Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 18741 til 18760 af 54698
-
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F... -
Engelsk
ForumindlægHar en en opgave der lyder sådan: Nedenstående tekst er et uddrag af den tale, Bill Clinton holdt, da han tiltrådte som USA's præsident 20. januar 1993. Gør rede for de stilistiske virkemidler, Clinton anvender, og underbyg dit svar med eksempler fra uddraget. Skriv dit svar på dansk.... -
skal kun rettes
ForumindlægHej alesammen. Jeg har oversat en dansk tekt til tysk. håber i lige vil rette mine fejl. på forhånd tak! Wolfgang var ikke hjemme. Hvor var han? Andrea blev ked af det. De havde jo en aftale. Hun havde endda en CD med. Wolfgang og Dieter var sikkert sammen. Måske de hjemme hos Dieter. Dieter hav... -
Endnu et spørgsmål om inflation (sorry!)
ForumindlægMen hvis priserne på de danske varer stiger - det er jo det der hedder inflation - så må de udenlandske varer da være billigere i forhold til de danske? Så må det da være billigere at importere?Og, hvis det er billigere at eksportere - hvad er så ulempen ved inflation?? -
Gode råd
ForumindlægHej med dig Jeg står i den heldige situation, at jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, Dansk A som selvstuderende I den forbindelse vil det glæde mig, hvis jeg kunne få nogle gode råd hvad angår dansk stil med i bagagen, inden jeg bliver slagtet! Kh APPLE. -
Indflydelse
ForumindlægJeg skal diskutere hvilke muligheder den enkelte dansker har for at få indflydelse på beslutninger i det politiske liv. Min lærer siger, at vi skal inddrage lobbister. Det kan jeg slet ikke forholde mig til. Hvad har lobbister med den enkelte dansker at gøre? -
Skulde -> skulle
ForumindlægHej! sidder og skriver dansk-opgave om dansk sproghistorie .. er løbet ind i et lille problem, for i gamle tekster står der skulde, kunde osv. i stedet for skulle og kunne .. er det nogen der ved hvornår det blev ændret? og evt. hvorfor? -
Højkonjunktur eller lavkonjunktur 2008 og frem?!?!
ForumindlægJeg er i gang med en aflevering om overophedning af dansk økonomi. Men er den danske økonomi i en højkonjunktur nu?? Jeg har læst mig frem til, at vi må være i en højkonjunktur men er på vej mod lavkonjunktur?? Nogle der har styr på det? -
Problemer
ForumindlægHej... Jeg er ikke så gode til dansk, hvad skal jeg gøre. Jeg forstå heller ikke når man skal bøje sætninger i f.eks. dansk, engelsk, spansk. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan blive bedre til i disse fag... Tak på forhånd... -
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder?? -
Fsa 2009
ForumindlægHejsa allesammen .. er der nogen der har downloaded før FSA 2009 både til Dansk , eller matemaik , tysk , eller engelsk .. -
Er det rigtigt oversat...?
Forumindlæg(Some Danish people- especially tradesmen- settled down in big cities, but they had to put up with tough conditions, overpopulation, unhealthy and dark residence in narrow streets. Where the heat in summer was (uudholdelig). Nogle danskere- især håndværkere. slog sig ned i de store byer, men de ... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der kender reglerne for, hvilke fag man må tage sine egne noter(dem man har lavet i årernes løb) med ind til selve eksamen. Jeg havde nemlig fået den opfattelse, at man måtte i alle fag, men fandt så ud af i dag, at jeg ikke måtte i dansk. I religion må vi ihvertfald godt ... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Jura, engelsk fag?
ForumindlægJeg skal til at have et engelsk valgfag på Jura. Jeg er dog lidt nervøs for undervisningen, da den er på engelsk og eksamen er skriftligt også. Jeg ville ikke sige, at jeg er dårlig til engelsk, men jeg kan det langfra flydende. Hvor store krav er der til de engelsk fag på jura? Er det et krav,... -
Komma
ForumindlægHej, jeg har denne opgave og har prøvet at sende komma i den. Er det korrekt lavet? "År 1903 var året, hvor mennesket trodsede naturlovene og lærte at flyve. Dengang handlede det bare om at være i luften i tolv sekunder. Så længe var det, at brødrene Wright havde held til at holde deres fly... -
Affirmative Action - outline
ForumindlægHej! Jeg har valgt emnet "Affirmative Action" til min engelsk fsa. Jeg skal kunne koble det til "From slavery to Obama" da mit overemne heddet det. Jeg ville derfor hører om der var nogen der kunne forklarer mig helt præcist og konkret hvad affirmative action er(på dansk) s... -
Studiebøger: Matematik økonomi, Forsikringsmatematik og Finansøkonom
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg er meget interesseret i matematik, og derfor har jeg fundet 3 uddannelser, som jeg gerne vil læse til: Matematik økonomi Forsikringsmatematik Finansøkonom Mit spørgsmål er om studiebøgerne på disse her uddannels... -
Hjælp med tysk
ForumindlægHej alle søde mennesker Jeg har virkelig brug for hjælp i tysk. for jeg skal nemelig skrive en rejsedagbog omkring øsrtig på tysk. fx kære dagbog jeg er lige landet i østrig og det er super flot.... men problemet er at jeg KAN ikke tysk. derfor ville jeg hører om nogle af jer der er god til ... -
Mp3 - Filer
ForumindlægHej...Jeg har næsten lige købt en Mini - ipod. Og jeg kunne godt tænke mig nogle sange i den, men problemet erat jeg ikke har de sange jeg kunne tænke mig.Er der nogle derude der kender til en side hvor man kan downloade nogle sange både danske og engelske ned til sin computer og derefter importe...
