Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18701 til 18720 af 39386
-
Beregning af renhedsprocent
ForumindlægHej sidder fast i en opgave i kemi om renhedsprocent, som lyder: Beregn renhedsprocenten af kinin i det isolerede, krystallinske stof. oplysningerne ligger i den vedhæftede fil. -
Kemiske opbygning af paraben
ForumindlægHej SP, Ville bare lige høre ad, om det er fint nok at skrive dette. Det skal bruges til en kemi rapport om parabener, og jeg skal meget kort forklare den kemiske opbygning: Tak på forhånd :) -
SYRE-BASE....
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave de to opgaver, håber at der en der vil hjælpe (det skal lige siges, at jeg er virkelig dårlig til kemi) -
Påvisning af ioner - Hjælp DEt HAsTer
ForumindlægHej håber at der er nogle derude som kan hjælpe med dette: Hvad betyder det i kemi, når vi siger at vi har påvist en ion (eller et stof) ? -
Er radikaler og funktionelle grupper det samme?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRO i biologi og kemi og kan ikke finde ud af om funktionelle grupper og radikaler er det samme?? -
Hastighedskonstant
ForumindlægHej alle jeg har en opgave for i kemi, som jeg ikke kan komme igang med. Er der nogle som kan hjælpe med at forklare hvordan jeg skal lave den? Den er vedhæftet -
Sukker og trekantshandlen
ForumindlægEr der nogle der har skrevet en SRP opgave i fagene kemi og historie omkring sukker og trekantshandlen som de evt. vil dele? -
Beregn massen af CuSO4 5H2O
ForumindlægHej derude, jeg har virkelig brug for hjælp til en kemi opgave jeg ikke forstår noget af. Håber der en der vil hjælpe ?? -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægJeg har virkelig opgivet mine 2 kemi opgaver, har dog kun sat den ene ind her. Har virkelig brug for hjælp til den. Håber der en venlig sjæl derude!! -
Stoffers opløsning i vand
ForumindlægHej. Jeg har nogle opgaver i kemi, som jeg simpelthen ikke forstår hvordan jeg skal lave. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Lyds fart i forskellige stoffer
ForumindlægHej. Jeg er igang medat skrive fysikrapport ok lyd, og er gået i stå ved dette sprøgsmål: Hvorfor bevæge lyd sig hurtigere igennem vand, jern, stål osv. end i atmosfærisk luft, og hvorfor bevæger lyden sig hurtigere i varm luft end i kold luft? -
cykel i et sving
Forumindlægkan jeg beregne en cykels hældning i et sving når jeg kendet tyngdepunktets koordinater? -
Moment og reaktion
ForumindlægHejsa alle sammen jeg er lige startet op på bygningskonstruktør uddannelsen så er ved at lære matematik på en helt ny måde bla. højre niveau osv . Har vedhæftet en fil, er der nogen der kan forsøge at forklare mig hvordan jeg løser disse 3 opgave. Jeg er ikke total "grøn"ved en smugle ... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHejsaHar lige nogle spørgsmål angående en biologirapport…Jeg er lidt i tvivl om hvordan absorption og farver/bølgelængder hænger sammen (farvespektre)… det er lidt svært at formulere, men jeg prøver: hvilket farvespektre er bedst til at absorbere lys? Altså øvelsen omhandler alger, klorofyl a og ... -
1970-1982
ForumindlægHejsa.Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg skal finde ud af hvad der skete af historiske ting mellem 1970 og 1982.. Er der nogen bestemte steder man kan søge for at finde ud af det?? -
Hjælp, måske? :)
ForumindlægThey hurt him mentally and physically to make him confess"Hvad er der galt i denne sætning? :I:) -
Katers reversionspendul (SSO)
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO til februar, mit område er "stive legemers bevægelse", kraftmoment, inertimoment, impuls etc. jeg har læst teorien bag, nu er jeg begyndt at læse lidt på de eksperimenter, man kan lave. Min lærere har foreslået mig et forsøg med "Katers reversionspendul&quo... -
Raket opsendelse
ForumindlægHej,Jeg har til min sso lavet et forsøg "det skrå kast" for at illostere en raket opsendelse, men der står ikke noget i alle de bøger jeg har læst om at man kan sende en rum raket skråt op i luften. Der er kun nævnt lodret opsendelse.Kan man overhovedet sende en raket skråt op? (gerne k... -
Atwoods faldforsøg
ForumindlægNogen herinde der har lavet rapport over Atwoods fald forsøg..?? Er det nogen jeg kan låne som inspiration?? Har søgt her på siden, fandt noget.. men er der nogen der ligger inde med en rapport om dette`? -
Globalisering - kulturelle bekymringer.
ForumindlægHvorfor er det kulturelle bekymringer, der giver folk en negativ holdning til globaliseringen? Føler de på en måde skræmt og truet af det "ukendte"??
