Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18761 til 18780 af 29788
-
Jura - eksamensopgaver?
ForumindlægHej. Jeg er nu forhenværende 3ger, og umiddelbart er mit foretrukne valg tilrettelagt jura-studiet. Af den grund vil jeg høre, om der er nuværende jurastuderende, der kan linke mig til eventuelle eksamensopgaver eller sende nogle af jeres egne, måske? Mest med formålet om at få et billede af, hv... -
educating Rita
Forumindlægvi har læst "educating Rita" i engelsk, og fået en stil for, hvor vi skal diskutere følgende ting:setting and environmenta characterization of Frank and his backgrounda characterization of Rita and her backgroundtheir relationship - how it develop?the theme(s) of the playthe endingjeg k... -
Trigonometri i vilkårlige trekanter!
ForumindlægHej Allesammen Jeg har været på skitur og dermed gået glip af noget undervisning, jeg har fået nogle opgaver, som jeg skal regne omkring trigonometri. Jeg har ufatteligt svært ved de opgaver og da det jo er mit eget ansvar at lære omkring emnet og ikke lærens, vil jeg sætte stor pris p... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej venner Er der nogen der vil hjælpe mig med at oversætte dette: På den ene side tænker hun at det er forkert at gå ind, og måske vil det ødelægge hans liv, men på den anden side tænker hun som et barn, som vil møde sin far, som vil snakke med ham, alle de år hvor han ikke har været der. Hun ... -
Faldtid med kageforme
ForumindlægHej jeg er ikke lige den stærketse i matematik sååå... måske jeg kunne få lidt hjælp?I en forsøgsserie andvendes forskellige antal kageforme lag oven i hinanden... naår papirformene slippes fra samme højde er forsøgsresultaterne:antal kageforme: 1 - 2 - 3 - 4 faltid /sek : 3.8 - 2... -
Opstilling af differentialligning?
ForumindlægHej Allle Jeg har et spørgsmål angående en opgave hvor man skal opstille en differentialligning: Der gælder at den hastighed, hvormed temperaturen y af et legme ændrer sig, når det anbringes i et rum med en konstant temperatur R, er propotional med differensen mellem R og y For et bestemt legme L... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
Science fiction novelle
ForumindlægHej jeg skal lave en dansk novelle om Science fiction. Det er første gang jeg skals krive sådan en novelle om science fiction, og jeg har ingen anelse om hvad den skal handle om. Hvis der er nogen der er til hjælp. Gider i så og skrive måske skrive lidt kort, på min start af min novelle. Så ... -
Projektopgave om teknologi
ForumindlægHej allesammen! Jeg har projektuge i næste uge og vill lige se om der var nogle her inde som kunne hjælpe mig med en ordentlig problemformulering og andre spørgsmål? Vores overemne er 'Mennesker, Miljø og Maskine' og inden for det har jeg valgt at have om 'Teknologi og mennesket... -
Chance for at komme i uddannelse?
ForumindlægKommer man 100% ind på den uddannelse man gerne vil? Jeg skal snart i 3.g, og jeg har først fundet ud af nu at jeg gerne vil tage en uddannelse inden for medicin, men jeg har ikke alle fagene til det. Så hvis jeg efter gymnasie starter på VUC og tager de fag jeg skal have kan jeg så godt komme in... -
Finde ph?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder her og sveder over en opgave som jeg simpelthen ikke kan hitte ud af! Selve opgaven hedder: Beregn ph i følgende opløsning: En blanding af lige rumfang 0,1M KH2PO4 og 0,05M NaOH Jeg ved ud fra facit, at svaret bliver 7,21. Men har siddet og bakset med pufferligning og lignende, ... -
Thucydid og Lysias
ForumindlægOld-nørder, hør mit kald og kom mig til undsætning!!!Jeg sidder i den situation at jeg er LIDT på skideren. Jeg skal til old-eksamen om et par dage, og jeg har INGEN "guldkorn" at fyre af om Thucydid (Perikles gravtale) og Lysias (eufiletos vs. erastosthenes, og lysias vs. theomnestos).... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har lige et par opgaver jeg ikke rigtig kan få til at passe, måske i kunne hjælpe mig? 1. En funktion er bestemt ved f(x) =2x^2+2x+8. Bestem f '(1), og bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet, hvor x0 =1. 2. Der er givet en andengradspolynomium f(x)=-x^2+9. Bestem en... -
FSA Tegneserier til mundtlig dansk - hvad trækker op?
ForumindlægJeg har analysemodellen (måske noget sparsom) til tegneserier og har da også forsøgt mig med en analyse i klassen... men helt ærligt så er tegneserier ikke lige det mest interessante at komme op i (med mindre man får noget samfundsrelevant som Nicoline Werdelin) - Så please - hvad kan jeg gøre, d... -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Svenske tekster?
ForumindlægHey allesammenJeg skal snart op til studentereksamen i dansk mundtlig og jeg ville bare høre om der er nogle som har erfaring med svenske tekster eller som ligefrem måske har været oppe i sådan en tekst... Jeg må indrømme at jeg er lidt forvirret på det svenske område for ved ikke rigtig hvad ma... -
infrarødt lys
ForumindlægHej folkens. God søndag til jer ;-) Nogle, der har en masse viden om infrarødt lys, eller nogle gode hjemmesider eller måske en opgave de selv har lavet. Da jeg skal skrive om det i en aflevering og mangler en masse god viden omkring det. Hvis der er nogle, der har en god lille historie... -
Søger Dansk Sang (red handed) eller noget lign.
ForumindlægHej, jeg søger efter en dansk sang, som jeg hørte på radioen, de sagde det var en dansker som har lavet den, så jeg troede den var let at finde, men tværtimod. Sangen går sådan ca: "yeah yeah yeah, red handy, red handyiiie, eller noget lign. Red handed måske.." Nogen som kender den, e... -
Ønskes: beroligende råd ang. den mundtlige eksamen i fransk.
ForumindlægNu er jeg fra naturens hånd sådan indrettet, at jeg har tendens til "en smule" nervøsitet ved eksamen. Jeg vil bare høre om der findes personer herinde, som har erfaring med (dvs. har overlevet) en fransk eksamen.Jeg skal op fredag, og føler lige pt. at hele mit ordforråd er forsvundet.... -
Fysik A eksamen - rapportdelen
ForumindlægHvordan fremlægger man bedst muligt en rapport?Klart at der skal være fokus på eksperimentet, men altså hvad mereFx fejlkilderne - skal jeg kun vælge "de gode" fejlkilder ud og forklare om dem. Altså dem der bunder i kloge overvejelser eller skal jeg også kommentere småting og klumrefej...
