Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 18961 til 18980 af 34132
-
Regneregler for retvinklede trekanter
ForumindlægHej med jer! Hvis jeg i mundtlig matematik bliver bedt om, at redegøre for regnereglerne i en retvinklede trekant. Hvordan skal jeg så bærer mig ad? Eller hvordan ville det være en god ide, at gøre? -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Overslag
ForumindlægNogen der kan hjælpe vdr. overslag i matematik Opgaven siger : Lav et overslag med: 4025 - 1698 Jeg vil mene overslaget er lig med 2000 Har jeg ret??? Tak på forhånd -
Excel HASTER
ForumindlægHej, jeg er i gang med en matematik aflevering og ved ikke hvordan man kan skrive Log_2(3), altså jeg skal finde 2 talslogaritmen for 3, hvordan gør man det i Excel??? på forhånden taak -
Tabel
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Se billedet nedenunder. -
Begrænsninger i AT - samf, his og mat
ForumindlægHej derude. Jeg har i AT om krig, medier og teknologi på tværs af fagene samf, historie og matematik. Hvori kunne begrænsninger ligge? Og skal disse indgå i den mundtlige fremlæggelse? -
En funktions middelværdi over intervaller
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for en funktions middelværdi over intervallet [a,b] Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Ti 89 lommeregner søges
ForumindlægHej, jeg skal på matematik b adgangskursus her om 12 dage. Jeg skal bruge en Ti-89 eller Voyage lommeregner. Jeg er på SU og kan simpelthen ikke give mere end 500kr for den. Please hjælp mig.... -
Forelæsning til gymnasiet?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09. -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægLektiehjælp i Matematik tilbydes. Jeg er en pige på 23 år, som udbyder lektiehjælp på gymnasialt - samt folkeskole niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Jeg studerer nu Molekylær medicin ved Århus Universitet, h... -
Texas TI-inspire CAS
ForumindlægHej :) Da jeg lige har afsluttet matematik, vil jeg gerne sælge min lommeregner. Det er en Texas TI-inspire CAS, og bliver brugt på både A- og B-niveau. Skriv til [email protected], hvis det har interesse. -
Log og ln
ForumindlægHej jeg er lige i tvivl om to matematik opgaver. Forklar, hvordan log og ln er defineret som omvendte funktioner til to eksponentialfunktioner. Beskriv nogle af egenskaberne ved log og ln. -
Mapel 14 - hvordan installeres dét?
ForumindlægHej! Jeg har matematik A flex og skal derfor have mapel 14 installeret. (gratis da skolen har licens til dét). Nogen der ved hvordan jeg gør dét? Hilsen Anne -
f´(x) med brøk
ForumindlægHej jeg skal i min matematik opgave finde f´(x) for men jeg kan ikke huske hvordan man finder f´(x) når der er en brøk i funktionen Håber i kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør -
fra 1850-1940 HJÆLP!
Forumindlæghej jeg laver AT om brud og fornyelse i naturvidenskaben. jeg har brug for hjælp til adskillelsen for fysik fra matematik og hvilke betydning har det haft? håber du kan hjælpe på forhånd tak :) -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har et problem med opgave b i vedhæftet spørgsmål - hvordan løser man denne? (vi bruger ti-nspire i matematik, så hvis der er nogle komandoer man kan bruge hertil, ville det være en stor hjælp hvis i også ville skrive det:)) På forhånd tak for hjælpen :) -
Polynomier
ForumindlægJeg sidder med en matematik opgave om Tredjegradspolynomier, som går ud på at jeg skal forklare hvad jeg selv forstår ved et polynomium. Men jeg tænkte på om polynomium og polynomier er det samme? Tak på forhånd.. -
Krum overflade SI-enhed?
ForumindlægGod aften SP. Jeg sidder med en matematik aflevering og jeg ved ikke hvad den typiske SI-enhed er for en krum overflade, så ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvad den var ville det være fint. -
Procent og rentesregning
ForumindlægHej :) Jeg starter imorgen med et projekt i matematik, hvor jeg har valgt at arbejde med procent og rentesregning. er der nogen der har noter omkring emnet, der vil dele dem med mig? kunne være en stor hjælp da det tæller som årskarakter. -
Kemi aftenkursus?
ForumindlægHej, hvor kan man tage kemi suplering om aften ? Nogle som kender noget til det ? Har prøvet at søge rundt, men uden held. Kan kun finde matematik og fysik som aftensupplering.
