Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18661 til 18680 af 28854
  • Mangler inputs til stil

    Forumindlæg
    God aftenSom det står i indlæggets titel, mangler jeg inputs til min stil. I min stil skal jeg komme ind på hvilke forventinger og krav nutidens unge stiller til verden.Har i nogle tanker omkring dette, som kan sætte min hjerne i spin? :-P
  • Romanen "De Gale"

    Forumindlæg
    Er der nogen der lige ligger inde med at referat til bogen "De Gale" der er skrevet af Kim Fupz Aakeson...? kunne virkelig godt bruge et...
  • Hvad er en analyse?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver SSO (3. årsopgave) og er nu løbet ind i problemer.Jeg skal lave en analyse, men ved ikke præcis, hvad en analyse skal indeholde. Hvad er forskellen på en redegørelse, analyse og diskussion?På forhånd tak,Rune
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    Jeg tænkte på, om nogen af jer har skrevet en stil, der har en dramatisk handling eller noget i den stil eller måske selv har nogle ideer til hvad jeg kan skrive. Så kunne jeg få lidt inspiration, da jeg selv skal skrive en.Håber at I kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå!! :(
  • hjælp til reaktionsmekanismer 1

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lidt problemer med at få opskrevet nogle reaktionsmekanismer.. håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har opskrevet et forslag til den ene men jeg er ikke sikker på at det er rigtigt.. jeg har vedhæftet det til dokumentet. Mvh eva
  • "Dukkehjem"

    Forumindlæg
    Hej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon!
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My
  • samfundsgrupperinger i 1700-tallet

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan svare mig på, hvilke samfundsgrupperinger der var i 1700-tallets danmark?
  • Stil

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har lige noget, jeg vil spørge om.1. Jeg skal skrive en stil om musik i engelsk. Har i nogle bud på, hvad jeg kan skrive om. Altså f.eks skriv om hvilket musik du kan lide.2. Jeg har meget svært ved at sige noget i engelsk for jeg er bange for at de andre fra klassen griner af mig. har...
  • HERODOT HJÆLP :O

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e...
  • Hvad er rød og blå blok?

    Forumindlæg
    Hej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet.
  • Anvendelse af berettermodellen

    Forumindlæg
    Skal man sætte berettermodellen ind i sin analyse, når man har udfyldt den, eller bruger man bare til at få et overblik over handlingen?
  • Euklid og Archimedes

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen derude som kan forklare mig hvilken betydning Euklid og Archimedes havde for matematikkens udvikling ?? Tak på forhånd
  • DDR nationalisme

    Forumindlæg
    Hej :) Hvilken form for nationalisme anvendte DDR?
  • Pilgrimsrejser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har nogle spørgsmål til pilgrimsrejsen til Mekka, som jeg håber I kan hjælpe mig med. - Hvad betyder det pilgrimsrejsen til Mekka for ens identitet? - Hvorfor er tallet af pilgrimsrejsende så stigende? - Besværliggører det at man tager på pilgrimsrejse integrationen i Danmark? Håber mege...
  • Gymnasium

    Forumindlæg
    Jeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr...
  • Reaktionsligning for Ballistit

    Forumindlæg
    Hey jeg leder efter et sted hvor jeg kan finde en reaktionsligning for Ballistit - skydebomuld og nitroglycerin. Nogen der kan hjælpe?
  • Sidste skoledag!

    Forumindlæg
    Alle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-)
  • Danskopgave - HC Andersen?

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har tænkt mig at skrive om HC Andersen til danskopgaven.Er der nogen der har gode ideer til et godt eventyr som man kan tolke på 'big time'?På forhånd tak- Starish
  • hjælp :I

    Forumindlæg
    Har lige et spørgsmål.. Hvordan er begrebet terror opstået?..