Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Integration

05. februar 2017 af Tardis221b (Slettet)

Jeg skal skrive en SRO i Samf B og Eng A omhandlende integration. Mit problem kommer i, at de vil have mig til at redegøre for integration og integrationsvalg. Og hvad pokker er et integrationsvalg? Ordet findes ikke i nogen ordbog. Kan kun sætte det sammen med valget af medlemmer til integrationsrådet, men det har slet ingen relevans for min opgave? Nogen der har nogen idé om, hvad de mener?

Derudover kunne jeg godt bruge nogle relevante teorier og hypoteser om integration, så hvis nogen ligger inde med en sociolog eller samfundsforsker, skal I været meget velkomne til at skrive.

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. februar 2017 af Smut1

Ja “integrationsvalg” er godt nok en noget bred betegnelse. Jeg kunne forestille mig, at de mener hvilken integrationspolitik, der at valgt at føre. Er der måske noget særligt ved integrationspolitikken? Problemet er bare, som du selv siger, at ordet ”integrationsvalg” også bruges til at betegne valget til et integrationsråd. Måske er der få immigranter, der deltager i integrationsvalget: http://www.aarhusportalen.dk/vis_artikel.asp?ArticleId=2390

Kan du ikke kontakte din vejleder og spørge: Det er trods alt ret vigtigt, at problemformuleringen ikke misforstås!


Svar #2
05. februar 2017 af Tardis221b (Slettet)

Personligt tror jeg at de har ment Thomas Hyllands teori om IDENTITETSvalg, og bare fucked op i opgaveformuleringen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar 2017 af Smut1

Brugbar kommentar :)

PS (Thomas Hylland Eriksen)


Skriv et svar til: Integration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.