Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18721 til 18740 af 27879
-
Plastic - eventyrreferencer
Forumindlæghey er i klassen igang med at gennemarbejde bogen plastic. har fået opgaven at kigge lidt på de eventyrreferencer som er i bogen og hvilke betydninger de har og kunne godt bruge noget hæl. er klar over at det nok ville være nemmere at hjælpe med hvis man havde bogen ved sin side,men hvis der er n... -
Religionsfrihed
ForumindlægHej :) Jeg vil først gøre det klart for folk at det her ikke er en debat jeg vil have startet, men derimod vil jeg bare høre folks meninger omkring emnet. Jeg ønsker altså ikke at starte en diskussion på nogen måde. Jeg er i gang med at skrive en rapport om religionsfrihed, og ville høre: H... -
Haster!
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet lyd... Jeg har derfor om mekaniskebølger, som består af længde- og tværbølger - det tror jeg stort set, jeg har forstået, så godt som jeg nu kan.. men så snakker de om stående bølger, og hvordan defineres det?? Og hvad er forskell... -
EKSAMEN nu
ForumindlægHej jeg har lige trukket mit "emne/spørgsmål" i dag i Naturgeografi B det lyder således: Produktion og levevilkår i landbrugsområder i Syd- og Østasien med særlig vægt på Bangladesh der er to spørgsmål jeg har lidt problemer med, så håber nogle vil hjælpe! :) spørgsmålene er: - de klima... -
ENDELIG!
ForumindlægEndelig har jeg fået min eksamsspørgmål!!! Jeg har 24 timer forberedelse. Emnet er: Den nære astronomi. Første del af prøven: Solsystemet. Andet: Tyndgekraft, dag og nat, årets gang, månens faser. men er der nogen som vil forklare tyngdekraft. jeg er ikke helt klart hvad det er. -
Trigonometriske funktioner.
ForumindlægHej alle sammen. Står og skal til eksamen på mandag i matematik. Indenfor emnet trigonometriske funktioner bliver vi bedt om at bevise differentieringen af cosx. Desværre forstår jeg ikke beviset i bogen så håber I har nogen gode råd eller beviser jeg kunne få? Håber i har tid til at hjælpe mig :... -
den rette linje
Forumindlæghej alle sammen :) jeg sidder her og læser til mundtlig eksamen i matematik, og jeg et stødt på et spørgsmål jeg ikke helt kan finde ud af. håber der er nogle som kan hjælpe mig. redegør for forskellige måder at beskrive den rette linje på. detter er under emnet vektorer i planen. på forhånd ta... -
Sfærisk geometri og navigation Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive SSO i matematik. underemnet er sfærisk geometri og navigation.. jeg kunne defor godt tænke mig, at få nogle links til sidder hvor der er lavet nogle tegninger og figur af sfæriske cirkel o. lig. Jeg vil samtidig høre om der er nogle der har noget erfaring om det... -
Dansk - Tale/foredrag?
ForumindlægHey, jeg skal op i dansk her i morgen, hvor vi hver især (hjemmefra) skal have foreberedt en tale om et emne vi selv vælger.. Det kan være det er et ret dumt spørgsmål, men kan man holde tale/foredrag om forfængelighed? :) Og hvad kan man f.eks. inddrage i talen? :| - Det kunne også være rart ... -
SSO Komplekse tal
ForumindlægHej jeg skal skrive om komplekse tal til 3års opgaven, og jeg synes det er lidt svært at overskue emnet som en helhed. umiddelbart er tredjegradspolynomiet, og dets relation til komplekse tal, det jeg bedst kunne tænke mig at sætte fokus på, men er lidt i tvivl om hvordan man kunne stykke sådan... -
BANGLADESH eksamen nu
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i dag, mit "emne/spørgsmål" i Naturgeografi B det lyder således: Produktion og levevilkår i landbrugsområder i Syd- og Østasien med særlig vægt på Bangladesh der er to spørgsmål jeg har lidt problemer med, så håber nogle vil hjælpe! :) spørgsmålene er: - de k... -
Valg af tekst til fordybelsesområde
ForumindlægGod eftermiddag! Skal snart til mundtlig dansk, og har trukket et fordybelsesområde. Står dog uvis om, hvilken tekst jeg skal vælge. Har trukket emnet "Tro, håb og kærlighed". Kan vælge alle genrer, således det passer på temaet. Kunne bruge nogle forslag til tekster. På forhånd tak! -
SSO I ENGELSK
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive min sso i engelsk, men jge ved ikke hvad jeg skal skrive om, for alle emner jge havde tænkt har min vejleder sagt nej til. så nu tænkte jeg på at skrive om IRA eller konflikten i Nordirland, nogen der kan anbefale dette, og som måske kunne fortælle hvad deres o... -
Hjælp til Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægJeg har valgt at skrive 2.g's opgave om den amerikanske borgerkrig, jeg er kommet en smule sent i gang og min problemformulering er blevet for bred iflg min lærer. Jeg vil tage udgangspunkt i optakten til den amerikanske borgerkrig, er der nogen af jer der har en ide til et oplæg til en probl... -
Hjælp til Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægJeg har valgt at skrive 2.g's opgave om den amerikanske borgerkrig, jeg er kommet en smule sent i gang og min problemformulering er blevet for bred iflg min lærer. Jeg vil tage udgangspunkt i optakten til den amerikanske borgerkrig, er der nogen af jer der har en ide til et oplæg til en probl... -
Evolution - artsbegrebet
ForumindlægHvis jeg nu siger jeg træk en artikel og emnet var Evolution... jeg skulle inddrage bilag og jeg skulle have fokus på artsbegrebet, artsdannelse, slægtskab og evolution i min fremlæggelse - hvordan ville i så gå frem? (selvom i ikke kender til artiklen) Håber nogle kan komme med gode råd.... -
Vækstmodeller. Lidt småproblemer
Forumindlægf(x)=2,5x+3,1 a) Hvor stor en vækst giver en forøgelse af x- værdien med 3? Nogle der gerne vil hjælpe mig med denne her? Rigtig gerne et facit og fremgangs måde.. vil selvfølgelig helst gerne lære det, var der ikke i de 2 timer vi har haft om emnet, men har læst i bogen og lavet nogle mindr... -
Funktioner og logartimeregneregler!
ForumindlægHej ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag, og nogle af emnerne vi kan op i, er jeg rimlig sikker på, at vi ikke gennemgik i min grundforløbsklasse, men som min nye matematiklærer åbenbart har opgivet. Derfor vil jeg gerne vide om nogle af jer har nogle gode notater omkring funktioner og m... -
Billed kunst ?
ForumindlægHey derude ! Jeg står i morgen og skal til og igang med et AT -projekt der omhandler billedkunst. Vores lærer har sagt vi skal tage nogle ugeblade med som vi kan klippe og klistre med, så skal vi danne et billed ! Så tænkte jeg, om der var nogen der havde nogle fede idder? Nogle emne man måske ... -
Klassisk genetik - HJÆÆLP!!
ForumindlægHvis jeg nu siger jeg træk en artikel og emnet var klassisk genetik... jeg skulle inddrage bilag og jeg skulle have fokus på den klassiske gentisks forudsætninger, begreber og typer af arvegange i min fremlæggelse - hvordan ville i så gå frem? (selvom i ikke kender til artiklen) Håber nogle kan k...
