Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18501 til 18520 af 28854
-
EP - hjælp til emneideer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive et eksamensprojekt i biologi og engelsk. I biologi vil jeg gerne skrive om stoffers (LSD,hash osv.) påvirkning på individet og er lidt itvivl om, hvordan man skal kople det på noget engelsk materiale. Jeg havde selv gjort mig en overvejelse om man ville kunne analys... -
Hjælp til emnevalg!
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skal snart til at skrive min AT synopsis eftersom jeg er utrolig bagud. Mit overemne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Mine to fag er: Biologi og dansk - Mit underemne jeg havde valgt til at starte med var "Kolera epidemien", h... -
Hjææælp til AT! Noge klogehoveder?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive min AT synopsis eftersom jeg er utrolig bagud. Mit overemne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Mine to fag er: Biologi og dansk - Mit underemne jeg havde valgt til at starte med var "Kolera epidemien", hvor jeg herefter vi... -
AT BIO/REL Metodepræcisering, fosterdiagnostik
ForumindlægHej derude! Jeg skal op til eksamen i morgen fredag i fagene biologi og religion. Mine lærere sagde at jeg til biologi skulle benytte den deskriptive metode fordi teori omkring DNA og PCR-metode er anerkendte og at den deskriptive metode så bare skal fungere som en forklarende faktor. Det synes... -
Hvordan de to fag tilsammen har været med til at belyse hovedspørgsmålet?
Forumindlæghej, jeg skal op i AT på fredag og vil gerne være sikker på om min forklaring til dette spørgsmål er fyldestgørende nok eller om jeg evt. har misforstået det? måske manger jeg noget? Min problemformulering lyder: Hvad kom Darwins evolutionslære til at betyde for opfattelsen af mennesket og hvorle... -
Eksamens spørgsmål hjælp
ForumindlægHej.... jeg skal til biologi A eksamen i morgen , og har derfor været oppe og trække et spørgsmål som skal besvares, derfor skriver jeg dette spørgsmål. Mit eksamensspørgsmål er: Udnyttelse af mælks indholdsstoffer. her skal der besvares følgende: hvad kan indholdstofferne i mælk bruges til i din... -
Eksamensspørgsmål C-niveau!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til eksamen her i morgen tidlig klokken 10 i Biologi på c-niveau. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål hertil (uden bilag selvfølgelig) som vi kan/skal svare på til i morgen. og jeg sidder selvfølgelig fast. Spørgsmålene lyder således: Nedarvning af monog... -
Rapport om fangst og genfangst - spørgsmål
ForumindlægJeg sidder med nogle spørgsmål til min biologi rapport som jeg ikke kan finde ud af. Vi har ikke gennemgået det i undervisningen, og der er intet i vores biologi-bog om det. Så håber der er en som kan hjælpe :-) 1) Hvad skal der gælde om populationen af dyr, for at vi kan bruge mærkning-genfangst... -
Populationskontrol af dyr
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til min AT-eksamen og jeg har valgt fagene biologi og fysik, med henblik på at lave en kombination indenfor populations kontrol af dyr. Jeg har tænkt på, hvilket dyr jeg skal vælge at fokusere på, og er nået frem til: havskildpadder eller løver i Afrika. Jeg vil ... -
AT 2014 Ramadan Bio/Reli
ForumindlægHej Jeg skal snart udarbejde min AT synopse i emnet "Mad og mennesker". Jeg skal beskæftige mig med ramadan og noget om, hvorvidt det er sundt at faste. Jeg har tænkt mig at analysere ramadan som et overgangsritual i religion, og komme frem til noget i retning af, at man får renst sin... -
Hardy-Weinberg ligevægt
ForumindlægHej! Jeg kan ikke løse denne opgave: 4. Beregn frekvensen for de tre mulige genotyper hos nyfødte børn i den pågældende befolknings gruppe under antagelse af Hardy-Weinberg ligevægt. Herunder har man informationerne: Frekvensen af β-talassæmi er særlig høj i Middelhavsområdet. I en befol... -
Modeller
ForumindlægJeg tænkte om nogen kunne være så flinke at sende nogen meget fornuftige modeller til brug, til en fremlæggelse. Jeg har brug for 3 modeller. Det er en samlet fremlæggelse, som krydser Fysik-kemi, Biologi, Geografi. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D... -
Hvilken studieretning skal jeg vælge mellem Science 1 eller Bioteknologi??? HJÆLP PLS!!!!
ForumindlægHej, jeg står lige pt. i et dilemma. Jeg skal snart vælge studieretning her i 1.g på gymnasiet. Jeg har en stor drøm om at blive læge, men ved desværre ikke hvilken studieretning jeg skal vælge, mellem Science 1 (Mat A - Fysik A - Kemi B) eller Biotek-linjen (Mat A - Bioteknologi A - Kemi B). J... -
Immunforsvaret
ForumindlægTænkte på om der var nogen ku forklare hvordan immunforsvaret reagerer på HIV-virus?Og hvis man har fået en VOLDSOM bakterie infektion som det uspecifikke imunforsvar ikke kan klare så er det vel det specifikke immunforsvar som tager over. Det er vel ganske logisk, men men kan en makrofag danne ... -
BIO!!!! - help pleace...
ForumindlægHejsa Ønsker lidt hjælp til denne opgave... "Fig. 1 er en tegning af et produktionssystem anvendt i gartnerier. Planterne vokser i vækstbakker med rødderne i en opløsning af næringssalte i stedet for jord. Vækstbakkerne er dækket af sortplastik. Udbyttet fra et sådant anlæg er normalt større... -
Rapport-guide
ForumindlægHej!Vil høre om der er nogen som ligger inde med en go' "rapport-guide" til fagene fysik og kemi?på forhånd tak -
Svær opgave...!
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der vil hjælpe mig med en lille biologiopgave...? Hvis ja så sender jeg opgaven til jer, da der er to figurer!På forhånd tak -
Samfundsfag A
ForumindlægHej alle. Jeg står overfor det valg, at jeg skal vælge, om jeg vil have samfundsfag opløftet til B-niveau i 3.g. Selve faget interesserer mig rigtig meget, men det er ikke sådan at jeg føler overlegenhed i timerne. Derudover er min nuværende lærer rigtig dygtig på hele linjen. På mit gymnasi... -
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg er i den uheldige situation, at jeg skal til omeksamen i Kemi i år, fordi det gik ad røven til sidste år! Er der nogen der har en idé til hvad man kan sige/gøre/skrive for at man består? Problemet er nemlig, at jeg simpelthen ikke gider læse kemi, og hvis jeg gjorde det, ville jeg allige... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her og skal skrive om Darwins evolutionsteori men har en del problemer med rigtig at finde ud af hvad det er jeg skal skrive, vil optage min stemme og derefter smider jeg den ind i en film hvor der vil være nogen billeder som jeg også lige skal finde. Håber virkelig i...
