Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18641 til 18660 af 31547
-
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg skal til dansk eksamen snart. Derfor ville jeg gerne spørge folk til råds vedrørende denne eksamen. Et af problemerne er, at jeg ikke komplet ved, hvordan man skal strukturere sin mundtlige fremlæggelse, men jeg har en idé: 1. Disposition (Hvad vil jeg fortælle om?) ... -
Forslag til diskussion
ForumindlægHej jeg skriver AT i emnet "Videnskabelige gennembrud". Jeg har været ved at arbejde med en problemformulering, men kan ikke finde ud af et godt diskussionsspørgsmål - er der nogen, der har et forslag? Hvordan Darwins evolutionsteori påvirkede kunsten og menneskesynet i period... -
HJÆLP til emne!!!!!
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at vælge emne i faget i filosofi til min eksamensopgave. Jeg har meget svært ved at finde på et emne. Indtil jeg har tænkt på disse emner: - Skønhedsidealer i dag - Mediernes påvirkning - Redegøre, analysere, diskutere en kendt filosof Mit problem er jeg ved ikk... -
Godt ekstrationsmiddel?
ForumindlægHej, det står sådan, at jeg er igang med at læse op til min terminsprøve, og derfor har jeg fundet kigget på nogle spørgmsål. Mit spørgsmål lyder: Redegør for om dichlormethan er velegnet som ekstrationsmiddel. Følgende udregning giver dette: capsaicin(dichlormethan)] / [capsaicin(aq)] = 0,... -
hej jeg har brug for en synopsis til samfundfag om dagpenge og kontanthjælp modtager cariner og robert
Forumindlægjeg har aldrig lavet den er der nogen der kan hjælp mig med det vedhæfter kompendium som den skal laves udfra Og find selv en artikel som kan inddages. På baggrund af bilagene i materialesamlingen og den artikel du selv har fundet skal nu selv finde på: Et redegørende underspørgsmål Et analy... -
Differentialregning sekant, tangent osv.
Forumindlæghar fået dette spørsmål: redegør udfra sekanthældningen nærmere for begrebet differentialkvotient og udled herunder definationen på begrebet f'(x). Forklar tretrinsreglen. Udled tangentligningen. Udled differentiationsregler for (f+g)' samt for (kf)'. Definationen for f'(x) har j... -
Ægteskabet, kvinden, kønsroller i romantikken
ForumindlægHej Jeg laver AT-eksamen omkring hvilke grænser kvinderne brød i det moderne gennembrud. Hygger valgt fagene dansk og historie. I den forbindelse har jeg planlagt at redegøre for kønsrollerne før det moderne gennembrud, altså i romantikken. Jeg leder derfor efter en fremstilling som kan fortælle ... -
Integralregning
ForumindlægHej.. Jeg ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x) = 1/(e^2x-1) , x>0 g(x) = 0,5*ln(e^2x-1)-x , x>0 Gør rede for, at g er en stamfunktion til f. Beregn den eksakte værdi af tallet s (oppe 2) og (nede 1) i integraltegnet f... -
trigonometri
ForumindlægHej. jeg skal op i matematik studenter eksamen på C niveau om 2 ugers tid og et af spørgsmålene lyder som følgende: Du skal gøre rede for nogle af emnets vigtigste problemstillinger. Redegørelsen skal omfatte definitionen af sinus og cosinus, og hvordan man bruger disse til at finde ukendte sider... -
Eksamen i matematik C
ForumindlægJeg sidder her og skal op til eksamen om små 5 dage i matematik mundtlig C niveau. Der er især 2 spørgsmål jeg har problemer med: 1. Trigonometri Gør rede for definitionen af sinus og cosinus ud fra enhedscirklen. Bevis (en af) sinusrelationerne + (en af) cosinus relationerne Gør rede for, hvor... -
Oplysningdstiden.. Historie/Dansk..
ForumindlægHejsa alle derude.. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt om oplysningstiden.. hvor historie og dansk skal indgå i en sammenhæng. Jeg arbejder ud fra de taksonomiske niveauer ( Redegørelse, analyse og vudering) Mit spørgsmål er så til vuderings delen. Jeg sidder lidt fast og k... -
lost in kvadratsætninger
ForumindlægHey hey hey. Et eksamensspørgsmål til mat C lyder: Redegør for geometriske beviser og gennemgå de gamle græske beviser for mindst 2 af kvadratsætningerne. så er det jeg er fortabt, for det har jeg aldrig gennemgået. I min bog er kvadratsætningerne godt nok nedskrevet, men der står intet om græske... -
NgB-eksamen 2009
ForumindlægHej alle kloge hoveder! :) Jeg har netop trukket mit eksamensspørgsmål til naturgeografi som er følgende: Hvor og hvordan dannes mineralske råstoffer, og hvilken betydning har de haft for verdens industrielle udvikling? Derudover skal jeg inddrage den pladetektoniske model, komme ind på bjergarte... -
Kulhydrater.... hurtig hjælp... haster
ForumindlægInddrag det vedlagte materiale i en redegørelse for især kulhydraternes omsætning i kroppen. Analysér udvalgte figurer og vurder/diskuter kostens betydning for sundheden. Dette materiale har jeg ikke fået endnu, da jeg først trækker i morgen, men vil gerne forberede det her emne hvis det er det j... -
HJÆLP! ang. 3 funktioner.
ForumindlægHey alle sammen.. Jeg skal til årsprøve i matematik mundtligt .. og tre af de opgivede spørgsmål er omkring funktioner, nemlig lineær, eksponentiel og potens funktioner. og noget af det jeg skal redegøre for er, hvad betydningen af a og b er. Ved godt at for en lineær at a er hældningskoefficient... -
Synopsis velfærdssamfund og velfærdsstaten
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at lave en synopsis om vefærdssamfundet og velfærdistaten her er mine tre undersørgsmål. Mit problem er at jeg har brug for hjælp til min indledning og min problemformulering. En sød sjæl der kan hjælpe mig :D - Redegør for hvilken velfrædsm... -
vandførings variationer
ForumindlægHej! Idet jeg skriver en opgave om vandmiljø er jeg blevet stillet følgende spørgsmål: "Redegør for hvordan vandføringen i en å må forventes at variere med årstiden." Jeg har tænkt: - kan man ikke tage udgangspunkt i en graf over den årlige nedbør i DK og sige, at i de måneder hvor n... -
Trigonometri.. hjælp (:
Forumindlægøhm.. jeg er så lidt på skideren fordi at jeg skal til årsprøve i matematik og jeg er ved at lave disposition til spørgsmålene, og jeg er netop nået til et spørgsmål jeg ikke forstår-.. her kommer spørgsmålet =) "Redegør for egenskaber ved enhedscirklen. Bevis grundrelationen (cos(v))2 + (si... -
Historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til historie eksamen den 23 juni. Det er min sidste folkeskolen afg eksamen. Da jeg har skuffet lidt med de sidste 2 karaktere vil jeg gerne slutte det hele af med en meget god karakter i historie. Vil helst ikke have under 10 da det ikke vil være tilfredstillende på nogen måde. Jeg ...
