Studievalg og videregående studie

Vidergående uddanelse

19. juli 2020 af ole222

Hej jeg overvejer at læse medicin næste år efter jeg har færdiggjort 2.g. Men problemet er at jeg tænkte over noget der måske kan forhindre min vej. Lige nu har jeg et snit på 10,7, hvilket kan jo stige eller falde alt efter hvordan det går, men jeg var så uheldig at dumpe billedkunst i standpunktskarakter - altså jeg afsluttet med 00. Men så har jeg i de andre fag som tysk, engelsk, kemi osv. opnået fine karakterer. Så mit spørgsmål er kan jeg stadig læse medicin selvom jeg har dumpet et fag, eller skal jeg læse det op igen.

Tak for din tid.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juli 2020 af OliverHviid

Efter hvad jeg ved, så gør det ikke noget at du har dumpet et fag. Så længe du opfylder de specifikke adgangskrav og har et højt nok snit, så bør du kunne blive optaget.


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. juli 2020 af gerthansen

På nogen bestemte uddannelse var der på et tidspunkt at man fx skulle have et snit i matematik på 7 på et bestemt niveau, for overhovedet at kunne søge i kvote 1. Jeg tror dog ikke billedkunst indgår i nogen som helst uddannelse(jeg kan tage fejl). Så jo, du kan sagtens søge ind uden problemer.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juli 2020 af Mathias7878

Hvis du kigger herinde 

https://www.ug.dk/uddannelser/bachelorogkandidatuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/medicin

under adgangskrav kan du se, at billedkunst ikke er et adgangskrævende fag. Så klør du bare på, skal du nok blive optaget på medicin, når du engang er færdig med gymnasiet. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juli 2020 af DrNielsen

Giv den gas. Den karakter betyder ikke andet end at du skal arbejde lidt hårdere et andet sted :-) Du skal nok nå dit mål :-)


Skriv et svar til: Vidergående uddanelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.