Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18601 til 18620 af 29788
-
Fraværsspekulation...!?
ForumindlægHalloo.. Har bare lige et spørgsmål, som nogen måske kan svare mig på.... Ikke så væsentligt eller interessant..men..:) Snakkede med veninde om fravær i fag som idræt og billedkunst. Hun mente, at 1 moduls fravær i billedkunst/idræt giver en større procent fravær - altså fravær I ALT - end ex h... -
Rettelse af en sætning
ForumindlægHej, Jeg sidder lige med min tysk stil og har formuleret mig frem til denne sætning, men jeg synes den måske kan virke lidt kringlet, og vil sikre mig om det er korrekt skrevet og om det giver mening: Heute kollidiert die Erde nicht mit der Sonne, weil der Abstand zwischen den Objekten ein Gl... -
figur til molins model
ForumindlægHej er der en der sidder inde med en figur af molins model, kan ikke finde nogen på nettet og skal sætte det ind i min opgave.. har ikke lige adgang til en scanner, og er ikke så god til at lave det på com. Nogen der kan har en som I vil lægge ind. Ved ikke om, der måske er en figur her inde på S... -
Hjælp mig. Det er pænt urgent!
ForumindlægJeg står og er i gang med at skrive en 3. års opgave om Bret Easton Ellis' American Psycho i dansk og skal bruge nogle anmeldelelser af hvordan danske anmeldere reagerede herhjemme da de fik nys om bogen og den udkom herhjemme.Nu er problemet bare at jeg ikke har nogen avisartikler og heller ... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Allesammen. Jeg sidder og er igang med min SRO (studieretningsopgave) og jeg har et mindre problem.. Jeg har læst første kapitel af historien "Vernon God Little" som jeg skal analyse og fortolke med særlig hensyn på samfundets reaktion på skolenedskydningen .. Men mig bekendt er der... -
SRO - overskrifter?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRO i engelsk og spansk, og er kommet i tvivl om et par ting. Skal man kalde overskrifterne noget andet end fx bare "analyse"? Måske navnet på den tekst man analyserer eller et vigtigt tema. Derudover er jeg også blevet i tvivl om man skal have underoverskri... -
hjælp!!! oversættelse af et enkelt ord.
Forumindlægjeg er i gang med SSO (som det hedder for os HF'ere) jeg forsøger at analysere et billedet af Jean michel basquiat, problemet er bare at teksten: 'Defacimento' eller 'Defacmento' bliver ved med at dukke op. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det oversat?? jeg aner ikke ... -
Lejelejlighed
ForumindlægJeg har brug for hjælp, så jeg håber at der er en rar person derude, som måske kan hjælpe mig. Det kan være du kender en, som kender en som står og skal udleje en lejlighed, så må du enormt gerne informere mig. Jeg søger en 2-3 værelses i København N, København Ø, Frederiksberg eller København V.... -
bio-opgaver 3.g.
ForumindlægHejJeg sidder her og er ved at besvare bogle spørgsmål i en opgave omkring glukoses omdannelsen i cellerne til pentose..Så hvis der sidder et eller andet biologi geni derude.. så kan i måske hjælpe mig med dette spørgsmål..C) Giv eksempler på stoffer hvori pentoser indgår, og gør kort rede for di... -
Hjælp til at finde navnet på hæftet...
ForumindlægHvad hedder det stilhæfte hvor oversættelsen "Søndag 11. maj 1997 blev en mærkedag i maskinernes historie. Da lykkedes det en maskine, Deeper blue, at besejre alle tiders største skakgeni Garry Kasparov......" indgår?Håber der er nogle der kan hjælpe...Måske nogle der har haft det opgav... -
Alkener alkaner - video
ForumindlægHej, jeg har sat med denne video et par nu. Jeg forstår meget af det, dog er der nogle små ting jeg ikke forstår, og disse små ting i videoen skulle gerne være noget af det væsenligtste regner jeg med. Videoen er her: https://www.youtube.com/watch?v=ZXcS3oY9wQo Det som jeg ikke forstår er d... -
AB0-system??????
ForumindlægHey.. Der noget jeg ik forstår?? Hvordan kan det være at 0 kan give alle blod men ikke modtage det selv.. A kan modtage A og 0 B -||- B og 0 AB -||- A, B og 0 ?? Men jeg har et skema hvor der står således: A : I^A I^A, I^A i B : I^B I^B, I^B i AB: I^A I^B ... -
Søger privat lektiehjælp..
ForumindlægHej Jeg er en pige på 17 år, der har færdig gjort min 10.kl. og går på Produktionsskole nu. Jeg har problemer i engelsk og matematik, og derfor søger jeg en privat hjælpelærer der kan hjælpe mig, da min drøm er at starte på HF næste år. Hjælpelæreren må meget gerne være fra gymnasiums n... -
ester eller ikke???
ForumindlægHey!Er CH2OH en ester eller ik? Er kommet i tvivl, jeg ved at R-COO er en ester men det andet (CH2OH) er lidt mærkeligt. Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en syre (COOH) som reagere (kondensationsreaktion) og bliver til COOCH3 og dette reagere også (måske flere gange) og ender med CH2OH... -
lineær 2. ordens diff. ligning
ForumindlægJeg står med det sidste punkt i min opgave, men er virkelig gået død, måske nogen her kan give et input! Jeg skal gøre rede for løsningerne til den homogene lineære differentialligning af 2. orden, både når a=0 og når a≠0. Jeg har tidligere i opgaven arbejdet med y''+ay'+by=0, men ... -
politisk diskursanalyse!!
Forumindlæghej! Jeg skriver i øjeblikket min SRO, og jeg skal bl.a. lave en politisk diskursanalyse af Anders Samuelsen's tale (http://www.altinget.dk/artikel/samuelsen-vi-bliver-aldrig-stuerene) - jeg skal fokusere på ulighedsdiskursen i talen. Problemet er lidt, at jeg ikke er helt sikker på diskurs... -
Vektor-regning
ForumindlægHej...Er der nogle der har en ide til hvordan man griber denne opgave an? "En cirkel har radius 13 og centrum i punktet c(4,-3) Cirklen har to tangenter, som er paralelle med vektoren v= (12 over 5)Beregn koordinatsættet til hvert af røringspunkterne"Min egen ide:Jeg har fundet cirkelli... -
Dimensionering af lavspændingssikring, samt lastadskiller
ForumindlægHej, er ved at lave en case hvor der skal dimensioneres en indgangssikring, samt en lastadskiller for at beskytte en lavvoltstavle. Der er noget som jeg på nuværende er lidt forvirret over, nemlig hvorfor dimensioneres en lavvoltssikring ikke på samme grundlag som eksempelvis en maksimalafbryder,... -
Er jeg optaget?
ForumindlægHej. Det virker måske som et underligt spørgsmål med et simpelt svar.. Jeg blev i sommers optaget på sygeplejerske net-studie som starter i feb. 12, og takkede ja til pladsen. I mellem tiden søger jeg så ind på pædagog til feb 12, men kommer ikke ind på denne. Mit spørgsmål er om jeg stadig e... -
symbolik (ikke symbolisme)
ForumindlægJeg sidder med en lille lektie til i morgen i dansk, hvor jeg skal kort karakterisere hvad symbolik er for noget. Det er altså ikke symbolisme jeg skal sige noget om, men symbolisme er jo det som står mest beskrevet i bøger og sådan.Så min korte spørgsmål er: Hvad er forskellen på symbolisme og s...
