Søgning på: matematik FP10. Resultater: 18781 til 18800 af 31486
-
Polære koordinater for vektorer
ForumindlægHej jeg sidder og har brug for en der kan forklare mig om polære koodinater for vektorer, da jeg muligvis skal op i det i min matematik prøve efter jul, så det ville være en stor hjælp hvis der nogle der kunne være så venlige at forklare mig om det. Tak på forhånd:) -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægGodmorgen alle sammen, og glædelig 1. december. Sidder her med min sidste matematik aflevering for året og bøvler lidt med en funktionsundersøgelse. Forskrift: f(x)=12 + 3 sin(1.2x) Skal bestemme største og mindsteværdi samt perioden. -
Derive 6
ForumindlægHej sidder med noget matematik og kan ikke få skrevet "den fjerde rod af x" ind i mit derive program. er der nogen der ved hvordan man gør det? Altså: 4(som er ovenpå det venstre "ben" af kvadratroden)kvadratrod af x mvh -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :) -
Mat/kemi
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet om farvestoffer. og om farvestoffet azorubin. Og noget om lambert beerslov. bestemmelse af 3 farvestoffer i en blanding. I matematik-delen: matricer Har brug for inspiration. Vil blive utrolig glad for hjælp På forhånd tak -
Tegning excel
ForumindlægHej. Sidder og laver en matematik aflevering på computer, og der er en opgave hvor jeg skal tegne omridset af en fodboldbane med nogle bestemte mål. Kan det lade sig gøre i excel, evt så de også får de rigtige mål når jeg printer? Mvh Jacob -
Matematikterminsprøve 2011
ForumindlægHej, Så vidt jeg ved, skal vi her i 3.g have en terminsprøve i Matematik i marts måned eller der omkring. Er der nogen, som kan fortælle om prøven er en tidligere eksamensæt eller bliver der lavet en ny eksamenssæt til terminsprøven 2011? Hvad plejer man at gøre hvert år? :) -
f(x)=2x+e^3x, bestem f '(0)
ForumindlægHeej matematik personer :) Er der en som kan hjælpe mig. Vi har om differentialregning og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Den lyder sådan her: En funktion f er bestemt ved f(x) = 2x + e^3x Bestem f'(0) Tak for hjælpen :) -
I ABC er C = 90° , a=6 og trekantens areal er T=9
ForumindlægI trekant ABC er C = 90° , a = 6 og trekantens areal er T = 9 .Bestem siderne b og c . opgaven er fra Undervisningsministeriets vejledende opgaver til matematik B -
Bevægelse i timen af en vogn
ForumindlægMatematik TIL imorgen En vogn som skal køre igennem en ovn som er 75m lang. Og vognen bruger 80 timer på at køre igennem den. Spørgsmålet: Hvor mange meter i timen bevæger vognen sig? andr572b. -
Babylonien.
ForumindlægHey people! Nogen der kan hjælpe mig med følgende; 1) Hvad var det der gjorde at det babylonske rige kom til? 2) Hvad brugte man matematik til i det babylonske samfund? I må meget gerne komme med side-henvisninger og evt. bøger. På forhånd tak. -
Substitutions - og lige store koefficienters metode
ForumindlægGodaften! Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad substitutions og lige store koefficienters metode går ud på i sammenhængen med lineære funktioner. Det jeg læser i bogen omkring det, siger mig ikke så meget. Er der en der kan forklare det MEGET pædago... -
HJÆLP! fra rumfang til litter?xD
Forumindlægjeg sidder her og laver noget matematik, og jeg er simpelthen gået HELT i stå, håber i kan hjælp HURTIGST muligt:) det er et let spørgsmål men hjernen er gået helt ned !:D hvordan regner man fra rumfang til litter? det er 77,558 der skal omskrives til litter :) -
hurtig hjælp søges..
Forumindlæghej alle sammen jeg mangler bare en opgave i min matematik aflevering: vi har i en trekant fået oplyst at højden er 5m. og at alle vinkler er 60 grader. hvordan finder jeg hvor lang grundlinjen er? -
HJÆLP SRP SPØRGSMÅL :(
ForumindlægHEej ppl, jeg sidder fast med det sidste spørgsmål i min srp og kan ikke finde noget om det desværre . her er det : perskpektiver arabernes metoder til ligningsløsning i lyset af senere tiders matematik håber virkelig der er nogen der kan hjælpe .. på forhånd tak :b -
punkt-analyse af John F. Kennedys tale: Ich bin ein berliner?
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en punkt-analyse af John F. Kennedys tale: Ich bin ein berliner? Eller eventuelt en AT-opgave med matematik-dansk? Jeg mangler inspiration til min AT-opgave. På forhånd tak :) -
reaktionshastighed og differentialligningerne for let emne?
ForumindlægHej alle, Er det muligt at arbejde med reaktionshastighed og differentialligningerner, hvis man nu er kemi og matematik A elev? Vi arbejder pt. med differentialligninger og reaktionshastighed har vi muligvis om indenda, så kan lærerene ikke synes at emnet er for let? -
Hjælper gerne med afsætningsopgaver
ForumindlægHej Alle Jeg tilbyder gerne hjælp til afsætningsopgaver på A Niveau som man får på HHX, da jeg selv bliver færdig på HHX til sommer:) samt engelsk og måske også matematik som man får på første og andet år på hhx -
Test: Trigonometri
ForumindlægHej Studieportalen Der har vist sneget sig en lille fejl ind i testen trigonometri under matematik, idet svaret er noget andet end hvad der står under forklaringen: http://img253.imageshack.us/img253/9493/trigonometri.jpg -
Midtnormalernes skæringspunkt
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg har en trekant og skal finde ligning for midtnormalerne og derefter finde deres skæringspunkt. Jeg kan ikke rigtig find eud af hvordan jeg skal løse dette, er der nogen der kan hjælpe mig?
