Søgning på: kemi b isis. Resultater: 18981 til 19000 af 96602
-
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Det viser sig at der er andre stoffer end mælkesyre, der påvirker pH-værdien i yoghurt, idet pHværdien i en vandig opløsning af ren mælkesyre er 2,46. 3. Beregn stofmængdekoncentrationen af mælkesyre i en vandig opløsning med en pHværdi på 2,46. ... -
ATP
ForumindlægHvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det? -
hvad hedder de?
Forumindlæghvad hedder de her; Ag2S Na2S Na3PO4 Ag3PO4 -
SU i sommerferien efter studie??
ForumindlægHej. Da jeg er færdig med HH til sommer og dermed ikk vil modtage SU i de følgende måneder derefter har jeg et spørgsmål til jer...! Hvis man evt. tildmelder sig gymnasiet efter sommerferien vil man vel stadig modtage SU, efter sommerferien kommer man til de første 3/4 dage af gymnasiet hvor man ... -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Hjælp-Baggrundsviden
ForumindlægEr der nogen som kan forklar/fortælle mig når man skal skrive baggrundsviden i en naturfagsopgave, hvad skriver man, jeg siddet i timevis og snart helt gråhåret fordi jeg bare er total lost... -
Ligevægt - Hjælp!!
ForumindlægHjælp, kan ikke komme videre med denne opgave! Har lige brug for lidt hints...Opgave:I en beholder findes ved en given temperatur 0,75 mol H2 og 0,14 mol N2 i ligevægt med 0,16 mol NH3 i følge reaktionsskemaet:3H2 (g) + N2 (g) <--> 2 NH3 (g)Beholderens volumen er 1,0 L.a) Bereng Kc ved den ... -
iongitter - hvorfor nedbrydes det?
Forumindlæghvis man putter et salt ned i noget vand, så nedbrydes gitteret. Men hvad får det til det? Jeg kan huske at min lærer sagde det var noget med vandmolekylerne.. Men kan ikke helt huske det.Er der nogen der kan hjælpe? -
Fehlings prøve
ForumindlægHvorfor er der tartrat-ioner i F2? -
formler - forvirring
ForumindlægVed 2 elementer i parallelforbindelse, er spændingen over komponenterne: U1=U2=U3 . Hvad menes der over komponenterne? Er det, det samme som gennem komponenterne? Er dette en formel for polspænding eller hvilespænding? -
Fehlings væske
ForumindlægHej!er i tvivl om hvad Fehling 2 helt præcis er? er det NaOH + tratrat eller noget?? -
aktivitet
Forumindlægjeg skal lave en opg: bestem aktiviteten fra 1g U-238? nogen der kan hjælpe?? -
Hvidt eller grønt lys?
ForumindlægAf ren interrese x) Er det lys vi får fra solen hvidt eller grønt?Lærte nemlig i fysik at bølgelængden svarede til grønt lys. Men det er måske fordi det rammer atmosfæren eller hvad at det ikke ser grønt ud? -
Privatlærer søges inden for kvantitative analyseredskaber
ForumindlægEn privatlærer søges, som kan hjælpe med løsning af en 48-timers prøve d. 2. eller 3. juni 2015. Betaling følger selvfølgelig med, aftales internt. Krav er at du kan bevise du har styr på faget og kan garantere en høj karakter. Kan kontaktes på mail. Vh [email protected] -
Hvad er en Trippelbinding?
ForumindlægHey...Jeg har et lille problem.. jeg sidder og ska skrive en kemirapport hvor jeg skal lave et mindre teori afsnit om hvad en trippelbinding er. Men min lærer er sindsygt dårlig til at forklare sådan noget så har ik rigtig fået fat i hvad det er.. Såå håber der er nogen der kan hjælpe lidt på vej... -
Temperatur koefficient
ForumindlægNogen der tilfældigvis har databogen hvori man kan finde jerns temperatur koefficient?PLEASE? -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Hjælp søges!!!
ForumindlægHej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra...
