Studievejledning

Hjælp til valg af fag

25. juni 2020 af Klaus17
Hej :)
Jeg drømmer om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet (HF). Jeg har lige afsluttet matematik på C niveau med et 10 tal mundtligt og skriftligt. Jeg vil gerne hæve det op på B niveau, men er usikker på om det vil blive for meget pres da, jeg har 4 andre fag jeg skal til eksamen med til sommer. Jeg har hørt at Mat B skulle være meget sværer end C.
Vil det være en god ide at tage mat alene eller hvad synes i? :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juni 2020 af Moderatoren

Du skal være opmærksom på, at du skal have Mat A for at komme ind på medicin.


Svar #2
25. juni 2020 af Klaus17

Ja det er jeg godt klar over, tænkte mere på det faglige, om det vil blive for svært at tage med næste år, hvis jeg har 4 andre eksamner.
Hvis jeg bliver for presset på b vil det være svært at følge med på A. Så det var mere om jeg skulle tage faget alene eller om jeg sagtens kan tage faget med næste år. :)

Brugbart svar (1)

Svar #3
25. juni 2020 af Moderatoren

Det er svært for andre at vurdere, når man ikke kender dig. Prøv at tage fat i din studievejleder og evt. din matematiklærer.

Men det burde ikke være umuligt at gå til 5 eksamener.


Brugbart svar (1)

Svar #4
25. juni 2020 af gerthansen

Bare tag de fag der er nødvendige for at få din eksamen, sådan du får det højste snit muligt. Dernæst kan du altid supplere fagene op, da man blot skal have en samlet karakter på 02 her for at bestå faget.


Skriv et svar til: Hjælp til valg af fag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.