Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18521 til 18540 af 34067
-
SØGER !!
ForumindlægSØGER efter en matematik lærer, hvor han eller hun kan hjælp mig med 10.klasses niveau. Kender nogen af jer en lærer, eller er der nogen herind der kan hjælp mig..? HÅBER I KAN GIV MIG SVAR!! :) -
Hvilke emner i optagelsesprøven
ForumindlægHvis man f.eks skal op i matematik/Dansk og Engelsk til optagelsesprøven og det er mundligt, hvilke ting kan man så lige øve på inden, man tager ind? Altså, hvilke emner tror i man kan komme op i under fagene ? -
Hjælp?
ForumindlægHej. Jeg søger matematik sider dom jeg kan printe.Jeg mangler Dette da jeg sidder og keder mig i skolen:( må gerne være printesider fra 8-9 klasse på forhånd tak :) -
Beregn den indvendige radius
ForumindlægHej jeg er lidt lost i forhold til matematik jeg tænkte om der var en venlig sjæl der kunne hjælpe lidt? :) Den udvendige radius i en cirkelring er 10cm og cirkelringens areal er 150cm2 Beregn den indvendige radius. -
differentiations
Forumindlæghey jeg har et problem med en matematik opgave. jeg skal finde monotomi forhold for denne funktion (1/2)x+1+(2/(x-3)) og jeg kan ikke finde ud af at diffenrentisere funktionen -
isolering af x
ForumindlægJeg har siddet og rodet med nogen forskellige matematik opgaver her i løbet af dagen, men en special opgave kan jeg sgu ikke komme igennem.. - 8/3x = 1/4 På forhånd tak. Rasmus -
Pris med moms ??
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en matematik aflevering, og kan ikke rigtig finde ud af det... Spørgsmål: Pris I alt : 638.40kr Momsen er 25% Hvad er den nye pris med moms? Hvordan finder jeg ud af det?? På forhånd Tak -
Bevis for differential ligning
ForumindlægHej nogen der kender en hjemme side, eller en opgave hvor beviserne er godt forklaret, jeg sidder selv med min matematik bog, men synes ikke den er god nok til forklarer de enkelte beviser der er inden for differential regning. -
TI Interactive - logaritme
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal tage logaritmen. Opgaven skal regnes i computer programmet TI interactive. Er der nogle der ved, hvordan man tager logaritmen og ikke den naturlige logratime (LN)? :) Mange tak. -
Definitionsmængde
ForumindlægHar fået dette spg i matematik. Kan nogen hjælpe mig frem ad, til at få løst den Bestem definitionsmængden for funktionen f (x) = √(-3x+6) -
Eksame søger hjælp
Forumindlæghej jeg er en fyr på 20 år , hedder abdi og bor i århus jeg har eksame her til juni, så søger en der kan hjælpe med matematik B kan kontaktes på tilf. 27180469 -
Parabel
ForumindlægJeg er total lost i mit matematik. Kan ikke rigtig finde ud af min opgave om parabler. Spørgsmålet lyder, skriv parablens toppunkt. Hvordan er det lige man finder det? Håber der er nogen som kan finde ud af det, det ville være en stor hjælp da det haster lidt.. Tak! -
AT
ForumindlægHej folkens.. Er der nogen af jer derude, der har lavet opgaver om pesten i København i 1711 i matematik ? Det handler blandt andet om SIR-modellen .. HVis der er, vil jeg meget gerne se jeres opgave :) -
Mellemregninger i divider-stykker.
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Kan ikke finde ud af de mellemregninger man skal have i en divider stykke, nogen som kan vise mig hvordan man stiller dem op?Sidder midt i en matematik afl. som skal afleveres den 31. ... ikke så fedt :/ -
differentialkvotienter
ForumindlægEr igang med en matematik projekt, og er nået til matematiske elementer.Her skal man finde et bevis,for følgende:- Bestemmelse af differentialkvotienter for simple funktioner (bevis).Har søgt på google, men er der nogle der kan finde dette bevis?Mange tak -
Optagelsesprøve På KG?
Forumindlæg`Nogen der har været til en optagelsesprøve på KG altså Københavns åbne eller Gefion gymnasium? Hvad var det man skulle gøre under faget; Dansk, Engelsk, og Matematik? Nogen der kan forklarer please`? -
hjælp!!
ForumindlægHej folkens skal bruge noget hjælp til mine matematik opgaver vi har fået en aflevering til den 20.11.15 det er eksamens sættet fra den 31. august 2012 vi skal lave alle opgaverne håber på hjælp virkelig :) -
Maxwell's hastighedsfordeling
ForumindlægHej. Jeg skal have noget kemi og matematik bladet sammen. Er der nogen som har nogen ideer til hvordan man kan få noget kemi ind i sammenhængen med maxwell's hastighedsfordeling eller undvigelseshastigheden? -
Sin, cos og tan
ForumindlægHar et spørgsmål i en matematik aflevering der hedder: Om en spids vinkel v gælder, at sin v = 0,35. Bestem cos v og tan v. Hvordan regner jeg det ud? -
SRP
ForumindlægHej derude! Er der nogen der kende nogen til at hjælpe i faget matematik på A-niveau. Det handler om SRP. Har bare nogle konkrete spørgsmål angående faget!
