Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18521 til 18540 af 31547
-
Matematik mundlig eksamen
ForumindlægHej alle. Vi har ikke fået ret meget hjælp til at forberede den mundlige eksamen, og jeg er derfor rigtigt forvirret. Er der nogle der kan forklare mig hvad man skal? Det er A niveau, og mit problem er at gennemskue spørgsmålene som fx kunne lyde: Finansiel regning Du skal udvælge... -
problemformulering
Forumindlægtil dansk historie opgaven har jeg valgt at skrive i historie. Mit emne er middelalderlig tortur, og jeg har indtilvidere skrevet et udlkast til en problemformulering. vil bare lige høre om jeg er på rette spor: redegør: hvilke former for tortur blev anvendt? påvis: hvorfor blev der anvendt tor... -
historieopgave hjælp....
Forumindlæghej, jeg skal til at i gang med at skrive historieopgave, og har følgene problemformulering:1. Redegørelse for Nord og Syds krigsmål (militære og politiske)2. Analyse af den eller de strategier Nord og Syd anvendte for at nå deres mål3. Vurdering af hvorfor/hvorfor ikke og i hvor høj grad det lyk... -
Opgave om depressionen i '30erne og børskrakket på Wall Street!
ForumindlægJeg skal skrive en historieopgave om depressionen i '30erne og børskrakket på Wall Street. Dertil kan jeg bruge al den hjælp jeg kan få! Om det er nyttig viden eller andet som I kender til det, så skriv endelig. Dette er min problemstilling: • Redegørelse af krisens forløb og dens vej ti... -
24 timers historieeksamen
ForumindlægJeg sidder med min opgave og har stirret mig blind, så jeg er i tvivl om jeg kan udfylde tiden og indfri mine egne forventninger. Jeg har svært ved at finde et overordnet emne, gennemskue om det er for svagt, eller om jeg rammer, men har nedfældet til nu: Redegør for vikingernes trosretning og ... -
Den Armerikanske Borgerkrig
ForumindlægEr der nogen der kan svare på disse spørgsmål1. På hvilken måde Forfatningen i 1789 indeholdt et kompromis mellem Nord og syd om slaverne?2. Redegøre for Frank L. Owsley syn på årsagerne til borgerkrigen og have dig til at argumentere for eller imod hans årsagsforklaring.(det er en kilde fra boge... -
gruppeadfærd
ForumindlægSidder og laver opgave: skal bla. skrive -redegøre for forhold der har afgørende indflydelse på gruppeadfærd i det senmoderne samfund Tænker på at bruge/beskrive Giddens teorier og thomas Ziehe`s teorier.Mener han har skrevet noget om gruppeadfærd- gruppedannelse Giddens samtidsanalys... -
Differentiere
ForumindlægHar nogle opgaver hvor jeg skal redegøre for at en funktion er stamfunktion til en anden. Det gør jeg ved at differentiere stamfunktionen.Problemet er dog bare at vi skal kunne det i hovdet vha. regneregler for differention, som jeg ikke er vant til.g(x)=1/2 ln((e^2x)-1)-x , x>0F(x)=x+1-(1/x-1... -
Maksimum
ForumindlægJeg har f(x)=3*lnx-x^3 denne differentierer jeg og får: (3/x)-3x^2 .. jeg skal nu redegøre for om f'(x) har et maksimum.. Jeg prøvede fx at indsætte f(1) og fik 0, derefter satte jeg fx f(2) og fik (-21/2).. men ved ikke rigtig hvad jeg kan bruge det til :s -
Synopsis samf, diskuterende spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en samfundsfags synsopsis, om EU. Jeg er ved at lave problemfeltet, og har skrevet hovedspørgsmålet og de to første underspørgsmål: Hvilke økonomiske problemer står EU i, og kan disse problemer løses ved hjælp af struktur og finanspolitiske værktøjer? 1. Redegø... -
Hvilken karakter mener i at det her vil give
ForumindlægHej jeg fik denne her slut komentar i min dansk aflvering men uden nogen komentar. Hvad tror i at det vil give ? Fint – det er en fornuftig anmeldelse, hvor du kommer ok omkring fortællingen (selvom jeg savner mere omkring temaet, der dog er relevant for alle mennesker). Der er en god s... -
Problemformulering om rumkapløbet
ForumindlægJeg vil redegøre for hovedtrækkene i rumkapløbet mellem Sovjetunionen og USA fra 1957 – 1975. Dernæst vil jeg undersøge, hvordan en raket kommer i kredsløb om jorden og analysere hvorfor det var amerikanerne, som kom først til månen. Til sidst vil jeg vurdere, hvilken betydning rumkapløbet ... -
Darwin i AT-eksamen
ForumindlægVi er i gang med vores AT-synopsis og ville høre om der er nogen, som evt. har nogenlunde samme emne eller bare gode ideer til lidt hjælp. i forbindelse med darwin arbejder vi med redegørelse for hans evolutionsteori og hvilke samfundsmæssige forhold der lå til baggrund for teoriens tilblivelse. ... -
Digt i dansk
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal svare på nogle spørgsmål til følgende digt som jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har kigget på men har svært ved at komme i gang med det. Til jer der anklager poisien for eksklusivitet og råber: Ud med sproget! - det er verden der er et elfenbenstårn hv... -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min AT-synopsis. Mit emne er menneskets oprindelse og fagene er biologi og historie, hvor jeg redegør for homo sapiens og menneskets udviklingslinje og diskutere om udviklingslinjen er fuldendt. Jeg er svært ved at få de historiske metoder med ind over, altså kild... -
Metode idræt
ForumindlægHej. Jeg sidder igang med min AT-synopsis, og har lige et spørgsmål omkring metode. Altså idræt bruger jo den videnskabelige metode, men præcis hvordan kan man formulere det? Altså det er jo ikke fordi man opstiller en hypotese, som man normalt gør det. Altså jeg skriver i idræt om ekstremsport (... -
Metode - biologi
ForumindlægHejsa. Som så mange andre er jeg virkelig forvirret over det her metode. Altså jeg er da helt med på den naturvidenskabelige metode med hypotetisk-deduktiv osv., men hvad hvis man ikke bygger sin opgave på et forsøg? Jeg har min viden fra bøger og internetsider, men det er vel ikke ligefrem en na... -
Diprote baser? Protonering? Hurtigt...
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive min 3.G AT-synopsis, der skal afleveres i morgen. Jeg skriver om emnet Tobak, og skal kemisk redegøre for nikotinens egenskaber og opbygning. Jeg har fundet ud af at nikotin er en diprot base - og er ret meget i tvivl om hvad det betyder! - Er det blot at der er to ato... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej - Jeg har lige svært ved at se mig igennem eksponentielle funktioner, og håber at få lidt hjælp herinde :) Jeg skal i en opgave: Forklar, hvad der forstås ved en eksponentiel funktion (brug gerne kapitalfremskrivning som eksempel) Redegør for regneforskrift og graf, samt betydning af tallen... -
råber om hjælp til skrivning af diskussion
ForumindlægHej alle jer derude...jeg skal skrive stil om et brev fra J.C. Jacobsen til sin søn, brevet er taget fra bogen 'Din hengivne Jacobsen - bryggerens breve til sin søn 1855-70'Vi skal skive en redegørelse og en diskussion..jeg har tænkt mig at bruge 'At finde sin plads i helheden' so...
