Søgning på: SRP historie. Resultater: 18921 til 18940 af 22627
-
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Fortolkning af Skarnbassen
ForumindlægHej der ude :) Jeg skal lave en analyse og fortolkning af H.C Andersens historie "Skarnbassen". Eventyret kan læses her: http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/skarnbassen . Jeg har ikke rigtig nogle problemer med analysen, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad H.C... -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
Jernbanen
ForumindlægHej. Skriver om jernbanens gennembrud i Dk i AT med fagene samfundsfag og historie, men har lidt problemer med min ene problemstilling som lyder: "Hvad var de menneskelige konsekvenser, da jernbaneanlæggene i DK blev udviklet til hele landet?" Jeg ved de går fra det traditionelle samfun... -
Kvinderne i Afghanistan
ForumindlægHej jeg har valgt og skrive i Historie A og Religion C omkring kvinderne og deres kamp om et bedre liv i Afghanistan Jeg har problemet at en overordnet problemformulering synes umuligt, jeg har virkelig forsøgt at inddrage de to fag samt kvinderne i en problemformulering , men det lykkes mi... -
HJÆLP TIL SYNOPSIS
ForumindlægHej med jer Jeg sidder og kæmper en krig med metoder i historie og dansk. Jeg skal lave kildekritik af en tegneserie og en artikel. Har nogle gode begreber jeg kan anvende metode mv? Det samme gælder dansk. Jeg skal anvende disse to dansk metoder: → Den ideologi... -
Veninde kontra kæreste på tysk?
ForumindlægHalløj. Jeg sidder og skriver lidt tysk stil, men der er noget jeg finder lidt træls ved det hele. Jeg skulle gerne skrive, at historiens hovedperson var på ferie med sin kæreste og sin veninde, men begge ting hedder Freundin på tysk! Jeg har slået op i de to forskellige ordbøger jeg har (politik... -
Analyse af novellen nørreport
ForumindlægKære alle Jeg sidder her med min eksamens opgave og er gået i stå. Hvor mange personer er der egentlig involveret i historien, jeg er lidt forvirret omkring om der er 2 drenge eller ikke. Indtil videre så mener jeg at der er tale om 6 personer, de 2 drenge, den unge dame med rødt halstørklæde o... -
Eliteidræt
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe med lidt inspiration til Emnet "Eliteidræt" i historie og idræt hvor jeg skal taget udgangspunkt i Team Danmark. jeg tænker på Etableringen af team danmark Kravene for at opnå det gode liv hos team DK Hvad er det gode liv for individet og team Danmark? ... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Visionen Christiania. Mit problem med opgaveskrivning er at lave problemformuleringen. Jeg kan ikke formulere ordenlige spørgsmål. Jeg vil gerne skrive om visionen bag christiania og om hvordan det blev. Jeg skal tage udgangspunkt i fagene Historie og Samfundsfag. De ... -
Angående formalia i AT
ForumindlægHej Er der mulivis nogle der er superskarpe til det med formalia i en AT synopsis. Jeg har læst meget LIDT om det, da jeg er i fuld gang med at skulle skrive min synopsis færdig. Jeg ved generelt ikke, hvordan man laver henvisninger og de generelle regler for formalia i AT. Jeg kan ikke læ... -
Emil Christian Hansen og ølbrygning
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med min at-synopsis og er helt lost med hensyn til metoder. Jeg skriver om Emil Christian Hansen, som udviklede en ny måde, at rendyrke gær på, som førte til bedre øl. Skriver i biologi og historie og er lidt i tvivl om den biologiske metode... Jeg er godt klar over, at Emil Ch... -
Queen - Kan ikke finde på mere at skrive om....
ForumindlægHej! Jeg skal lave en Planche og en fremlæggelse i engelsk om bandet Queen. Men! Planchen og fremlæggelsen skal være to forskellige ting! Altså "at man får noget ud af dem begge", som vores lærer sagde. Jeg har skrevet om: Bandmedlemmerne. (Planche) Sjove Faktaer. (Planche) ... -
Dansk- og historieteorier
ForumindlægSidder i øjeblikket og skriver på min AT synopsis, der omhandler det danske ungdomsoprør med protestsange som midler mod autoriteterne. Mit spørgsmål går på, hvilke teorier jeg skal anvende i dansk og historie, da jeg ikke kan finde dette nogen steder. Mit metodeafsnit er dog allerede skreve... -
Problemstilling til månelandingen?
ForumindlægHej. Vi har emnet "teknologien bag månelandingen" og ved ikke hvordan vi skal problematisere det. Vi havde tænkt på at få disse spørgsmål med, men vi kan ikke lave en problemstilling. Hvilken betydning har månelandingen haft for os? Teknologisk krig mellem USA og Rusland - hvem komme... -
Telefonen - historiske begivenheder hvor den er blevet brugt
ForumindlægHej Jeg har emnet Telefonen i fysik og historie. Jeg skal finde en historisk begivenhed hvor telefonen har været indblandet. Jeg har selv tænkt på "The Hotline" mellem USA og Sovjetunionen, hvor den blev brugt under Seks dags krigen, men har fundet ud af at det ikke er en egentlig telef... -
HJÆLP TIL SRO
ForumindlægHej jeg sidder med en sro jeg skal lave, har en ide om hvad jeg kan komme ind på, hvad tænker i her min problemformulering lyder sådan her Der ønskes en analyse af virksomhedens Tesla motors. Analysen skal indeholde en redegørelse for virksomhedens historie samt el-bilernes globale udbred... -
AT synopsis hjælp
ForumindlægHej jeg står her og skal aflevere at synopsis fredag. Jeg skal skrive om en teknologisk udvikling i perioden 1851-1914, jeg har valgt at fokusere på maxim maskingeværet i fagene fysik og historie. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvordan har Maxim maskingeværet påvirket koloniseringen af Afrika. ... -
AT 2013 problemformulering
ForumindlægJeg har AT 2013 med emnet "Kampen for det gode liv", og jeg har valgt fagene Historie A og Fysik A, samt underemnet vindenergi. Er der nogen der kan hjælpe med en problemformulering - især analyse delen, altså hvad skal man analysere? til den redegørende del tænker jeg noget i stil m... -
Biologi A noter
ForumindlægHejsa! Lang historie, men min hardisk er i hvertfald gået i stykker, hvor jeg havde en hel masse noter. Jeg vil ikke græde over spilt mælk og har stadig mine opgaver og rapporter da de er afleveret på nettet, og lidt håndskrevne noter, men overhovedet ikke alt. Er der nogle der ligger inde med n...
