte datoer el. lign.) -
Kronik om valgvideoer fra Dansk Folkeparti og Enhedslisten
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave: Jeg skal skrive en kronik om opfattelser af Danmark. Kronikken skal indeholde en redegørelse for synspunkterne i de to videoer og en karakteristik af argumentationsformen. Diskuter synspunkterne. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme igang, er der nogen de... -
Ytringsfrihed i Iran?
ForumindlægHej jeg skal igang med at skrive en opgave om forskellen på Danmarks ytringsfrihed - kontra - Irans ytringsfrihed. Derfor ville det være dejligt hvis nogle kom med deres holdning om der er ytringsfrihed i Iran (og i Danmark) Samtidig ville det være super hvis nogle havde nogle gode links :) -
Tysker -> USA
ForumindlægHejsa. Var det ligefør og under DDR at østtyskerne rejste illegalt til Amerika? -
Hjælp til sætningsanalyse søges :-)
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og bøvler med en sætningsanalyse af følgende citat: 'Det handler ikke bare om grundkompetencen i pædagogik, men om alt muligt andet, så det har også noget at gøre med, hvad du interesserer dig for som person.' Sætningen skal inddeles i sætningsled på det primære anal... -
2.g-opgave - Historie - Franske Revolution
ForumindlægHejsa.. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive 2.g-opgave. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et emne indenfor "Den Franske Revolution", dog er jeg usikker på hvilket underemne jeg gerne vil have om. Nogen der har nogle idéer til noget interessant stof, som der også er kød nok... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey, skal inden længe skrive et større projekt i virksomhedsøkonomi ned finansiering som sekundærfag. Jeg er ikk typen, der er så meget til tal mv. jeg er mere til de bløde værdier og hummuniske indgangsvinkler. Derfor har tænkt på at skrive om supplerende rapporter (etisk-, socialt-, miljø-, k... -
Permanganats reaktion med benzen
ForumindlægPermanganat kan oxidere en dobbeltbinding i et org. stof, så der dannes en diol (hvis der er en dobbeltbinding). Kan permanganat oxidere benzen? Vi foretog et forsøg med CH3-CH2-O-Ar og fik et negativt resultat, hvorfor det? Er permanganat ikke stærkt nok til at oxidere benzenringe? -
Forskel
ForumindlægHvad er forskellen mellem dansk og engelsk. Please kom med et par eksempler. Mvh Mia -
Big Bang
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om Big Bang, og der er jeg stødt på nogle problemer. Hvad er planck-tiden? Jeg har læst meget om det, men jeg er en smule forvirret fordi mine kilder ikke er helt enige. Ved man hvad der forårsagede inflationen? Igen er mine kilder en smule uenige. Da opgaven... -
Kønsballade af Judith Butler, HJÆLP
ForumindlægHeeeey! Er der nogle her der har læst "Kønsballade" af Judith Butler, i så fald, er der nogle der har noter til den? Har fået bogen som ukendt materiale i SRP, men da jeg kun har samf B er niveauet alt for højt til mig. Har nu læst de første 20 sider 100 gange og jeg fatter ingenting af... -
SRP for lang?
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at afkorte min SRP, da den er for lang.. Jeg sidder tilbage med 1,2 normalsider for meget, og føler virkelig ikke jeg kan korte mere ned. Vil det trække ned at opgaven kommer til at fylde 1,2 normalsider for meget? -
Historieopgave im Den Danske Grundlov.
ForumindlægHej:) Jeg skal til at skrive en historieopgave om knap en månedstid og jeg overvejer at skrive om den danske grundlov, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal specifikt skrive om. Hvordan skal jeg få opgaven til at fylde de 10-12 sider. Jeg skal snart lave en problem formulering, men jeg ved ikke hv...
