Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 18821 til 18840 af 33057
-
Vidergående uddanelse
ForumindlægHej jeg overvejer at læse medicin næste år efter jeg har færdiggjort 2.g. Men problemet er at jeg tænkte over noget der måske kan forhindre min vej. Lige nu har jeg et snit på 10,7, hvilket kan jo stige eller falde alt efter hvordan det går, men jeg var så uheldig at dumpe billedkunst i standpunk... -
Hjælp søges til en mat opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave, kan virkelig ikke forstå den har siddet med den en halv time nu uden at komme nogen vegne. -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
Fysik eksamen(Lys)
ForumindlægTrak idag spørgsmål til fysik eksamen(24timers forberedelse) Jeg modtog denne opgave: Du kan omtale lys som bølger, bølgelængde, interferens, optisk gitter, øvelsen ”måling af bølgelængde for laserlys”. Du kan også omtale anvendelser af bølgelængdebestemmelse f.eks. rødforskydning. ... -
funktionen
ForumindlægEr der nogen kan hjæpe med denne opgaver? -
Hvordan laver man en boksplot?
ForumindlægJeg kan ikke forstå hvad jeg skal ved det her spørgsmål. Talene ved opgave 3.4 er alle højderne er de 15-årige drenge. -
Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne
ForumindlægHej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler? -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Sommersupplering, fraværd?
ForumindlægNogen der ved om der bliver målt fraværd på sommersupplering? Er en af dem, der bedst koncentrerer sig derhjemme og har ikke rigtig brug for at have en lære omkring mig hele tiden. Hvordan er det lige med det? SKAL jeg møde op til timerne? På forhånd tak for svar :) -
Kan man anvende en TI-84 til mat A niveau
ForumindlægHejsa- tjaa, overskriften siger det hele- kan man? Eller skal man anskaffe sig en TI-89? -
Lommeregner
ForumindlægHej folks, det vil nok lyde som et dumt spørgsmål, men jeg stiller det alligevel :) Hvilken af disse to lommeregner foretrækker I, når man har MAT A: TI-Nspire Cas eller Ti-89? Begrund gerne, takker -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
Blækregning! Haster..
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til følgende stykker, håber i kan hjælpe mig: Opgave 1: f(x) = − 4x3 − 9x2 + 12 x + 20 for x ≥ 1. a) Gør rede for, at f(x) er aftagende. b) Bestem maksimum for f(x). Opgave 2: En rutschebane har form som grafen for r(x) = 0,0125x3 − 0,... -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
Hvordan løses ligningerne? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 ligninger? I må meget gerne komme med en god forklaring på hvad i laver, hvordan i gør og hvorfor i gør som i gør. Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Har virkelig brug for det. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger ... -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
Diameter - samme som tykkelse?
ForumindlægEr diameteren af en tråd det samme som tykkelsen af en tråd ?
