Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18741 til 18760 af 52678
-
Analyse af artikel
ForumindlægHar trukket en artikel til en mundtlig dansk prøve, men vi har aldrig analyseret en artikel før i skolen! Fik at vide at jeg skulle bruge denne hjemmeside http://i-bog.dk/analysecirkler/kompendium.html#id=reportage hvor der står noget, men er det meningen jeg så bare skal sætte alle de pu... -
Problemformuleringen
ForumindlægHej folkens, Sidder i et dilemma. Jeg er kommet i tvivl om noget: Tjener min problemformulerings opsætning (rækkefølge) også som disposition? Der står fx.: Redegør noget - Analyser noget - Vurder.. - Diskuter.. Men egentlig ville jeg gerne til en vis grad smelte redegørelsen og analysen sammen -... -
Engelsk mundtlig eksamen - hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg skal meget snart aflevere min disposition til min engelsk mundtlig eksamen. Jeg tænker at jeg gerne vil have overemnet "Adventure", og måske noget om Peru, da jeg har boet dernede. Jeg vil bare lige høre om der er nogen af jer, som måske har en ide til hvad det kunne hand... -
Historie - ww2
ForumindlægHalløj. Jeg skal til historieeksamen på mandag, og jeg har trukket overemnet 2. verdenskrig. Min gruppe og jeg fokuserer på Sovjetunionen og Japan, og vi blev færdige med det hele i går. Er der nogle af jer, der har nogle gode råd til, hvordan man kan huske det hele udenad? Vi har jo selvfølgeli... -
Determinanten og skalarproduktet
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave dispostioner til en matematik årsprøve. En af dispositionerne omhandler vektorer og jeg skal blandt andet svare på dette: "Forklar hvordan man finder skalarprodukt og determinant mellem to vektorer, samt den geometriske betydning af disse begreber". Er gåe... -
differentielregning
ForumindlægHej. Jeg skal lave disposition til min årsprøve i matematik og min lærer sagde at det var en mulighed at bevise at man skal benytte produktreglen for at differentiere en følgende funktion der er vedhæftet. Men jeg forstår ikke hvordan man skal bruge det på den funktion, da der ikke er 2 led gang... -
Hjælp, SRP Afsætning - engelsk
ForumindlægJeg står med et lille problem. Jeg skal snart aflevere disposition til mit srp projekt. Jeg har styr på afsætningsdelen, hvor jeg vil lave en virksomhedsanalyse af et bilmærke, men hvordan jeg bringer engelsk på banen kan jeg ikke helt finde frem til. Er der nogen der har nogle forslag? :) på... -
Mundtlig Mat
ForumindlægHej folkens! jeg vil hører om nogen af jer har været op i mundtlig matematik (A niveau) ? eller om nogen skal i år ? Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle dispositioner, beviser osv. jeg har virkelig ikke styr på mine noter, så det vil være en RIGTIG stor hjælp hvis jeg kunne se nogle!! håber no... -
The World Trade Center
ForumindlægJeg skal op til examen i engelsk, og jeg har om terrorisme (The World Trade Center). Jeg er igang med at lave disposition, og jeg er virkelig gået i stå. Jeg kan ikke komme i tanke om noget at komme ind på, udover at snakke om hvad der skete... Nogle der kan komme i tanke om noget? Det er iorden ... -
Energibevarelse
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til følgende: 6. Energibevarelse - Energibevarelse når noget brænder og varmer op - Energibevarelse når en bold kastet op i luften - Energibevarelse når en elektrisk pære brænder - Energibevarelse når et atom henfalder og udsender en foton Har lidt svært ... -
Noter og stikord til historieeksamen?
ForumindlægHej. Vi er en smule forvirret og stresset omkring noter til historieeksamen, da vi skal op i morgen. Vi må gerne have noter og stikord med ind til spørgsmålene vi får på dagen, hvorefter vi har 40 minutters forberedelse. Men må vi gerne have noter eller stikord med til vores selvvalgte emne? Vi ... -
Noter og stikord til historie
ForumindlægHej. Vi er en smule forvirret og stresset omkring noter til historieeksamen, da vi skal op i morgen. Vi må gerne have noter og stikord med ind til spørgsmålene vi får på dagen, hvorefter vi har 40 minutters forberedelse. Men må vi gerne have noter eller stikord med til vores selvvalgte emne? Vi ... -
Eksponentiel ligning
ForumindlægHej. Jeg skal bruge noget hjælp til en opgave til disposition til eksamen på onsdag. opgaven ser således ud 10*1,05^x=30 Jeg ved godt at den kan solves, men jeg vil gerne bruge den som eksempel til eksamen, jeg skal bare lige have hjælp til at løse den med håndkraft. Hvis der er en venlig sjæl... -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg forbereder nogle dispositioner til mundtlig matematik B eksamen og jeg er helt blank i Spørgsmål 11. Statistik. Jeg har vedhæftet filen, med spørgsmål der siger med udgangspunkt i bilaget skal jeg forklare hvordan middelværdi samt spredning kan bestemmes for et normalfordelt datamateria... -
Matematik beviser
ForumindlægHey Nation :) Til alle de der skal op til mundltig matematik A eksamen: Jeg tænkte på at oprette en tråd , hvor vi kunne dele links til videoer/noter/dispositioner, som er særligt nyttige når vi skal læse op til de spørgsmål, som vi kan trække til eksamen. Umiddelbart har jeg en hjemmeside: www.f... -
Bevis sammenhængen mellem det bestemte integral og arealbestemmelse.
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver dispositioner til min matematik eksamen og jeg er stødt på et problem. Der står at jeg skal bevise sammenhængen mellem det bestemte integrale og arealbestemmelse, hvilket jeg ikke forstår. Er der nogen der måske kan hjælpe mig med hvordan jeg får gjort dette? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg laver dispositioner til mundtlig matematik, og er lidt i tvivl om hvordan sidste linje i spørgsmålet gribes bedst an: Parameterfremstillinger og ligninger for linier i planen. Afstandsformlen og formlen for afstand fra punkt til linie. Vinkler, afstande og skæring i planen. Jeg vil sætte st... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal skrive DHO opgave om Knut Hamsun, den norske forfatter, og skal aflevere en disposition og problemformulering inden aflevering den 7/2. Jeg har som kilder valgt bogen Sult af Knut Hamsun og filmen Sult, jeg tænker at jeg vil ligge dem op mod hinanden. Hvad ville være ... -
Forskel på Vilkårlig retvinklet trekant og retvinklet trekant ?
ForumindlægHej Er ved at lave nogle dispositioner og er lige nu ved et om geometri hvor jeg skal lave et bevis for sinus og cosinus i en retvinklede trekant. Mit spørgsmål er bare om jeg kan bevise cos og sin igennem enhedscirklen ? og om der er en forskel mellem en vilkårlig retvinklet trekant og retvinkl... -
Dansk eksamen prøveform B
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet sagprosa indenfor ungdom og identitet. Jeg skal udvælge, analysere og præsentere indenfor dette. Jeg har både valgt og analyseret. Problemet er min disposition.. Jeg ved ikke helt hvordan man skal opstille sådan en, hvor mange punkter der skal være og så videre. Er...
