Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 18941 til 18960 af 34075
  • Talepapir til AT

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til AT-eksamen på onsdag, og jeg har hørt lidt forskelligt ift. hvordan mit talepapir må være. Er der nogen der ved, om der er en grænse ift. længde, og om man må skrive hele sætninger?
  • Perspektivering til "Det forkerte barn" af Bjarne Reuter.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen her snart, og ville bare høre om der var nogen der havde en idé til hvad jeg evt. kan perspektivere til nu hvor jeg har "Det forkerte barn" af Bjarne Reuter. Tak for hjælpen! :)
  • Tekst om ulykkelig kærlighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig dansk eksamen, og skal skrive synopse. Jeg har trukket fordybelsesområdet "ulykkelig kærlighed" og skal vælge tekst, men kan ikke finde en. Nogen der kan hjælpe?? Den skal afleveres fredag
  • Dominerende ved neutrale betingelser (pH = 7)

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at læse til eksamen men der er noget som jeg er lidt i tvivl om. Hvordan kan man finde ud af hvilken form af et stof som er dominerende ved neutrale betingelser (pH = 7)? På forhånd tak.
  • Tekst eller film?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kender en god historie, tekst eller film hvor der indgår temaer som trekantsdrama- venskab- eller jalousi? Jeg skal nemlig bruge det til min perspektivering til min mundtlig dansk eksamen. Tak på forhånd
  • Integralregning og Paretofordeling

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen her om lidt, og er virkelig i tvivl om, hvordan jeg skal gribe to af de her spørgsmål an. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe mig på rette vej.
  • lektiehjælp søges i Århus C

    Forumindlæg
    Hej. Jeg hedder Ivalu og går på VUC.. søger lektiehjælp på B niveau i kemi et til to gange om ugen frem til eksamen i december! Mvh. Ivalu mobil:20730090
  • Funktion

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med opgave 15. Jeg håber at I kan hjælpe mig med at løse den. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/STX081-MAA.pdf
  • Dansk kortfilm

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Har lidt spørgsmål til eksempler. Skal man vise mange eksempler i kortfilm til eksamen? Lige så mange som hvis jeg havde en tekst? Har nemlig kun fundet 4 eksempler, tror i jeg skal have mange flere?
  • Gammel eksamensæt

    Forumindlæg
    Hejsa folkens. Jeg skal snart til Fysik skriftlig eksamen på HTX Jeg vil høre om der muligvis er nogen som har eksamensættet som blev givet til htx eleverne i år 2017 og 2016
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :)
  • Svar til Fysik A 4. juni 2018

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg var til Fysik A skriftlig eksamen (STX) i dag, og jeg tænkte, om der var andre herinde, der ligeledes var det og som har lyst til at sammenligne svar?
  • Tema af novellen "veninder" af Kim Fupz Aakeson

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilket tema novellen "veninder" af kim Fupz Aakeson høre til. Nogle der kan hjælpe? det haster ret meget, da jeg skal til eksamen i det på tordag (overmorgen)..
  • Aflatoxiner

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig problemer med 7.a i nedenstående link. (det omhandler Aflatoxiner på side 10) http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/biologi-2004-6-1.pdf?menuid=150560
  • Perspektivering fra Fyrtøjet til Klods Hans

    Forumindlæg
    Jeg skal perspektivere til Klods Hans i min fyrtøjet dansk eksamen, jeg skal op til prøven nu på mandag. Hvad kunne man snakke om i den perspektivering? Alle svar vil blive sat stor pris på.
  • Alger, fotosyntese

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til eksamen og kan ikke finde noget svar nogen steder: Hvordan optager alger CO2? Er det ved hjælp af spalteåbninger i epidermis? Eller har alger ikke nogen spalteåbninger, og hvordan optager de så CO2?
  • Underdelinger

    Forumindlæg
    Hjæææælp! Jeg skal til musik eksamen snart. Jeg har problemer med underdelinger. Hvis der spiller på 1, 1-og, 2, 2-og 3, 3-og, 4, 4-og. Er det så 8.dels underdelinger eller 4.dels????
  • Metoder Fysik

    Forumindlæg
    Hej SP Hvordan vil det påvirke bedømmelse af eksamen i AT, hvis jeg i faget fysik kun formidler viden, som allerede er eksiterende? (og herunder ikke anvender andre naturvidenskabelige metoder) Hilsen WEE
  • Analyse af Valgaften

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal arbejde med Valgaften til min dansk eksamen, men jeg har lidt svært ved at analysere perspektiv og klipningen. Er der nogen der kan hjælpe med det? Pp forhånd tak
  • Haster,hjælpe med at analyse interview "Du er ikke din egen lykkes smed"

    Forumindlæg
    Hej venligst er der der kan hjælpe mig med at analysere dette interview" du er ikke din egen lykkes smed" af Liv Mygind. Jeg skal imorgen til mundtlig eksamen og hved ikke hvordan jeg klarer det.