Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18641 til 18660 af 77388
-
Fag
ForumindlægHej Studieportal! Kan man nu hvor man har afsluttet Fysik A, læse fysik B på enkeltfag for at forbedre kvote 2 ansøgning? -
lidt hjælp til java!
Forumindlægder er lige et par begræber som jeg ikke helt har styr på: hvordan man bruger static i java og hvad der er forskellen på en static klasse og ikke-statik klasse. -
opgradere et afsluttet fag
ForumindlægHej. Jeg afsluttede billedkunst i 1.g og går i 3.g nu.. jeg tænker nu på at skifte mit valgfag til billedkunst på B. Er det muligt? Hvis jeg nu kommer til at skifte mit valgfag, vil de karakterer jeg får i billedkunst på niveau erstatte mit karakter i c niveau... også selv jeg har været til bill... -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
Studenterkørsel
ForumindlægHej Hvad skal jeg egentligt "forberede", når klassen når til mit hjem? Har tænkt på noget punch, øl og snacks(chips fx). Er det nogenlunde det, man "plejer"? -
Jordens Skatte
ForumindlægHello! Jeg kunne virkelig godt bruge en ide eller 2 til min eksamen på mandag. En dispotion til "Jordens Skatte" med forsøg og stuff like that, ville være mega najs:=) -Baloo -
membranpotentiale, aktionspotentialet og et elementært bonus-spørgsmål om blodgennemstrømning
Forumindlægjeg er endt i den ulykkelige tragedie at skulle op i biologi-b niveau. Derfor sidder jeg og forsøger at forstå det her med membranpotentiale, aktionspotentialet og derunder natrium-kalium-pumpen. Er nogenlunde med på hvad ordene beskriver og de forskelliges funktion, men så heller ikke meget mere... -
Grundskema på uni?
ForumindlægViser grundskemaet hvilke dage man generelt har mødepligt på skolen, eller hvordan? Det eneste der står på skemaet er lokalenumre, men det er slet ikke detaljeret? Synes det er mærkeligt og fatter det ikke. Der kommer vel et andet skema som er mere tydeligt med tiden? -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Metodespørgsmål, formulering? det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab
ForumindlægHej. Er det her rigtigt at skrive??: "(...) har jeg benyttet mig af det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab." Er humaniora og samfundsvidenskab ikke netop to forskellige ting? Eller hører samfundsvidenskab inden under humanistisk videnskab? Jeg er forvirret :) -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning lineære af... -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
Newtons universelle gravitationslov
ForumindlægEr Newtons universelle gravitationslov "kun" en approximation? -
Digttyper?
ForumindlægHej... Hvad kendetegner de forskellige digttyper? Kan stadig ikke helt få det ind i hovedet... Altså knækprosa, episke digte, traditionelle osv. -
Kinetisk vindenergi
ForumindlægHejsa Jeg sad og undrede mig over, hvodan man fandt den kinetiske energi fra vinden. Ellere rettere sagt, hvordan skal man finde massen af vinden? Jeg ved, at vindens massefylde er cirka 1.2 kg/m^3. Men hvordan finder jeg ud af, hvor meget vind der er (hvor stort rumfanget er)? -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til?
