Søgning på: Dansk. Resultater: 18641 til 18660 af 40954
  • Oldtidskundskab - Herodot

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde, som har læst bogen Herodot?
  • Udtalelse af franske ord

    Forumindlæg
    Hej Min datter er lige startet med fransk undervisning og vi har lidt svært ved at hjælpe hende med udtalen af de franske ord. Findes der et sted på nettet, hvor man kan få udtalt ordene eller er man nødt til at købe feks en cd eller lign? Hilsner leneboedker
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Skal op til skriftlig eksamen i morgen, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal tage med ind til selve eksaminationen. Har tænkt mig at tage gamle opgaver med, og samfundsfag leksikon, dog ville jeg høre om det er nødvendigt at tage bøgerne og andre hjælpe-midler med? Ligeledes ville det være rart ...
  • dead man walking

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har valgt at skrive om dødsstraf i SRP, hvor jeg har valgt at læse Dead man Walking. Mit problem er bare, at jeg ikke har nogen ideer om hvad jeg vil analysere i bogen, altså hvad mit fokuspunkt skal være?? Desuden mangler jeg sekundært litteratur.?? Kunne se at der allerede var ...
  • betydning af metafor

    Forumindlæg
    "the sun shall never set on so glorious a human a human achievement" hvad er betydningen for Nelson Mandelas metaphor her ???
  • Engelsk grammatik forklaring

    Forumindlæg
    Hej alle. jeg har brug for lidt hjælp til at forklare hvorfor verbet "seemed" erstattes af "seem". Har brug for et hurtigt svar :-) tak på forhånd. 1. It did not seemed like he cared, but the truth was that he were devastated at the news. → It did not seem like h...
  • herman bang

    Forumindlæg
    Nogle der evt har en god litterær artikel liggende af "det hvide hus" af Herman Bang?
  • 13 tal

    Forumindlæg
    hvordan kan man få 13 eller 11 eller 10 i engelsk, når man er virkelig dårlig til det?
  • Hej

    Forumindlæg
    Er der en der kan fortælle mig hvordan en spansk eksamen foregår?? På forhånd tak :)
  • Valuta politik

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan forklare mig, hvad valuta politik er? Har selv skrevet nogle notater, men vil gerne høre hvad andre har at sige, for at få en bedre forklaring på hvad det er.
  • Mat kyndige?

    Forumindlæg
    Ved minus kalder man det for, substrahere. ved plus, addere gange, multiplicere.. hvad hedder det når man dividere? findes der også et smart udtryk for det?
  • differentiering af eksponentialfkt.

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler et bevis for differentiering af eksponentialfunktionen Hilsen Louise
  • fysik raport - hydrogen

    Forumindlæg
    heej :) Jeg har brug for en masse hælp til min fysik raport om hydrogen. hvad er hydrogen ? og hvad bruges det til ? håber i kan svare og hvad indeholder en raport ? på forhånd taak :)
  • Venstrefløjen og Højrefløjen!

    Forumindlæg
    hvilke partier ligger på venstrefjløjen og hvilke liggerpå højrefløjen? Og hvad betyder dette helt præcist?
  • Analysemodel til et guldaldermaleri

    Forumindlæg
    Jeg mangler virkelig en analysemodel til et guldaldermaleri, eller en fremgangsmåde. Er der nogle af jer søde mennesker der ligger inde med det? Eller som har nogle guldkorn omkring det, at skulle analysere et guldaldermaleri? På forhånd tak :-)!
  • Enhedslisten

    Forumindlæg
    Enhedslisten har ikke siddet i regering vel? men nogle der ved hvorfor? er det bare så simpelt, at de mangler stemmer
  • Lande

    Forumindlæg
    Har lige læst at lande er femininum og bliver lidt i tvivl om, hvordan jeg så skal refere til dem i en sætning. Eksempel: If Britain leaves the EU, then it finally has the oppotunity to stop the migration, and it might do it. Hvad ville der skulle stå for, at sætningen ville blive mere korr...
  • Betalingsbalancen? Haster!

    Forumindlæg
    Hej. jeg læser om politik og økonomi til eksamen i øjeblikket, og vil høre om nogen kan forklare mig hvad betalingsbalancen er? på forhånd mange tak. Mvh, Louise
  • Hydronolyse?

    Forumindlæg
    Er en hydronolyse det samme som en hydrolyse? Eller hvad er det?
  • Hjælp til oversættelse af sang :-)

    Forumindlæg
    Vil bare spørge, om der er nogen der kunne tænke sig at kigge min oversættelse igennem, for at se om det giver mening? Ikke at man skal rette alle fejl der jo er, men bare for lidt konstruktivt kritik. TAK