Studievejledning

Hvilken studieretning skal jeg vælge mellem Science 1 eller Bioteknologi??? HJÆLP PLS!!!!

01. oktober 2018 af Croissanten

Hej, jeg står lige pt. i et dilemma. Jeg skal snart vælge studieretning her i 1.g på gymnasiet. Jeg har en stor drøm om at blive læge, men ved desværre ikke hvilken studieretning jeg skal vælge, mellem Science 1 (Mat A - Fysik A - Kemi B) eller Biotek-linjen (Mat A - Bioteknologi A - Kemi B). 

Jeg havde en virkelig dårlig lærer til biologi i folkeskolen, så jeg har ikke lært det meste i biologi. Dog har jeg hørt at Biotek-Linjen åbenbart er "bedst", hvis man vil studere medicin, og lige præcis dét sætter mig i et stort dilemma. 

Derfor vil jeg spørge om: Hvilken studieretning ville være den "bedste" at vælge, hvis jeg vil læse medicin?

På forhånd tak 

Mvh Roshan


Brugbart svar (2)

Svar #1
01. oktober 2018 af polit18

Så længe begge uddannelser lukker op for adgangskravene til medicin studiet er det op til dig og dine interesser, hvad du fortrækker at vælge. Jeg har selv studeret på biotek-linjen og det var jeg rimelig tilfreds med udover den selvfølgelig var svær. Du har ret i at det er bedre at læse linjen, hvis man ønsker at læse medicin efter, da man får en del viden og et indblik i naturvidenskaben på et helt andet niveau. Din baggrund er ligegyldig, da du lærer alt om igen og derfor skal du slet ikke frygte at vælge linjen, da det slet ikke kommer til at berøre dig. Husk vælg det du interessere dig for, hvis du ønsker at læse medicin, da gennemsnittet er det vigtigeste. Du kan altid supplere når du har færdiggjort gym for at få lov til at læse medicin. Derfor vælg den linje du regner med at score højst karakter i og selvfølgelig det som interessere dig mest. 


Svar #2
01. oktober 2018 af Croissanten

Tusind Tak for svar! Det hjalp virkelig meget :) 


Skriv et svar til: Hvilken studieretning skal jeg vælge mellem Science 1 eller Bioteknologi??? HJÆLP PLS!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.