Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18901 til 18920 af 46276
-
Udledning af binomialkoefficienten
ForumindlægHey Jeg skal til eksamen imorgen og jeg frygter at trække et spørgsmål med binomialfordelling. Jeg skal udlede binomialkoefficienten. Og hvordan i alverden gør man det? jeg har læst og læst, men jeg forstår slet ikke noget af beviset eller teorien. så jeg er virkelig bange for at trække det sp... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
co2
Forumindlæghej vil lige spørge jeg har læst en artikel om hvorfor der er varm og der står at "de stigende temperatur siden 1981 forårsagede en effektivt tilbagegang i produktionen af hvede,majs og humle der svarer til 40000 ton per år eller 283 millarder kr. " mener de at grunden... -
Første gang- engelsk mundtlig
ForumindlægJa så skal jeg op til en lille engelsk termin- en mundtlig en af slagsen. Jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår, men det jeg ved er at: jeg får en tekst ( ved ikke hvilken :S), jeg får 10-15 min til at øve den og så ved jeg praktisk talt ikke mere... Eer der ikke nogen der kan komme lidt, næ... -
Afleveringer på gym.
ForumindlægHej. Vi er to der går på 2. år på Frederiksborg gymnasium og HF i Hillerød. Vi har samf. på B-niveau og undrer os over om det kan passe, at vi på dette to-årige forløb stadig ikke har afleveret én skriftelig opgave. Vi er derfor lidt på bar bund, hvis vi bliver udtrukket til en skriftlig eksame... -
Hjælp til valg af fag
ForumindlægHej :) Jeg drømmer om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet (HF). Jeg har lige afsluttet matematik på C niveau med et 10 tal mundtligt og skriftligt. Jeg vil gerne hæve det op på B niveau, men er usikker på om det vil blive for meget pres da, jeg har 4 andre fag jeg... -
Logistisk vækst, bevis:
ForumindlægHej til alle. Jeg er i gang med at bevise formlen: y'= a* (M- y)* y. Når man skal bevise denne formel, skal man antage, at 0<y < M ? I bogen står, at for y=0 er også en løsning til differentialligning. Hvad virkelig gælder her. Jeg har eksam i morgen? Håber, at nogen kan give bedre... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
kvadratrods regning som hovedregning!?
ForumindlægHej (= Jeg sidder her med nogle matematik eksamen B opgaver (hovedregning). Mit spørgsmål er: Hvordan dælen regner med kvadratroden ud af hvilket som helst tal? Jeg har altid brugt den forbandede lommeregner, så hovedregning har jeg slet ikke brugt. Og nu hvor jeg skal op til eksamen til maj/juni... -
Harmonik/Melodik og bluesskema
ForumindlægHej alle! Håber det går gotd med eksamen.. Skal selv til Musik A-niveau eksamen i næste uge (god tid.. :P)..Men rytmisk musik er ikke min stærke side, så håber at nogen der er seje til det kan svare mig på mine spørgsmål.. Mange gange er jeg stødt på det, og nu bliver jeg simpelthen nødt til at... -
sygeksam
ForumindlægHej alle.... Jeg har fået en lille hjernerystelse da en personalbil igår kørte i mig. Jeg har fået at vide at min læge at jeg ikke skal op til eksam da jeg har lidt sværet med at koncentrer mig. Mit spørgsmål er så nu når jeg først skal op til sygeeksamen i august, hvordan ka jeg så sende min ... -
Engelsk på B - HF
ForumindlægJeg skal begynde på vuc, hvor de har en HF pakke, der henvender sig til dem der vil ind på sygeplejeskolen. Men jeg blev noget skræmt da jeg læst at der er engelsk på B niv jeg har dog haft engelsk på c men mit problem er det mundtlige det er ikke lige min stærke side. Det skriftlige kan jeg hent... -
FysikForsøg :|
ForumindlægHejsa allesammen...Jeg går i 9'ende og jeg skal snart til fysik eksamen, og mit problem er at jeg ikke er helt så go' til det med forsøg..Eller retter sagt...jeg aner ikke hvilke forsøg jeg kan lave?????Hvis der er nogle af jer som kender nogle gode forsøg i fysik/Kemi som er nemme så ple... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Dumpe et fag?
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige et hurtigt spørgsmål mht. til eksamen. Jeg går i 2. på HHX, og klarer mig rimelig godt med 7, 10, 12 i alle fag, undtagen matematik B hvor jeg får 02. Jeg er helt 'lost' i alt det satans differentialregning og alle de andre emner. Tænkte på, hvis jeg nu træ... -
Studie Område 2 (HTX)
ForumindlægHej! Jeg har min sidste eksame på HTX på Tirsdag, i SO-2 (Studie Område 2). Jeg er ret blank for hvordan man skal sætte sådan et powerpoint op, altså hvordan jeg skal fremlægge det, og hvilke informationer jeg skal have med. Tænkte derfor om ikke der var nogen der har et powerpoint fra tidligere ... -
Hjælp til læseferien
ForumindlægHej folkens. Jeg går i 3.g og skal snart til eksamen. Desværre lider jeg af eksamensangst, som påvirker min præstation negativt, og jeg føler ikke, at jeg præsterer på det niveau, jeg ønsker. Denne gang tror jeg ikke, at der vil være nogen forberedelsesmuligheder til spørgsmålene, og at vi kun ... -
Imperialisme
ForumindlægHej derude.. Jeg er igang med en historie-opgave, hvor jeg skriver om det britiske imperie, altså i tiden 1870-1914 I den forbindelse skal jeg til sidst i opgaven komme med en vurdering af "hvilken betydning imperietiden har for forholdet mellem tidligere kolonimagter og kolonier i dag"... -
Fejl på siden, eller blot et bevidst irritationsmoment
ForumindlægVed ikke om det bare er mig der oplever det, men på det seneste er det blevet sådan at når jeg læser en hvilken som helst tråd, og trykker tilbage (i oversigten/historien), skal jeg trykke op til 5 gange før den går en side tilbage. Jeg har bemærket at den med jævne mellemrum loader noget koder ... -
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den...
