Søgning på: historie begreber. Resultater: 18521 til 18540 af 22480
-
SRP i 3.g hjælp HASTER
Forumindlæghej alle.. jeg sidder og skal til at vælge fag til min SRP opgave i 3.g og er mere eller mindre besluttet på at skrive om hooligans enten over hele verdenen eller i england.. jeg sidder lidt i den problemstilling at jeg ikk ved om jeg skal skrive i SAMF og ENG eller i SAMF og HISTORIE, hvis der e... -
Mobning - din mening?
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i den situation, at jeg skal have skrevet en stil om mobning. Det ville være fint nok bare at skrive mine egne meninger og lign. meeen det ville da være sjovere hvis jeg kunne få andres meninger - og evt. historier omkring oplevelser med mobning. Det kunne eks være: Hvad e... -
Engelsk hjælp, hurtig!
ForumindlægHej derude Nogen der kan hjælpe med at oversætte dette: 1. I mange år drømte hun om at blive en berømt skuespillerinde. 2. Hr. Præsident. Vil de kommentere de sidste dages historier om Deres afsked? 3. Der var en stor mangel på mad i Berlin i det sidste år af krigen. 4. Drengen skjulte sig for si... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Besættelsestiden
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg skal skrive en historie opgave om besættelsestiden. Jeg skal analysere mig frem til regeringens mulighedsrum men jeg kan slet ikke se at regeringen havde ret mange mulighederne i perioden op til besættelsen. De havde en mulighed som var at indgå i et forsvarssamarbejde med ... -
Hjælp til et emne i 1930'erne?
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SSO - større skriftlig opgave. Jeg kan vælge enten at skrive kun i historie, dansk eller begge dele. Jeg foretrækker begge dele, da det er hjælp til DIO næste år. Men hvad skal jeg skrive om? Jeg skal tage udgangspunkt i 1930'erne hvor begge fag indgår. Jeg kan skrive ... -
Eliteidræt
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe med lidt inspiration til Emnet "Eliteidræt" i historie og idræt hvor jeg skal taget udgangspunkt i Team Danmark. jeg tænker på Etableringen af team danmark Kravene for at opnå det gode liv hos team DK Hvad er det gode liv for individet og team Danmark? ... -
Perspektivering - som englene flyver og ond i sulet
ForumindlægJa overskriften siger jo næsten det hele. Jeg mangler noget som jeg kan perspektivere ''Som englene flyver'' og ''Ond i sulet'' fra Naja Marie Aidts VANDMÆRKET til. Det er til en dansk-historie opgave. Er lidt desperat. Ville gerne perspektivere dem til noget der e... -
Queen - Kan ikke finde på mere at skrive om....
ForumindlægHej! Jeg skal lave en Planche og en fremlæggelse i engelsk om bandet Queen. Men! Planchen og fremlæggelsen skal være to forskellige ting! Altså "at man får noget ud af dem begge", som vores lærer sagde. Jeg har skrevet om: Bandmedlemmerne. (Planche) Sjove Faktaer. (Planche) ... -
at-synopsis - rejser
ForumindlægHej :) jeg skal op til at-årsprøve, og vi har fået emnet rejser som 3.g'erne havde sidste år. Jeg er helt blank, så ville høre om der ikke var nogen som ville lægge deres synopsiser ud så jeg kan få noget inspiration, jeg må skrive i fagene: dansk, engelsk, spansk, old, religion, historie, ps... -
Dansk- og historieteorier
ForumindlægSidder i øjeblikket og skriver på min AT synopsis, der omhandler det danske ungdomsoprør med protestsange som midler mod autoriteterne. Mit spørgsmål går på, hvilke teorier jeg skal anvende i dansk og historie, da jeg ikke kan finde dette nogen steder. Mit metodeafsnit er dog allerede skreve... -
Fortæller?
ForumindlægHej jeg har en tekst hvor fortælleren fortæller noget der kan ske dvs. at handlingen ikke foregår el. er foregået, men kan i fremtiden foregå. Fortælleren kommer med kommentar men er ellers skrevet i sådan en stil: "Det var det de ville tro, de ville tro at hun var sådan en lille almindelige... -
AT 2013 problemformulering
ForumindlægJeg har AT 2013 med emnet "Kampen for det gode liv", og jeg har valgt fagene Historie A og Fysik A, samt underemnet vindenergi. Er der nogen der kan hjælpe med en problemformulering - især analyse delen, altså hvad skal man analysere? til den redegørende del tænker jeg noget i stil m... -
Selvbiografi
ForumindlægHej alle. Jeg sidder, og arbejder med en selvbiografi i mit AT projekt. Jeg husker nu, at min lære sagde at jeg skulle skrive hvorfor hun netop vælger denne genre, til at formidle sin historie, hvilket jeg egentlig ikke helt forstår. Jeg skriver om bogen "Et løft af sløret". Er det... -
Tuberkulose
ForumindlægJeg sidder og skal aflevere AT om tuberkulose. Jeg har fagene matematik og historie. Mit overemne er "Det gode liv". Er der nogen der har nogle idéer for en eller flere problemstillinger som kan tages op på det diskuterende niveau? Har selv overvejet noget med "Hvorfor går ma... -
Problemformulering
ForumindlægHej har skrevet den her problemformulering den handler om apartheid og Nelson Mandela, er der nogle der vil rette den? Jeg vil gerne vide hvorfor der blev lavet de love og regler. Hvad var det Nelson Mandela kæmpede for og hvorfor kom han i fængslet. Selve Sydafrika har en del hel historie om de ... -
Analyse af novellen nørreport
ForumindlægKære alle Jeg sidder her med min eksamens opgave og er gået i stå. Hvor mange personer er der egentlig involveret i historien, jeg er lidt forvirret omkring om der er 2 drenge eller ikke. Indtil videre så mener jeg at der er tale om 6 personer, de 2 drenge, den unge dame med rødt halstørklæde o... -
Hjælp til emne i Studieretningsprojekt?
ForumindlægHej alle. Så mange ved, skal alle tredje g'er her i december til at skrive studieretningsprojekt. Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Historie som fag at skrive i. Har endnu ikke besluttet hvilket af fagene der skal være hovedfag. Den lader jeg stå åben lidt endnu. Problemet er ba... -
Angående formalia i AT
ForumindlægHej Er der mulivis nogle der er superskarpe til det med formalia i en AT synopsis. Jeg har læst meget LIDT om det, da jeg er i fuld gang med at skulle skrive min synopsis færdig. Jeg ved generelt ikke, hvordan man laver henvisninger og de generelle regler for formalia i AT. Jeg kan ikke læ... -
HJÆLP Det moderne gennembrud, hjælp med gode ideer.
ForumindlægHeej allesammen., Jeg skal til at lave dansk historie opgave. og har om det moderne gennembrud., derfor havde jeg tænkt mig at skrive noget om kvindernes undertrykkelse. nogen som har nogle gode ideer til hvilke tekster jeg kan analysere, (og teksterne skal ligge på nettet, eller andre nemme tilg...
