Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18641 til 18660 af 48880
-
JOHN LENNON
Forumindlæghej snusker. jeg står og skal lave KÆMPE opgave om John Lennon. jeg har søgt og søgt, men er der nogen der ved noget om ham? eller bare nogen rigtigt gode bøger?? .. -
Sluge
ForumindlægEr "sluge" et negativt ord, når man taler om at spise? F.eks. "Når han slugte sin suppe, slubrede han for hver mundfuld." Tak på forhånd for respons. -
Livsstil vs. livsform
ForumindlægJeg er blevet stillet følgende opgave; 1. Beskriv med egne ord, hvad der er forskellen på livsstil og livsform. Jeg har googlet og tænkt over det, men jeg er ikke kommet frem til en løsning. Any help? :-) -
et brev
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil (et brev) Men hvad er vigtigst at have med i et brev og hvad er et godt indtryk? :) -
Italiensk stavekontrol
ForumindlægHey. Nogen der ved, om det er muligt at downloade italiensk stavekontrol til word? På forhånd tak -
Samarbejdspolitikken
ForumindlægHej. Er der nogen som ved hvorfor Danmark valgte at afbryde samarbejdspolitikken? Håber i vil hjælpe! -
Matematik på C-n trækker snit mega ned! det jo for dumt?!!
Forumindlægjeg har haft matematik på C sidste år og fik 10, 10 men har fundet ud af i år at det i mit snit, kommer til at tælle som 5, 5 så det trækker jo mit snit sygt meget ned. og forstår ikke hvorfor jeg skal straffes :P også på B skal man trække 25% fra og kun på A forbliver karakteren den man har fået... -
Skriftlig tysk stx A
ForumindlægHvordan foregår skriftlig tysk på A niveau på stx? Er det en oversættelse, og en novelle og derefter nogle opgaver der skal besvares eller hvorledes? -
EKSAMEN STX (B)
Forumindlæghej jeg skal op på torsdag, så det haster lidt. nogen der har analyse ark af en novelle, artikel eller et digt?? Altså i engelsk faget tak -
Tysk eksamen på Tirsdag
ForumindlægHeej mennesker.. Jeg har brug for jeres råd og hjælp. jeg skal som skrevet til eksamen i tysk B på tirsdag. Jeg dumpede i kemi sidste år, så er super nervøs i år, da jeg ikke er speciel god til tysk og har haft et dårlig forhold til min tysk lærer. Har i nogle gode råd? hvordan jeg skal gribe det... -
Fagtitlen
ForumindlægHvad hedder fagtitlen på engelsk -
1 sætning
ForumindlægJeg skal oversætte: Jeg væmmes ved mig selv i spejlet. Mit bud: I am disgusted with myself in the mirror Er det korrekt? -
In eller for?
ForumindlægHej folkens, Er der nogen, der kan fortælle mig om det hedder: Therefore it is a good long weekend worth travelling in. eller Therefore it is a good long weekend worth travelling for. -
Bisætning eller hoved?
ForumindlægHejsa! Kan man godt sige dette her, selvom det ikke er en bisætning: "Vielleicht Maria nicht Liebeskummer hat, aber sie..." altså at have "hat" til sidst, elle skal man opstille den, som en hovedsætning, hvor "hat" står efter Maria? På forhånd tak, og fortsat god a... -
Metafor hjælp!
ForumindlægJeg er i gang med at finde metaforer i Der er et yndigt land af Adam Oehleschläger. Jeg har fundet disse fire, hvor jeg har prøvet at komme med en forklaring: "Og det er Frejas sal" ....hvor meningen er at Danmark er lig med Frejas sal. Freja var kærlighedsgudinden i den gamle nord... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHeya :) Ville høre om nogle ville tage et kig på denne oversættelse? Jeg har prøvet selv, men vil gerne lige have en anden til at kigge på den, eftersom tysk langtfra er min stærkeside :) Here it goes; Carmen Müllers mand Werner er blevet arbejdsløs. Carmen er husmor og har ingen indtægt. Pengepr... -
globalisering - eksamen i morgen 23.06- hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket et emne om globalisering i historie. Er der nogen der har nogle forslag til hvad for nogle problemstillinger jeg kunne tage fat i? Mine kilder handler meget om Danmark som et multikulturelt samfund, globaliseringens konsekvenser for u-landene, George Bush's erklæri... -
kigge min oversættelse igennem?
ForumindlægI filmens scene 43 udspiller der sig en afgrundsdyb forskel mellem Sophie Scholl og forhørslederen, hr, Mohr. Mohr optræder som en repræsentant for den nazistiske ideologi, og hvor man ser hans holdninger til mennesker, der er og tænker anderledes. Den frie, almindelige menneskerettigheder som t... -
Danmarks energiforsyning er afhængig af de fossile energistrømme
ForumindlægHey folkens! Hvorfor er Danmarks energiforsyning afhængig af de fossile energistrømme, og er den overhovedet det? -
dobbeltvirkende dampmaskine og idealgaslignin
Forumindlægkan man vha. idealgasligning forklare trykket størrelse i en damp maskine ?
