Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18761 til 18780 af 31547
-
Makedesanalyse
ForumindlægHej folken, jeg har den her opgave, som jeg kan ikke selv arbejde med, og jeg har bruge for hjælp. Din chef ønsker, at du skal lave en markedsanalyse for at finde frem til kundernes kendskab af produktet. Din chef gør dig opmærksom på, at virksomheden opererer på B2C-markedet. • Udform ... -
Iskrystaller
ForumindlægMin klasse har i et forsøg lavet en optælling af nogle iskrystaller for at finde deres gennemsnitlige krystaldiameter ved en dybde på 115,5 m. Jeg skal redegøre for, hvordan man kan se iskrystallerne (Hvordan er arket fremkommet med en masse sorte pletter(der er tale om et sort/hvid-billede) frem... -
Fremlæggelse om N.F.S. Grundtvig
ForumindlægJeg skal fremlægge min opfattelse af Grundtvig. Jeg skal blandt andet komme omkring: Grundtvig's's betydning for nutidens samfund- skole, kirke og kulturen generelt. Finde ud af hvad Grundtvig's mageløse opdagelse går ud på, og forklare den. Find en af Grundtvig's samler- k... -
Hvilke teorier ville være relevante?..
ForumindlægHej, som mange af jer andre herinde, er jeg lige gået i gang med at skrive SRP i dag. Jeg har valgt fagkombinationerne samfundsfag A og naturgeografi B. Som de fleste af jer ved, skal man bruge teorier i samfundsfag, men jeg aner ikke hvilke teorier, der ville være relevante til mit emne.. Jeg h... -
USA og Rusland
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med min opgave!!! Det er blot 2 spørgsmåle som jeg ikke kan finde på nettet. 1. Redegør for og analyser forskelle og ligheder mellem Putins førte og Trumps ”varslede” økonomiske politik, idet bl.a. synet på international handel inddrages. 2. Vurder de... -
Diskussionsafsnit i matematik
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er i skrivende stund igang med min SRP, hvor jeg skriver om epidemiologi (pesten i Danmark i 1710), og jeg arbejder her med SIR-modellen. Jeg skal redegøre for den, og med et eksempel vise, hvordan man bruger den. Noget andet jeg skal er, at jeg skal diskutere hvilken bety... -
DHO - Tabet af Norge
ForumindlægHej Alle! Jeg skal skrive en DHO meget snart om Tabet af Norge og Grundtvig. Generelt vil jeg gerne redegøre for tabet af Norge og fortælle hvordan store danske digtere (herunder Grundtvig) trøstede Danmark/fik Danmark videre. Jeg har valgt at analyserer digtet "Danmarks trøst" for... -
SRO - mindste kvadraters metode DET HASTER :(
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til dette. Jeg skal skrive SRO i fagene Matematik og Fysik. vi har fået en masse ligninger som vi skal redegør for. dette er en af dem, men skal alle de 19 redegøresler med i SROen ? Håber der er nogle der vil hjælpe mig Gør rede for at r_1=(y_1-a&mid... -
Centrallegeme bevægelse, Keplerslov
ForumindlægHej derude! Jeg skal redegøre for centrallegemebevægelse til en beskrivelse af Satellits/Månens bevægelse omkring jorden. Umiddelbart havde jeg holdt mig til formlerne fra Jævn Cirkelbevægelse, men efter at have læst lidt har jeg både kigget en smule på To legeme problemet og Keplerslove. Jeg vi... -
Analysedel SRP
ForumindlægJeg overvejer jeg at skrive i matematik/historie om emnet Islamisk/arabisk matematik og komme ind på al-Khwarizmis bevis for ligninger eller algebra. Så i historie delen viljeg komme ind på den islamiske kulturs opståen og efterfølgende udbredelse gennem den arabiske ekspansion. SRP'en sk... -
SRO - mindste kvadraters metode :( please hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til dette. Jeg skal skrive SRO i fagene Matematik og Fysik. vi har fået en masse ligninger som vi skal redegør for. dette er en af dem, men skal alle de 19 redegøresler med i SROen ? Håber der er nogle der vil hjælpe mig Gør rede for at r_1=(y_1-a&mid... -
mindste kvadraters metode
ForumindlægHvordan kan man redegøre for dette? S_0 (a)=1/3 a^2·((x_1-x ¯ )^2+(x_2-x ¯ )^2+(x_3-x ¯ )^2 )-2/3 a·((x_1-x ¯ )(y_1-y ¯ )+(x_2-x ¯ )(y_2-y ¯ )+(x_3-x ¯ )(y_3-y ¯ )) +1/3·((y_1-y ¯ )^2+(y_2-y ¯ )^2+(y_3-y ¯ )^2) Please hjælp mig!! Jeg har virkelig svært ved denne opgave... -
Hvor langt skal siderne være?
ForumindlægJeg skriver i matematik og historie i SRP, og mit problem er at der står i min problemformulering at jeg skal gøre rede for de forskellige epidemi modeller, og en grundig gennemgang af SIR-modellen. Mit problem er så, at jeg har skrevet 3 siders historisk redegørelse, og i matematikken så har j... -
Trumans beslutning kilde kritik
ForumindlægJeg i et af mine punkter i min SRP skriver jeg om redegørelsen omkring baggrunden til amerikanernes valg om at kaste bomberne over Hiroshima og Nagasaki, med inddragelse af kilde "president trumans beslutning" er ikke altid skide god til at forholde mig kilde kritisk er der muligvis no... -
**HASTER** Strukturudvikling i DK
ForumindlægForstår ikke helt hvordan jeg skal besvare denne opgave i en aflevering jeg har fået i samfundsfag. Vil nogen forklare mig dette? Redegør - på baggrund af bilag A, B, C og D - for de centrale kendetegn ved strukturudviklingen i Danmarks erhvervsliv. Bilagene omhandler bl.a. figur med... -
økologi, alger.
ForumindlægHej alle :) Håber i kan hjælpe. Jeg har været syg i 2 uger og gået glip af det her emne, men har dog bogen, men det er svært når jeg ikke har modtaget nogen undervisning. Det er hovedsageligt spøgsmål b jeg har problemer med og slet ikke kan forklare, håber virkelig nogen kan hjælpe. Det er til e... -
Integration
ForumindlægJeg skal skrive en SRO i Samf B og Eng A omhandlende integration. Mit problem kommer i, at de vil have mig til at redegøre for integration og integrationsvalg. Og hvad pokker er et integrationsvalg? Ordet findes ikke i nogen ordbog. Kan kun sætte det sammen med valget af medlemmer til integration... -
Fysik, Bevægelse/Kinematik
Forumindlægs(t)=½*a*t^2+v0*t+s0 Oven stående formel skal omtales og hastighedsfunktionen skal udledes og accelerationen bestemmes Redegør for bevægelsesligningen for frit fald og bevægelse på et skråplan. Vis kræfterne i en skitse angivet ved retning. Ligeledes for hastighed og acceleration Forstår at ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal finde den partikulære løsning der går gennem P(1,0) til følgende differentialligning: dy/dx = x^3 / e^y Denne har får jeg til: f(x) = ln((x^4+3)/4) , Dmf=R Herefter skal jeg redegøre for, at g(x) = 4lnx - ln4 , Dmf=]0;uendelig[ også er en løsning. Og her er jeg lidt i vildrede.... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP skrive om paracetamol i kemi og historie, hvor jeg i kemi skal beskrive stoffet kemisk, og i historie skal jeg redegøre for de metoder, man brugte for at fremstille stoffet i fortiden, nutiden og fremtiden. Problemet ligger i, at der findes ikke særligt meget materiale på d...
