Almen studieforberedelse (AT)

Angående formalia i AT

28. april 2018 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej 

Er der mulivis nogle der er superskarpe til det med formalia i en AT synopsis.

Jeg har læst meget LIDT om det, da jeg er i fuld gang med at skulle skrive min synopsis færdig. Jeg ved generelt ikke, hvordan man laver henvisninger og de generelle regler for formalia i AT.

Jeg kan ikke længere spørger min lærer, da det er weekend og vi skal afleverer på Mandag.

I forhold til litteraturliste: Må man så bruge alle opgaver afleveret f.eks. i historie, eller dansk osv.

Jeg skriver i Dansk og Engelsk A om kvindesynet under det moderne gennembrud


Brugbart svar (2)

Svar #1
28. april 2018 af Audioholic

Hejsa.

- Ja, det må du gerne.

Jeg har vedhæftet en AT-synopsisskabelon - dokumentet anfører alle de ting, som man skal have med, når vi snakker formalia.


Svar #2
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

Ej, hvor er det pænt af dig, mange 1000 tak


Svar #3
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

1.

I delen med litteraturlisten står der, at for hjemmesider, skal der en præcis adresse + en kort annotering med oplysninger om siden....

Ved du evt. hvad der menes helt præcist?? og hvor lang må en litteraturliste til en synopsis i AT være?

2. Under "resultater og delkonklusioner" står der : 

At man skal skrive om de resultater og konklusioner man er nået frem til vedørende de enkelte "underspørgsmål" eller "problemstillinger". Der står ligeldes en grundigere argumentation for en delkonklusion kan evt. gemmes til den mundtlige fremlæggelse, hvad menes der med dette? Hvor lang er dte bedst en delkonklusion er ?


Brugbart svar (1)

Svar #4
29. april 2018 af Audioholic

1. "Præcis adresse" er bare linket og den der med annotering er ikke nødvendig - kun hvis du synes det fremmer læservenligheden.

2. Jeg lægger ikke så meget i det, igen, det er op til dig. Resultater og delkonklusioner er tilnærmelsesvis det samme, du skal bare sørge for at besvare dine underspørgsmål - kort og præcist. Du har jo kun 5 sider á 2400 anslag at gøre godt med.

Svar #5
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

# 4.

Ej MANGE TAK igen...

1. Det er bare det med henvisninger osv..det har jeg læst betyder en del i en synopsis, da det netop viser, hvor man har sin viden fra. Ved du evt. om man skal skrive, hvornår man har besøgt siden, eller andet nødvendigt om de websider man læser?

2. Jeg bliver faktisk LIDT i tvivl nu, er det 5 sider man max på skrive, eller er det 3? 


Brugbart svar (1)

Svar #6
29. april 2018 af Audioholic

Altså med internersider skriver du
Forfatter (efternavn, fornavn), titel, årstal, webside og så smider du linket ind og slutter af med at skrive datoen du hentede oplysningerne "hentet 29-04-2018".
Det er 5 sider maks - og det er inkl. alt formalia og ekskl. forside mener jeg.

Svar #7
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

Okay yes....vidste godt, der var MEGET mere til det end bare at skrive internetsiden. TAK for dit svar, det betyder rigtig meget.

Jeg er virkelig ikke god til at skrive henvisninger og alle oplysninger om websider mv. i litteraturlisten. Har du mulighed for måske at hjælpe mig med 1 websides oplysninger, sådan at jeg ved hvordan jeg gør med alle de andre?

Det handler om denne webside: 

http://modernegennembrud.blogspot.co.uk/p/novelle.html

Jeg kan simpelthen ikke finde forfatternavn eller noget som helt andre oplysninger om websiden.....


Brugbart svar (1)

Svar #8
29. april 2018 af Audioholic

Hvis du skriver det sådan, skulle det meget gerne være iorden. Der er sikkert andre måder at gøre det på, men dette er én af dem.

Grønnegaard, Jacob:"Frøkenen analyse", 29. januar 2013, modernegennembrud.blogspot.dk -http://modernegennembrud.blogspot.co.uk/p/novelle.html - hentet 29-04-2018

Svar #9
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

Mange mange tak... det er virkelig en kæmpe hjælp. Mange tak igen.

Problemet for mig er ligenu, hvordan du kom frem til forfatternavnet. Jeg søgte nemlig selv flere steder på siden, men fandt det ikke desværre.


Brugbart svar (1)

Svar #10
29. april 2018 af Audioholic

Velbekommen. Du må meget gerne trykke "brugbart svar" på mine svar, hvis du fandt dem behjælpelige.

- Jeg fandt forfatternavnet i bunden af siden. :-)

Svar #11
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

Tak skal du have. 

Det er hvertfald en start på at lære det med at skrive en rigtig litteraturliste. Jeg har desværre bare slet ikke kunne finde det forfatternavn du skrev i dit tidligere svar. 

Jeg har kigget på siden flere gange...


Svar #12
29. april 2018 af HFNU (Slettet)

Kan du finde navnet på forfatteren til denne internetside:

https://sites.google.com/site/vucfynap10/identitetsdannelse/det-traditionelle-moderne-og-senmoderne-samfund

Det først lige lykkedes mig at finde navnet på den webside du hjalp mig med forfatternavnet til


Brugbart svar (1)

Svar #13
29. april 2018 af Audioholic

Jeg kan heller ikke lige umiddelbart finde forfatteren til det. Jeg tror bare du skal anføre "ukendt forfatter" i stedet så.

Svar #14
30. april 2018 af HFNU (Slettet)

Helt i orden og tak endnu en gang.

Jeg kan se at du har styr på det med synopsis skrivninger på gymnasiet og derfor vil jeg gerne lige spørger dig om, når man skriver tværfagligt, skal man så dele f.eks. den danske og engelske litteratur op?

Eller skal man bare skrive de engelske websider og i bøger man har læst i , under sammen liste med de de danske bøger og websider...ved du evt. det ? 


Brugbart svar (0)

Svar #15
30. april 2018 af Audioholic

Du behøver ikke at dele det op, men du kunne sagtens gøre det, hvis du synes. Kravene til en litteraturliste er minimale, men man plejer at lave listen i alfabetisk rækkefølge.

Svar #16
30. april 2018 af HFNU (Slettet)

Oh whouv...Hvad betyder det helt præcist , at jeg først skal skrive de forfatternavne op som starter med A, også forsætter på den måde...

Gælder det også for websider osv...ved du det


Brugbart svar (0)

Svar #17
30. april 2018 af Audioholic

Du laver skriver bare al din litteratur som jeg har anvist, og så bagefter ordner du det ind alfabetisk.
Der findes onlinehjemmesider, der kan sådan noget.

Svar #18
30. april 2018 af HFNU (Slettet)

Kende du evt. Sider der selv kan sætte det op? .....jeg skal snart til at afleverer min opgave, og jeg mangler stadig lidt før jeg er helt færdig.

Brugbart svar (0)

Svar #19
30. april 2018 af Audioholic

Smid det ind i denne

https://alphabetizer.flap.tv

Svar #20
30. april 2018 af HFNU (Slettet)

Det her er en bog, jeg har læst i, kan du hjælpe mig med forfatternavnet på den. 

Jeg ed det er Jane Austin, men det står der bare ikke nogen steder :

https://www.gutenberg.org/files/1342/old/pandp12p.pdf


Forrige 1 2 Næste

Der er 23 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.