Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18801 til 18820 af 27879
-
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg har haft mange sygedage, så jeg virkelig bag ud i forhold til fysik. Derfor vil jeg gerne indhente det mine klassekammerater har lært. Jeg skal til at læse om Elektricitet, elektromagnetisme, ohms lov, induktion, ampere, volt osv. Er der nogen som kan skrive en liste som er ... -
Reaktionskinetik -Temp.
ForumindlægHejsa! Jeg skal holde et oplæg omkring Reaktionskinetik, mere nøjagtigt, temperaturs rolle i dette emne. Jeg ville høre om i havde lyst til at komme med et par stikord eller nogle ideer til områder jeg kunne berøre. Uddybbende forklaringer er ikke nødvendige, bare lidt stikord eller lign. vill... -
brutto- og nettoproduktion
Forumindlægjeg skal lave en sammenligning af bruttoprodukrion, nettoproduktion og respiration hos enårige og flerårige planter skal inddrages. dernæst skal jeg give en begrundet forklaring hvorfor man i dansk landbrug bruger enårige planter som byg og hvede. jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da je... -
Problemer med sso
ForumindlægHey.. jeg er gået lidt i stå med min sso, jeg skriver om § 77a stk 3 i købeloven. ville høre om der er nogen der ligge inde med en gammel sso i erhvervsret, den behøver ikke at omhandle mit emne, men bare så jeg kan se hvordan andre har gjort, mest i forhold til analyse af sager. M.V.H Anna -
Hvad er eksponentiel og potentiel vækst?
ForumindlægVi har fået opgaven "gennemgå teorien for eksponentiel og potentiel vækst." Vi har ikke haft noget om disse emner og har defor spørgsmålene. Hvvordan ville i gribe opgaven an? Har eksponentiel og potentiel noget at gøre med potensfunktioner? Har regression noget med det at gø... -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til AT årsprøve i mediefag, historie. Jeg har valgt emnet World Trade center (9/11), hvor jeg skal kombiner en film, dokumenter eller andet. Lige nu prøver jeg at sidde og komme på en problemformulering, de to fag indgår. Er der nogen, som har en god ide, ville jeg gerne høre det.... -
HJÆLP!
ForumindlægIndhold Indledning Hygiejne Naturfag/sundhed Miljø Førstehjælp og brand Arbejdsmiljø Sammenfatning Kildehenvisning Bilag 1 Indledning Jeg har valgt at skrive om… Jeg har valgt emnet, fordi…… Hygiejne Naturfag/sundhed Miljø Førstehjælp og br... -
Beta, Gamma og Alfa stråling.
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver fysikrapport og er stødt på et spørgsmål, som jeg føler, jeg ikke kan finde et svar til. Punktet i rapporten lyder: "Gør rede for hvordan de forskellige stråletyper kan stoppes, og hvilken betydning det har for hvor farlige de er." Jeg har fundet meget lid... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
OVERSÆTTELSE-HASTER
ForumindlægHej alle sammen Håber der er nogen der vil hjælpe med at oversætte det nedenstående til dansk: Then the partial derivative is the rate at which production changes with respect to the amount of labor. Emnet er matematik og økonomi. partial derivate oversat til dansk er partielt afledet Jeg e... -
hvad er atomteori?
ForumindlægHeij. Jeg skal snart om til folkeskolens afgangsprøve i fysik. Et af de emner jeg kan trække er atomteori og stråling. om Stråling kan jeg fortælle om de radioaktive stoffer, men ved ikke hvad jeg skal sige om atomteori. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg skal sige ind... -
Asymptoter
ForumindlægHej alle, jeg har lige en opgave der driller, for er ikke så stærk til differentialregning og alt tilhørende det emne. Der er 2 opgaver: 1. Angiv en regneforskrift for en polynomiumsbrøk f, hvis graf har netop 2 lodrette asymptoter. 2. Angiv også en regneforskrift for en polynomiumsbrøk g, ... -
Propan-2-ol tilsættes vand/benzin blanding
ForumindlægHej. Jeg har sidder med en rapport, hvor et svar på følgende spørgsmål skal indgå: "Hvad sker der når et par dråber propan-2-ol tilsættes vand/benzin-blandingen? Forklar!" Er der nogle der kan hjælpe mig her? Hvordan skal jeg gribe det an, og forklare? Det er under emnet opløselighe... -
Hjælp til historie
ForumindlægHvad har det haft af betydning at Portugal opdagede det de gjorde? (omkring 1500-tallet) Emnet er portugisernes Amerika. Jeg har lidt brug for hjælp til at finde ud af hvilken påvirkning og betydning, det gav at de gjorde den opdagelse. Altså f.eks det med at de fik slaver i brasilien. Jeg vil... -
Vietnamkrigen - Kemisk krigsførelse
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT på mandag, og jeg sidder med et lille problem. Jeg skriver i biologi og historie, og har om stoffet dioxin. Jeg har siddet og kigget op nogle teorier i AT-håndbogen i biologi. Jeg kan ikke koble nogle af de teorier sammen med mit emne? Er der nogen der har nogle ideer? J... -
Optimering
ForumindlægHej Derude Jeg skal op til matematik skriftlig i morgen, og det emne optimering der. Jeg synes det er enormt svært, jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte for synes at jeg ingen oplysninger får. Specielt opgaver hvor et produkt skal sælges til det mest maksimale osv. nogle der har nogle fifs ... -
ENGELSK MUNDTLIG HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej derude! Jeg skal op til mundtlig engelsk og har valgt overemnet ''Blacks, Whites And Racism''. Det kunne være så fedt, hvis I gad at hjælpe mig med, at komme med nogle underemner og kilder. Emnet må gerne være spændende og nyt. Håber at I vil hjælpe mig. Det ville betyde så m... -
Gasdannelse af HCl
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og er ved at forberede nogle eksamensspørgsmål, og er stødt på et som jeg simpelthen ikke forstår. Det er inden for emnet redoxreaktioner. - Forskellige metaller i HCl (aq). - I visse tilfælde dannes i gas. - Overvej hvornår det sker og reaktioner. (Fire... -
Katastrofen - årsager og konsekvenser fysik/kemi-dansk
ForumindlægHejsa. Jeg kan vælge at lave at i fysik eller kemi, samt dansk. Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal få begge fag ind. Jeg er blevet klog på asteroider, men jeg kan ikke se det humanistiske i det? Kan i give nogle ideer, og eventuelt andre gode emner med god materiale? -
Hjælp hurtigt!
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen på mandag. Mit emne er Katastrofen: Pompeji og fagene er fysik og Old. Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvordan fagene arbejder sammen og om nogen måske har nogen ideer til nogen metoder man bruger i disse fag? Mvh. Camilla
