Søgning på: SRP historie. Resultater: 18741 til 18760 af 22627
-
Opdagelsesrejsende - hvorfor tog de afsted?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min historie-opgave i 2.g. Jeg har valgt emnet opdagelserne, med fokus på spaniernes møde med indianerne, og alt hvad dette medførte. Men først vil jeg lave en kort redegørelse over de europæiske opdagelsesrejsende. Men: jeg kan ikke finde ud af hvad der fik dem ti... -
Nonsens volapyk
ForumindlægI en af inlæggene læste jeg; at japanere har %5 højere IQ. !! Højere IQ end hvad? og hvem? Jeg synes når man fremsætter sådanne påstande så skal man lige vende sig om, for at se hvad historien fortæller. De samme, som har lavet det omtalte undersøgelser og er nået frem til at japanere er %5 klog... -
Tyskland efter krigen - Von der Stunde Null zum Tag X
ForumindlægHejsa. Håber der er nogle der kan hjælpe med disse spørgsmål: 1. Hvornår blev opgivet demontering urindustrien? 2. Hvad er de positive konsekvenser fra afviklingen af Ruhr? 3. Hvad var "Kohlenklau"? 4. Hvem var kardinal Frings og hvorfor blev han berømt i historien om efter... -
Columbus?
ForumindlægHej derude. Nu er det sådan at jeg er i gang med at skrive AT i historie/spansk. Jeg har om Christoffer Columbus, og hans opdagelse af Amerika. Min problemformulering lyder således: Hvad var baggrunden for Columbus’ rejse til Amerika i 1492-1493, og hvilke konsekvenser fik kulturmødet... -
HASTER :: HJÆLP
ForumindlægSidder sammen med en veninde óg laver lektier. Så er det sådan, at vi mangler bogen. Er der en godhjertet sjæl der vil hjælpe os med to spørgsmål? Bogen er : Danmarks historie af Olaf Søndberg. Siderne er 113-117 (Til "genopbygningen").. Spørgsmålene lyder følgende: 1. Forklar og udd... -
9.klasse; Projektopgaven
ForumindlægHej med jer. Jeg har den obligatoriske projektopgave her i januar, som jeg har valgt at lave alene. Vi har fået tildelt overemnet "konfliker", hvilket er et bredt emne. Jeg ville høre om der var nogen herinde, der har nogle idéer til et delemne? Jeg ligger middel i samfundsfag og histor... -
Er en kemisk videregående uddannelse farlig?
ForumindlægHej Jeg har hørt at en kemisk baseret videregående uddannelse kan være farlig; forstået på den måde at man arbejder med sundhedsskadelige stoffer og sommetider kan en lille brøler i laboratoriet vise sig at være katestrofal..hvor meget skal der ligges i disse historier? Er det virkelig en uddann... -
Adgangskrav
ForumindlægHvorfor kan man ikke gå om i de fag, man ikke har fået gode nok karakterer i til at få sit ønskestudie? På denne måde kunne man prøve igen og fordybe sig i fagene for så at score en bedre karakter næste gang. Det er fucking irriterende, at man ikke kan og det letter bare presset i nakken ydderlig... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
SE HER!!! øvelsesstil til på onsdag
ForumindlægheeeJ folkens:) har min egen lille version af denne korte tekst men ville lige høre hva i ville skrive til denne tekst dansk: Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender til. Den består af folkeeventyr, som de har hørt. hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? eller s... -
Hjælp til emne - sso
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive sso, men da jeg kun har undervisning på nette, er det ikke meget jeg har fået af vide om det. Hvordan vælger jeg et emne ? Jeg vil gern skrive om homoseksuelles rettigheder, men det er jo et lille emne, hvis man kun taler om danmark, men et stort emne, hvis det er... -
Rettelse af eventuelle fejl i sætning
ForumindlægEr genitivformerne dannet korrekt? Passer ordvalget til den danske sætning f.eks. indfødt-Einheimische? Ich möchte gern kulturelle Erlebnisse bekommen, die eine tiefer Kenntnis von den Traditionen der Einheimische, die Geschichte des Landes, die Esskultur und die schöne Tier- und Pflanzenleben ... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
AT - de olympiske lege (fysik)
ForumindlægHej alle. Jeg har et AT forløb og OL, i fagene historie, fysik og oldtidskundstkab. Derfor har vi haft lidt stof om OL i antikken og nu om dage (IOC osv.). I fysik har vi lært om spydkast og højdespring. Mit spørgsmål er, om i har forslag til en problemformulering med hhv. fysik og old. Jeg ... -
Synopse
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive synopse, og kom lige til at tænke på noget. Min synopse består selvfølgelig at de taksonomiske niveauer: Redegørelse, analyse og diskussion, og faget jeg skriver synopse i er KSH: Samfundsfag, religion og historie. Jeg kom da til at tænke på, om alle tre fag skal... -
Beskriv en voksens liv på ENGELSK?
ForumindlægHej folkens. Jeg ville bare lige høre om i ikke kunne hjælpe mig med dette problem det haster nemlig rigtig meget da det skal afleveres på ONSDAG. :S Du skal skrive ca en side(på computer)hvor I skriver om en voksens liv. Der skal indgå en begivenhed fra barndommen, ungdommen og det voksne liv. H... -
Mellemkrigstiden - Surrealismen
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal lave min dansk historieopgave, men jeg har svært ved at finde kilder og at få flettet historie ind i det. Jeg har valgt emnet "Kulturlivet i 20'erne – Surrealismen" Er der nogen der kan hjælpe mig eller sende nogle links eller titler på bøger som... -
Opdagelser
ForumindlægHej søde hjælpsomme mennesker, Jeg sidder nu og laver noget historie. Jeg har overhovedet ikke styr på det, selvom jeg læser det samme op til flere gange. Spørgsmålene lyder således: 1) sammenlign Las Casas og de Grants fremstilling af de indfødre. 2) sammenlign Sepulvedas opfat... -
Problemformulering til "Isbjørnen" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg skal lave en DHO opgave i 2.g. Og vi har om det moderne gennembrud i dansk og industrialiseringen i historie. Jeg har valgt dansk og skriver om bogen "Isbjørnen" af Henrik Pontoppidan. Og jeg vil rigtig gerne have noget hjælp med en problem formulering, ford... -
Hvordan forholder Danmarks sig til krige?
ForumindlægHej allesammen! :) Jeg er i gang med historie, og læser omkring første verdenskrig fra Danmarks vinkel, og Danmarks neutralitet. Der er nogle spørgsmål, som jeg ikke føler mig " kvalificeret " nok til at besvare... håber nogen vil hjælpe! "- Giv nogle eksempler fra vore dage på,...
