Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18941 til 18960 af 40954
-
sætning hjææælp
ForumindlægThe police had given up finding the ones, whom had robbed the bank. Jeg ved, at den skal rettes til who, men hvorfor? Who lægger sig ikke op af subjektet i dette tilfælde, "the ones" er vel hensynsled? -
Søge om opholdstilladelse - 18 år.
ForumindlægHej. Inden jeg fylder 18 her i juni måned skal jeg have søgt om opholdstilladelse. Hvor kan jeg gøre det? -
Kannibalism, AT, Mad og Mennesker
ForumindlægHejsa alle Emnet til det årlige AT, er som sagt Mad og mennesker. Jeg har valgt fagene engelsk og psykologi og overvejer stærkt at skrive om kanibalism - Tror i det ville være en ganske udmærket idé og hvilket litteratur vil i så koble på? Søger desperat efter alt slags hjælp og råd. Tak på forh... -
Do's and don'ts
ForumindlægHejsa! Er der en af jer, som har et forslag til, hvordan "do's and don'ts" skal oversættes? Det er i forbindelse med en artikel/guide omkring dating. På forhånd tak. -
Monarki
ForumindlægHvordan kan jeg forklar hvad et monarki er? -
Engelsk
ForumindlægHej alle Har brug for lidt hjælp, I kan se hvad opgaven går ud på, på billedet. Vil gerne have forklaret det med infinitive, present tense og past tense -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn... -
Sæt ordene i rigtig rækkefølge
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne spansk opgave? Skal sætte disse ord i rigtig rækkefølge så det danner en sætning = / Yolanda / son / son / y / y / Diego / Almería / novios / de / -
Akkordsystem
ForumindlægHej folkens :-) Jeg er i gang med at lave en prøve aflevering af DHO opgaven, og i en af mine tekster er jeg støt på et ord jeg ikke kender :-( Og selvfølgelig kan jeg ikke finde betydningen af det på nettet. Så jeg håbede at en kunne forklare mig hvad akkordsystemer betyder? :-) M.v.h Lisa -
Et digt med en sammenligning eller en merafor
ForumindlægEr der nogen af jer som har skrevet et digt med en metafor eller en sammenligning i? det kunne være en stor hjælp vis i svarede -
Demokrati - diskussion
ForumindlægJeg har fået til opgave at sammenligne og diskutere to forskellige holdninger om demokrati. Er det meningen at jeg så skal komme med min egen mening omkring det - altså hvad synes jeg er bedst? Og skal jeg også ende ud med en konklusion? På forhånd tak! :-) -
df
Forumindlægdf -
HJÆLP!! beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag MC(Q)=100+0,025Q
ForumindlægOpgaven lyder: Ved en pris på 900kr. forventes en afsætning på 1500 stk. og en priselasticitet anslåes til at være -3 ved den angivende pris. MC(Q)=100+0,025Q Jeg skal så beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag. På forhånd tak! :) -
HASTER TYSK!!!!!
ForumindlægJeg skal til prøve i tysk, der er noget som jeg har undret mig meget, jeg gerne vil have svar på Hvorfor bruger man ob i dette sammenhæng og ikke um Pigen spurgte drengen, om han havde besøgt moderen. Das Mädchen fragte den Jungen, (ob) er die Mutter besucht hatte. -
Holger Drachmann
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere Holger Drachmanns "Midsommervisen" og har på nuværende tidspunkt virkelig brug for hjælp. For at kunne analysere dette, skal man jo også vide noget om selve forfatteren og de indformationer har jeg virkelig svært ved at finde. Jeg beder på ingen ... -
tyskrettelse
ForumindlægHej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:) -
Isoleirng af DNA fra løg
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en rapport over dette forsøg "Isolering af DNA fra løg" men der er lige et diskussions spørgsmål jeg ikke lan løse. Hvilken virkning har saltet som tilsættes (NaCl) på cellernes DNA-molekyler - tænk på DNA’s rygrad (vanger) phosphat-molekyler... -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Sætte komma
ForumindlægHvor skal der sættes komma i nedenstående sætning? "Det næstbedste efter internettet(,) en mobil har(,) er flytilstand" Jeg er i tvivl ved hvilke af paranteserne der skal komma -
FP9 Hvad tror du på?
ForumindlægHej! Jeg skal skrive et essay fra FP9 sættet, og min lærer har valgt opgaven "hvad tror du på?" Er der ikke en der har skrevet det før, og evt kan give lidt inspiration til hvad man kan skrive? Er helt stuck
