Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18901 til 18920 af 325233
-
256 gb macbook nok til stx
ForumindlægHej jeg skal efter sommerferien starte på en STX ungdomsuddandelse. Har kigget på en ny macbook som jeg vil gøre gavn af på skolen. Ift. lagringsplads. Hvad forslår folk derude. Er det 256 gb eller 512 gb jeg skal have og kommer til at bruge på STX. -
Kvinders stemmeret og ligestilling
ForumindlægHej SP! Jeg er kommet til min vurdering, hvor jeg skal vurdere hvilken betydning det har haft for Danmark at kvinderne har fået ligestilling og demokrati. Er desværre gået i stå og ved simpelthen ikke hvad jeg mere skal skrive. Har I nogle foreslag til hvad jeg mere kan skrive om det? :-) -
Fysik??? HJÆLP
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig følgende (alt hvad jeg har brug for at vide om det) Bølgeformlen, varmestråling, Interferens, Afbøjning = diffraktion, Optisk gitter, Spejlning og brydning, brydningsindeks, Stående bølger/(streng/halvåbent/åbent resonansrør -
cirklens kvadratur
ForumindlægHey.Er her en, som ultra kort kan forklare hvori problemet med at tegne kvadraturen af en generel cirkel ligger? Intet bevis påkrævet, ingen længere forklaring, bare ultra kort. -
hvorfor naturvidenskab?
ForumindlægHvorfor ville regeringen i forbindelse med den nye gymnasiereform styrke naturvidenskaben?Hvorfor er der så stor arbejdsløshed inden for humaniora?Hvorfor er det bedst at tage en naturvidenskabelig uddannelse?det siger alle hele tiden. -
Nogen der kan oversætte den her tekst til engelsk for mig?
Forumindlægvedr. deres forespørgselTak for Deres brev af 15. juli 2004. Dvid Beckham er meget glad for deres henvendelse. Han har tidligere reklameret for sportstøj, men han vil gerne kollektionen, før han binder sig.Det indgår i Beckham-familiens planer, at hele familien skal være involveret i forretningen... -
Digt
ForumindlægHej, digte er meget sværer at forstå efter mit vedkommende.Er der nogle der har sådan nogle hjælpemidler, ligesom dette:- "Ulven" kan være symbol på det dyriske, det glubske. - Ordet "Mor" kan symbolisere tryghed, nærvær, osv. osv. -
Krig i Afghanistan - Hvorfor
ForumindlægHallløj.. Jeg sidder lige og kigger noget samfundsfag igennem - og blev i tvivl: Hvorfor valgte Danmark at gå i krig i Afghanistan? Var det - ligesom Irakkrigen, "overtagelse" fra USA? Rejste Fogh også til Bush under denne beslutning, eller hvorfor?? tak. -
Mangler tekst til årsprøve
ForumindlægHej allesammen.Nogen som kan fremskaffe denne tekst for mig:"NFS Grundtvig: Duggen"Er nemlig den eneste jeg mangler i mit årsprøvepensum så ville være rart lige at få fat i den ;)Håber nogen kan hjælpe... -
Analyse af uddrag af roman
ForumindlægHej.. Jeg sidder og analyserer et uddrag af "Plastic" skrevet af Mette Thomsen. Er der nogen der har læst den, eller har skrevet opgave om den, så kunne det være rart at få lidt fif jeg kan bygge videre på.. På forhånd tak Karina C -
FUR Erhverscase
ForumindlægHej derude. Sidder er forberede mig til min eksamen, og vil gerne undersøge hvad den optimale pris vil være for øllen. Et problem er bare at jeg ikke kan finde de variable omkostninger, så hvis nogen har et råd til hvor jeg skal kigge, vil jeg meget gerne have lidt hjælp til dette? MVH Martin -
Er det fair?
ForumindlægHej.. Jeg trak dette spørgsål (vedhæftet) - Mat mundtlig. Jeg skulle gøre rede differentiabilitet, og det gik godt, uden hjælp - eller at kigge. Så skulle jeg lave det bevis med tretrinsreglen.. men det havde jeg ikke forberedt mig på.. Så jeg besluttede mig for at udlede x^2, hvor man også b... -
Råd og vejledning
ForumindlægHej alle Jeg står og skal psykologi eksamen imorgen og vil bare lige høre om der er nogen der har nogle gode råd. evt noget jeg skal huske hvis jeg trækker et bestem emne eller ligne. håber at få nogle besvarelser...:ø) -
Politi i USA
ForumindlægHej, jeg går i 8. Klasse og har en drøm om at blive politi i USA men har ingen andels om hvordan jeg bliver det, om jeg skal tage gymnasiet her hjemme eller der over eller hvor jeg skal tage min politiudannelse. Jacob -
En lille undersøgelse..
ForumindlægJeg har projekt, og det ville være fedt hvis der var nogen der ville hjælpe lidt. mit emne er Nutidens unge - fremtidens arbejdskraft. Mit spørgsmål er: Hvad skal der til for at drive de unge til jobs og uddannelsessteder? Vil meget gerne høre din mening og hvad du selv synes. -
Det gode liv
ForumindlægGør rede for fourastiers model? hvilke forskelle ses i befolkningsudviklingen i I-lane ogU-lande? Diskute Hvilke muligheder og begrænsninger der er for at forbedre levevilkårene i U-landene? HJÆLP PLZ -
Matematik skriftlig - computer eller "i hånden"?
ForumindlægHej! Jeg skal til skiftlig eksamen i matematik B på tirsdag, og jeg er nysgerrig for at vide, hvad andre gør i delprøven med hjælpemidler. Bruger i fx WordMat, eller laver I det bare "i hånden"? Jeg har selv en Mac, og det virker WordMat ikke til, så jeg er meget i tvivl om, hvad jeg s... -
Freuds teori #?
ForumindlægJeg er sidder og skal til at skrive en engelsk eksamensstil (den sædvanlige med en novelle) og jeg mener at have fundet et forhold som jeg tror Freud har beskrevet i en af sine teorier. Det handler at en dreng vil slå sin far og søster ihjel for at få sin mor for sig selv.Passer det at Freud har ... -
Jeg har det skidt
ForumindlægJeg har haft det rimeligt skidt de to sidste og har konstant kvalme. Jeg skal op i historie på mandag, men tvivler på at jeg kan klare at komme. Derfor tor jeg, at jeg bliver nødt tila at tage sygeeksamen i august. Men jeg har et par spørgsmål:1)Får man en lægeerklring hvis man har det rigtig ski... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHej Studieportalen. Pt. går jeg på STX andet år på linjen Mat A Biotek A og fys B. Jeg har fundet ud af, at det bare virkelig ikke er mig. Jeg ønsker virkelig at droppe ud og holde et helt års pause, men er det muligt? Jeg har nemlig ikke styr på reglerne inden for dette. Og kræver det så, at ...
