Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18961 til 18980 af 28854
-
Kunsteventyr
ForumindlægKære SP Jeg har læst eventyret: DET ER GANSKE VIST! Jeg har desværre svært ved at perspektivere eventyret til noget andet, er der nogen der kan kan komme på noget? Hvordan laver jeg egentlig aktantmodellen til eventyret? Håber i vil hjælpe mig. Tak -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Haster
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan man undersøger u/grupperede observationer? På forhånd tak. -
Oldtidskundskab som fag?
ForumindlægNogen som har haft oldtidskundskab på c- niveau og som kan fortælle mig hvilke emner og områder og hvad der er vigtigt i dette fag da jeg skal have det næste år men vil gerne bruge min sommerferie på at læse på faget? Tusind tak -
BUDDHA
ForumindlægHej... Jeg sidder med en opgave er gået i stå! Opgaven lyder: Hvorfor er buddhismen blevet så populær? ( i vesten) Jeg skal også indrage religionsfaglige begreber... Tak på forhånd.. -
tyske emner til eksamen
Forumindlæghej alle... jeg skal snart tii tysk eksamen... og jeg har bruge for hjælp til at finde nogle hjemmesider eller noter som omhandler Immigration, DDR og liebe.. håber at i ville hjælpe mig.. -
Kvindekamp - kontaktpersoner
ForumindlægVi har om kvindekamp i projekt uge, og ved ikke helt hvilke personer vi kan snakke med. Vi har allerede en aftale med en ekspert fra Kvinfo, men vil gerne have flere at snakke med :-) Nogle ideer til hvem man kan kontakte omkring det område ;-) -
Tilbagefaldsprocenten
ForumindlægHej. Nogen der ligger inde med tilbagefaldsprocenten for unge kriminelle? må gerne være så ny som muligt men alt kan modtages -
definer...
Forumindlægfortælleteknik=? Og kom gerne med eksempler, tak:) (hvis du også kan sige noget "generelt" om tid og sted/miljø (er det ikke det samme?) så må du også gerne det..) -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
Krimi
ForumindlægNogen, der kan anbefale en rigtig god krimi, som man kan læse over sommerferien? (Ikke for mange sider :)) -
Vaccination
ForumindlægHej, :-) Jeg har projektuge i denne uge. overemnet er opdagelser. jeg har valgt at skrive om opdagelsen af vaccinationen, men jeg har et problem. jeg ved ikke hvad mit produkt skal være? noget med vaccination? Nogen der kan hjælpe? det haster! Taaak ! -
24 t. EKSAMEN - demo, retssystem og menneskerettigheder
ForumindlægHej alle Har trukket demokrati, retssystem og menneskerettigheder. Handler om terrorpakken, hvor nogen mener at den krænker privatlivet og retsstaten ved at man begynder at overvåge folk mere. Nogen som har forslag til, hvad jeg skal huske at have med i dette emne? Og hvad man evt. kunne perspek... -
Ein Diskjockey verliert Fans
ForumindlægJeg er kommet op i en tekst som hedder "Ein Diskjockey verliert Fans" Og kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der kender den og hvad de fik ud af den. Er ved at gå i sort -
Videnskabens feljtagelser
ForumindlægKan I nogle eksempler på at videnskaben engang troede noget og så viste det sig at være forkert? Der er jo den klassiske med kemikeren Antoine Lavoisier der sagde: "Stones cannot fall from the sky, because there are no stones in the sky!" men det var inden man lærte begrebet meteoritt... -
World Trade Center.
ForumindlægJeg er i gang med en engelsk opgave omkring World Trade Center. Ved nogle af jer hvorfor terroristerne valgte at flyve ind i lige netop World Trade Center? Jeg ved at de havde en forbindelse til Al-Qeada, men hvad var grunden til at de fløj ind i World Trade Center? Blev de lokket til det af... -
Folkens, Så er den fundet!
Forumindlæghttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14570020.html?forside Hvad siger I så? -
Studieretningsprojekt mat(A)-Fys(B)
ForumindlægHei allesammen.. Jeg skal til at vælge emne i næste månede, og jeg er helt på bar bund.. eller ikke helt.. :) Jeg vil skrive i enten Mat(A)-Fys(B) eller Mat(A)-His(A).. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle forslag!!! jeg har selv overvejet noget med Kvinder og matematik.. eller optik.. men kunne... -
Kampen mod global opvarmning med fokus på romklubben
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om kampen for det gode liv med fokus på den globale opvarmning. Til det skal jeg have fokus på Romklubbens forudsigelser og benytte internationale politiske teorier til at forklare ændringerne fra Romklubbens forudseigelser og frem til nu men kan ikke se hvordan j... -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet?
