Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18581 til 18600 af 23766
-
!!! hjælp til geografispørgsmål om konservering
ForumindlægHej! Min gruppe og jeg har emnet 'Teknologiens betydning for menneskets sundhed og levevilkår', og vi har valgt emnet 'konservering'. Vi har alle arbehdsspørgsmål i fysik/kemi og biologi på plads men mangler nogle til geografi. Nogen forslag? Mvh LASSE -
hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på b niveau snart, og er i tvivl om nogle ting. Jeg har forsået det sådan; Eksamen består af to dele - den første er hvor man laver forsøg i grupper af 3-4, som man har 1½ time til, også er der den individuelle teoretiske del som man har 24 minutte... -
Bølgers periode
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og forbereder mig til mundlig fysik eksamen og er ved at gennemgå emnet Bølger. Jeg ville hører om der var nogen som kan hjælpe mig med bølgers periode for jeg kan simpelt hen ikke finde et helt konkret svar nogen steder. Så hvad er en periode, inden for bølger, helt... -
Argumentation
ForumindlægHvordan kan man identificere påstand, belæg og hjemmel? - Hvis vi tager sætningen: "matematik er vigtigt fordi det indgår i mange andre fag eksempelvis indgår det i fysik" Er det så korrekt, at påstanden er: matematik er vigtigt, belæg: fordi det indgår i mange andre fag. Hjemmel: Eks... -
Lys og farver
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for lidt hjælp til et spørgsmål vedrørende lys og farver. jeg er godt klar over at der bliver absorberet lys for at vi kan se farver, men hvad er det nøjagtigt der sker med lyset når vi kan se farver? læg mærke til at det er i kemi og ikke fysik.. På forhånd Tusind tak... -
hjææææælp pleeease
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse, er lige begyndt, og er rigtig nervøs, hvis nogen af jer har nogen eksamens opgaver, dansk,matematik , fysik kemi osv så ville jeg gerne låne så jeg øve mig . Håber i kan hjælpe eller skrive nogen links. Og hvordan jeg måske kan forbedre mig og få min nervøsitet væk? :-) -
Ellære - lille opgave
ForumindlægHej folk. Jeg er igang med nogle lektier i fysik, og jeg er kommet til en opgave jeg ikke rigtigt forstår.. håber nogle kan forklare mig hvad der helt præcis menes.. det vil virkelig være en stor hjælp! :) Opgaven lyder: Tegn et kredsløbet med pæren L1 på 6V, 1,0A samt en formodstanden RFor1 kob... -
Gnidningdkoefficienten
ForumindlægHej, jeg mangler den sidste opgave til eksamen i Fysik. Men har ingen ide over hvordan skal man regne den ud. Opgave hedder: Under bremsningen blokeres bremserne, så kun gnidningskraften bremser segwayen. Bestem gnidningskoefficienten mellem dæk og vejbane? Fra opgaver før kender man at den brem... -
Forbrænding
ForumindlægVi har i fysik lavet et forsøg, hvor vi skulle måle den energi der blev overført fra en brændende peanut til en dåse med vand. Vi beregnede så den overførte energi og sammenlignede det med varedeklarationen. Der er stor forskel på gram energi. Det skyldes at ikke alt energi bliver overført til då... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Min fysik/kemilærer har givet os for at lære så meget som muligt udenad af det periodiske system. Er der nogle, som har et godt råd eller en god hjemmeside hvor man kan lære det? Jeg kan meget af Tom Lehrers 'The elements song', men problemet er så, at den jo er på engelsk og ikke e... -
Opgave
ForumindlægHej kan nogle af jer hjælpe mig med en fysik opgave? Et skib har en samlet masse på 30.000 ton. Hvor stor et rumfang ferskvand med densitet 1000 kg/m^3 fortrænger skibet? Hvor stort et rumfang saltvand med densitet 1032 kg/m^3 fortrænger skibet? -
Hvordan skal beregninger opstilles
ForumindlægHej I en fysik opgave, hvordan 'plejer' man at opstile beregningerne? Er det ude i et. Fx: F=m*g=7*9,8 N/kg=68,6 N Eller med flere 'udbrudte' linjer? F=m*g F=7 N*9,8 N/kg F=68,6 N -
Spg til Naturfaglig fokusområder: Rent drikkevand
ForumindlægHej Vi er igang med at prøve eksames ting ud, og lige nu er vi igang med naturfaglige fokusområder vores fokusområde er Rent drikkevand, mens mit delområde er vandforurening, jeg har nogle okay spg til Geografi og biologi, men kan slet ikke finde nogle til fysik, nogle som har ideer? Tak Ni... -
Isotoper
ForumindlægSkal svare på et spørgsmål i fysik, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af... Det lyder : forklar kort, hvorfor stimerne klumper sig sammen tæt på linjen med N=Z? Altså: hvorfor findes der ikke isotoper, hvor der er mange flere eller færre neutroner, ender er protoner? Håber I kan hjælpe -
beregning af bølgenergi opgave hjælp
ForumindlægDet er NG og ikke fysik, kunne ikke vælge NG som fag. kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg får nogle helt underlige resultater ift mine venners. figur 3.2.67 Bølgehøjde: 1,3m bølge perioden: 4,5 sek figur 3.2.68 bølgehøjde 3,8m bølgeperiode: 6,3 sek -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej skulle lige spørg kort til dem der har haft eller har Fysik på B (Kun hvis der er blevet fortaget forsøg kan svars) Jeg har påtaget en forsøg om Newtons 2. love som handler om lod der hænger på snor Mit spørgsmål er : Hvad betyder amålt og ateori ? Har en del formler men siden de er ny... -
Opgave - Arkimedes lov
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket med en opgave, i fysik, hvilket overhovedet ikke er min stærke side, jeg har fået et hint, hvilket lyder således: Arkimedes lov. Men jeg kan ikke se mig ud af den, håber der er nogen der har lyst og tid til at hjælpe :) Opgaven er vedhæftet som et bil... -
Fysikaflevering - densitet
ForumindlægHejsa Jeg har denne fysikaflevering for til tirsdag d. 12/12. Jeg har så svært ved at forstå fysik og forstår overhovedet ikke begrebet densitet. Da jeg knap nok forstår hvad opgaven går ud på, er det stort set umuligt at komme i gang. Nogen der kan hjælpe? Tusind tak for hjælpen på forhånd:) -
Gravitationloven
ForumindlægHej jeg er igang med min sop hvor jeg skriver om apollo 13 i fysik A min lære snakkede om at jeg skulle finde hastigheden af rumfartøjet for når den er tøttest på månen, og brydningshastigheden. dem har jeg beregnet. Min lære snakkede også om at jeg skulle bruge noget med banerne (med i filen)... -
Spørgsmål til lommeregner. Ti-30Xb. Binomcdf.
ForumindlægHej jeg har prøve i morgen, og har virkelig brug for at vdie, hvordan man kan udregne den cumilerede sandysnlighed af en binomalfordelt stokastisk variabel. som fx. P(x<5) på lommeregneren. Jeg kan simpelthen ikke finde noget, der kunne ligne det. Jeg ved det på Ti-nspire hedder binomcdf....
