Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 18601 til 18620 af 129394
-
Syntese af acetylsalicylsyre - Eksamen
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål til eksamen, der omhandler en syntese af acetylsalicylsyre som vi har foretaget. Det er dannet af salicylsyre og eddikesyreanhydrid. Vi får et ret lavt udbytteprocent, og det er blevet nævnt at vi har at gøre med et ligevægtssystem, da der er tale om dannelse af en est... -
Mudtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej jeg skal til engelsk eksamen mundligt, har i måske nogle tips til hvad der er godt at sige ekstra, altså bare nogle tips så det kan trække op osv......? I må også godt sige hvad jeg skal sige der når jeg har trukket en tekst og skal ind igen, i må meget gerne skrive det på engelsk HVIS i kan... -
Tekster/billeder til eksamen
Forumindlægjeg mangler en tekst/billede til min dansk eksamen. Jeg har trukket emnet"Det moderne gennembrud"(tekster/billeder fra 1870-1890). Alle de tekster jeg har læst, synes jeg ikke har haft særlig meget indhold dansk fagligt, eller også har de været for sværer. håber i kan hjælpe mig. -
Eksamen i mundtlig samfundsfag?
ForumindlægHej alle sammen! Vi har så fået udtrukket samfundsfag mundtlig til eksamen (9.klasse). Så jeg vil egentlig bare spørge dem der har prøvet og være oppe i det, om de følte det var svært? Hvordan klarede I jer?? - Hvordan er det egentlig der foregår? For sjovt nok har vi ikke fået det af vide af vor... -
Mundtlig eksamen : variansformel
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtlig eksamen og har til emnet "Beskrivende statistik" fået spørgsmålet: Forklar hvordan man anvender følgende formel til bestemmelse af variansen: Var(X)=EX^2-(EX)^2 Hvad er forskellen på EX og gennemsnittet, og hvordan finder jeg EX? Hober nogle kan ... -
Fysik C - Eksamens spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg har 24 timers eksamen, på c niveau i fysik. Jeg har trukket et spørgsmål som lyder: "Energi og energiformer. Med hovedvægt på energiomsætning. Samtalen vil tage udgangspunkt i min indledning og i de fysiske størrelser vi knytter til emnet." Nogle som kan hjælpe med specielt ... -
Karakterer til eksamen - hurtig hjælp (mediefag)
ForumindlægHej. Skal op i mediefagseksamen her om lidt, og forstår ikke helt, hvordan karaktererne forløber. Det er sådan, at jeg skal op med min gruppe og forsvare vores produktion og derefter en individuel eksamen kun med mig. Vil det sige, at jeg får 3 karakterer - fordi jeg både bedømmes for produktio... -
Erhvervsøkonomi med Erhversjura matematik?
ForumindlægVed I, om matematikken er meget og svær i denne uddannelse? Mange hilsner:) -
Eksamen imorgen - uden hjælpemidler
ForumindlægHejsa :) I delprøven uden hjælpemidler til os på A-niveau forventes der bl.a. at vi skal kunne aflæse væksthastighed grafisk. Men hvordan gør man egentlig det? -
Varighed af AT-eksamen
ForumindlægHej. Nogle der ved hvor langt tid ens AT-oplæg må vare? Altså elevens fremlæggelse, hvor læren ikke afbryder? Er et kvarter for meget? På forhånd tak! -
Eksamen - Goethe: "Der Fischer"
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve (1.g) på torsdag i tysk.Et af de emner jeg kan komme op i er:"Die Spaltung des romantischen Menschen". Jeg kan kome op i "Der Erlkönig" og "Der Fischer" af Goethe. Problemet er, at jeg lige har opdaget, at vi åbenbart havde om "der Fisc... -
HJÆLP! Tysk eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle, er der nogen der kender "Metin und Martin, Aufsatz eines türkischen Schülers" - af "Bruun Hansen/Wikkiløse Pedersen: Meine Zeit (systime) 1993" Temaet er multikulti, så hvis I kender noget til emnet må I endelig svare :) På forhånd tak :) Annette. -
Surf på nettet til eksamen
ForumindlægEn ny eksamensform giver eksaminanderne lov til at surfe på nettet ved skriftlige eksamener: http://epn.dk/teknologi/internet/article1499133.ece Hvad er din holdning og vil du bruge Studieportalen under en evt. eksamenssituation? -
Dansk mundtlig eksamen - Besættelse
ForumindlægHej alle Jeg har trukket emnet 'Besættelse', og jeg er meget i tvivl mht. valg af tekster. Er der nogle, der kender en god tekst om besættelse eller Danmarks besættelse?? Det ville være en stor hjælp. På forhånd, tak! -
AKUT - DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg håber I inderligt vil hjælpe . Det er simpelthen en stresset situation at befinde sig i. Kan nogen af jer hjælpe mig hvornår de forskellige ting bruges el. hvornår man skal komme ind på disse : Fx. ( hvilke genrer er der tale om ) 1) Berettermodellen 2) spro... -
Simple kemiopgaver til eksamen; Hjælp!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, dette er et 4 opgaver ( et udkast til en eksamensprøve, hvoraf jeg har lavet resten) jeg ikke kan kringle, selvom jeg godt ved at de garanteret er nemme! Altså det er en slags stikprøve, hvor nogle af svarene (1 eller flere) er korrekte, og så skal man regne efter, for at ... -
Skift af studie med dumpet eksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige nu igang med 2. semester på min bachelor og sidder her med et spørgsmål som jeg håber nogen kunne svare mig på. Sagen er den, at jeg til sommer dropper ud af mit igangværende studie, for at starte på et andet, i en anden by. Jeg er også i den uheldige situation at jeg dumpede... -
Mat eksamen - hvordan skal det forståes?
ForumindlægHej ! Se vedhæftede eksamensopgave. Ved alle spørgsmål står der til sidst: Det forventes at der indgår mindst et bevis. Mener de der: 1) et bevis, som i at jeg tager et eksempel på nogle værdi og sætter ind i formlen, og forklarer hvordan og hvorledes. 2) et bevis for selve formlen? ... -
Hjælp til forberedelse til NG eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg skal på fredag op i Natur Geografi som jeg har på C niveau STX, mit spørgsmål er nu hvordan jeg skal forberede mig? Vi har af vores lærer fået uddelt en spørgsmålsliste hvor der er 10 overskrifter som afgrænser hvert emne, det er eksempelvis: "Vejrudsigten har stor indflydelse p... -
Dansk Eksamen - Etik og Moral.
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket "Etik og Moral" som emne til den mundtlige afgangsprøve i dansk. Er der nogen der kender nogle gode tekster, sagprosa eller digte, må i meget gerne skrive dem. :D Tak.
