Søgning på: SRP historie. Resultater: 18841 til 18860 af 22627
-
Fukuyama - dansk og samfundsfag
ForumindlægJeg skal i AT skrive om Fukuyama's End of History (1989), men mangler en dansk oversættelse af udgaven - har Historiens afslutning og det sidste menneske (fra 1992), men det er en revideret og udvidet udgave i 250siders bogform - hvis nogle ligger inde med et sådan link ville det være skønt. ... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Tekst til DHO
ForumindlægHej, Jeg skal skrive DHO i Dansk og Historie, om Det moderne gennembrud. Jeg har lige nu "Lønningsdag" af martin andersen nexø, til at beskrive arbejdet uden for fabrikkerne. Jeg leder efter endnu en dansk tekst (1-2 sider ca.) Omkring det at være arbejder på en fabrik. Det skal være ... -
Metode og Teori!
ForumindlægHej! Jeg tror jeg kom til at skrive dette indlæg et forkert sted tidligere, sry! Mit spørgsmål er følgende. Hvilke metoder kan man benytte inden for historie, som samfundsvidenskabeligt fakultet? Humanistisk kan man benytte den metode som hedder kilde, men det andet fakultets repræsentation stå... -
Nyhedsformidling.
ForumindlægEr gået helt i stå, er ikke så god til sådan nogen opgaver, nogen gode råd eller idéer 1. Skolefest Forestil jer, at der netop har været afholdt skolefest for 7.-9.klasse. I skal nu formilde begivenheden på SkoleIntra. Hvad skulle vinklingen være? Tænk også på, at historien gerne skulle give... -
Omsorgssvigt og mønsterbrud
ForumindlægHej derude. Jeg skal hermed skrive en rapport i psykologi, hvorpå jeg skal referer to udvalgte case historier som hedder Anny Durmoster og Kenny vindsejl, de begge omhandler om en svært barndom med forskellige instition skift, men som har brudt den negative sociale arv gennem årene. Jeg skal dere... -
Hjælp til FN-pagten
ForumindlægI historie har jeg fået spørgsmålet: "Må FN blande sig i alle konflikter eller er der i FN-pagten sat nogle regler for hvilke konflikter de ikke må blande sig i?" Jeg har ikke umiddelbart kunne finde svaret, men er der nogen der ved om hvilken artikel der i FN-pagten, omtaler hvilke kon... -
Projektopgave om integration (HJÆÆLP)
ForumindlægJeg har om integration som projekt opgave er helt lost i min problemformulering,hvordan kan jeg gøre det bedre så der mere bid i?? Emne: Integrationen i Danmark / Integration og indvandrerne Problemformulering: Hvorfor er det vigtigt at integrere sig? Indhold: Indledning Problem... -
engelsk oversættelse- hjælp
ForumindlægI virkeligheden har USA to hovedstæder: Washington er forbundsstatens, men New York City er hele verdens hovedstad. 11 september gjorde det imidlertid klart, at New York også er landets mest amerikanske by, mener en ekspert i by historie. I mange år blev New York betragtet som USA´s mindst amer... -
Bruge én bog som primær kilde og omformulere alt?
ForumindlægEn skrivning af en større historie opgave, må man bruge én bog (pålidelig kilde) som sin primære kilde til research? Jeg har sådan set omformuleret alt hvad der står i bogen, men det kan nok ses at jeg har fået tilstrækkelig inspiration fra den her bog, hvis læren skulle checke efter. Hvor slem... -
Forslag til EP emne?
ForumindlægHej allesammen. Så er det snart eksamenstid. Jeg går på Hf, og skal snart til at skrive EP. Vi har fået at vide at vi skal vælge fag og område inden måneden er omme. Man skal vælge to fag og et emne man vil skrive om. Jeg er virkelig meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge. Her er de fag jeg ... -
HF SSO -Antal Fodnoter?
ForumindlægHej Alle Som mange andre i denne tid, skriver jeg lige nu SSO i Historie B. På HF niveau. Er der nogen der ved hvor mange fodnoter der forventes? Og hvor uddybende de skal være? De steder jeg kommer med specifikke tal, skriver jeg hvilken bog og forfatter jeg har det fra. -Er det nødvenigt a... -
Watergate-skandalen!
ForumindlægHej alle, Jeg skal fremlægge om Watergate-skandalen på ca. en halv times tid i historie/samfundsfag. Jeg skal bruge Powerpoint, vise plakater/plancher og naturligvis fortælle. Nogle der ved hvordan jeg kan bygge min fremlæggelse op, hvad der er relevant at fortælle om osv. Eventuelt nogle ... -
ALT om jern ???
ForumindlægJeg har brug for at vide så meget som muligt om jern. Jeg vidste ikke helt under hvilket fag jeg skulle skrive det, for det har både noget at gøre med F/K, Geografi, Biologi og historie... Jeg har brug for alle de oplysninger jeg kan få (Gerne links til gode hjemmesider el. det du selv ved). ... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Dansk aflevering imorgen
ForumindlægHejsa! Håber virkelig på at der sidder nogen kloge bag denne skærm, som kan hjælpe mig med dette spørgsmål, jeg har læst en bog der hedder "mus og mænd" og jeg skal perspektivere denne bog til et eller andet, og jeg har ingen ide om hvad det skal kunne være, Hvis i vil være så søde ... -
Hjælp til DHO
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk historie opgave (DHO) Jeg har om emnet D-dag. Dog har jeg ingen ide om hvordan jeg skal starte.. Er der nogle andre som har lavet DHO før, som måske kan give nogle råd til hvordan og hvor jeg starter? Det her er min problemformulering: Jeg vil i mit a... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej. Jeg leder efter en historie-kyndig, som vil bruge lidt tid på at læse min DSO igennem. Og evt komme med respons eller rettelser. Opgavens omfang er 6-8 sider. Problemformuleringen er følgende: Hvad betød den økonomiske krise for det amerikanske samfund i 1930’erne? • Redeg... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Svar hurtigt: Fælles periode for dansk litteratur og historisk periode?
ForumindlægHej, jeg tænkte om der er nogen som kan komme på en periode eller måske kender et billed hvor man kan se de litterære perioder og de historiske perioder, så jeg dermed kan se hvad der skete i historien på det tidspunkt og hvordan det kom til u...
