Søgning på: spansk grammatik noter. Resultater: 18661 til 18680 af 23595
-
Michael Strunge Ud af natten
ForumindlægHej, Jeg skal analysere og fortolke I drømmenes bagland og Grøn af Michael Strunge, Ud af natten. Har I nogle gode noter omkring, hvad de handler om? - Og kan I finde noget stilistik i digtene? I drømmenes bagland oploades her som vedhæftet fil. Grøn: En dag da jeg var barn undrede jeg mi... -
Binomialregning opgave...
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Procentregning opgave
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Procenter - pls help!
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Napola - Elite für den Führer
ForumindlægHej Ville lige høre om der var nogen der havde noter til filmen "Napola - Elite für den Führer". Det kan være hvad som helst resume, referat, personkarakteristik osv. Eller har nogen af jer link eller en god hjemmeside, hvor jeg kan få set denne film. Fordi jeg skal skrive en opgave ... -
Bongotrommerytme i anslagsskema
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på min SRP om dansk hiphop. I den forbindelse er jeg stødt på et problem med en bongotrommerytme. Den pågældende bongotrommerytme findes i MC Einars "Sorgenfri Rap". Spørgsmålet lyder så om der er en af jer meget musik/rytme k... -
Vilkårlig trekant geometri trigonometri find manglende stykker af trekant
ForumindlægHej Studieportalen, vi har lige fået en aflevering for. Den opgave jeg ikke kan finde ud af er denne her: I trekant ABC er vinkel B = 30,8 grader, a = 98 og b=71. Beregn de manglende stykker i trekanten(to løsninger). Der vil jeg så bruge den formel, hvor diskriminantformlen indgår, men mine not... -
hjæælp :O
ForumindlægBetydning af can may must :):) 1. Jeg ved, at du kan klatre op i telefonmasten, men du må ikke. I know that you can climb up in the telephone mast but you must not. 2. Du må arbejde hårdere, hvis du ønsker at bestå eksamen. You must work hardere if you wish to pass the exam. 3. Må jeg gå i biogr... -
hvilket ord?
ForumindlægHvilke ord skal jeg bruge i de her sætninger er i tvivl nemlig: 1) As soon as they had god ______ (marriage/married) they began to quarrel. 2) The children did not like (there/their) teacher. 3) The poor teacher _____ (through/thought) the children were naughty. 4) I didn´t know _______ (wher... -
Intet Af Janne Teller hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med de her spørgesmål til bogen Intet Højtlæsning af kapitel 1-4. Tag noter i stikord til personer og handling. Opgaver til og med kapitel 7: - Undersøg hvilken stemning det skaber, at eleverne i 7.a på skift kræver genstande af hinanden. Beskriv de følelser, der opst... -
Fotosyntese
ForumindlægJeg skal op til eksamen i NV og har valgt at snakke om et forsøg ved navn "fotosyntesens lysintensitet". Her skal jeg både indrage biologi og geografi. Jeg har tænkt på at snakke om fotosyntese, og her kunne jeg eventuelt snakke om solens stråler når de rammer jorden. (albedoeffekten) ... -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
Beregn størsteværdien af funktionen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået til opgave at beregne størsteværdien af funktionen f(x) = -0,08x^3+x^2-x+20 i intervallet [0;20] f'(x) = -0,24x^2+2x-1 a: -0,24 b: 2 c: -1 d: 3,04 Nulpunkter x = 0,534251 og x = 7,7990 Og det er så her jeg sidder fast, da jeg ikke kan forstå m... -
Litteratur
ForumindlægHej alle! Er lige pludselig kommet i tvivl over det med noter. Jeg har lavet det et utal af gange men lige nu klipper den bare :) Hvad i alverden er forskellen på at have fodnoter og litteraturliste? Jeg skal til og lave en opgave og forestiller mig at jeg skal have begge. Men for mig vil... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
SRO - Identitetsdannelse i det postmoderne samfund.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om identitetsdannelse i det postmoderne samfund, med fokus på kønsroller. Det er en blanding af Engelsk og Samfundsfag. Jeg har valgt to engelske tekster, så hvis nogle af jer har analyseret / fortolket / eller bare noter til teksterne, vil jeg blive mege... -
Sin og Cos relationerne
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvornår det er bedst at bruge cos og hvornår det er bedst at bruge sin, hvis der er mulighed for at bruge dem begge. Der er noget med at man ikke skal bruge en af dem da der findes 2 trekanter eller sådan noget lign. kan bare ikke huske hvordan det lød og hvorfor. Jeg ha... -
Godt forsøg til FSA?
ForumindlægIde til forsøg: Da induktion og transformation hænger meget sammen, kunne man starte med at lave den der simple induktions model (roterende magnet, spoler) .. snubbe den strøm man får ud af det, og så transformere det op/ned.. Altså [strømkilde vha. induktion] -> Transformer [P:200 vinding... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
(TP) Vieta Jumping a la grisehønen
ForumindlægDen gode dreng, grisehønen, skrev i sin tid følgende indlæg: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=528262 Nu har jeg forsøgsvis udformet 2 øvelsesopgaver indenfor emnet. Alle er velkomne til at forsøge at besvare disse - men læg evt. besvarelser som links, for så kan andre gætte m...
