Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 19021 til 19040 af 24343
-
Eksamen
ForumindlægJeg skal op i biologi og vi har fået udleveret spørgsmålene - men i alle spørsgsmål står der at man skal: analysere og vurdere artiklernes biologiske indhold? Jeg er lidt usikker på hvad dette betyder og ville høre om der var en der kunne give et lille hint eller eksempel på hvad det kunne indeh... -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
DIO PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle:D Jeg har virkelig brug for noget hurtigt hjælp, det haster virkelig!!! Jeg skal skrive i Dansk og samtidshistorie. Og jeg har valgt at analysere bogen "Vild Ingefær". Så er det bare at jeg stinker til at lave en problemformulering. Nogen som kan hjælpe mig? Please:) -
Apartheid
ForumindlægSkal analysere Nelson Mandelas selvbiografi, vejen til frihed. Tilsidst ville jeg stille dette spørgsmål: Hvordan tror du, situationen i Sydafrika ville se ud, hvis der ikke havde været folk som Mandela til at kæmpe mod apartheid? Er der nogen der kan hjælpe med at give et skøn på, hvordan i tro... -
muntlig eksame i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig eksame i morgen. Og vil egentlig bare hører om det er noget specielt jeg skal være obs på. Jeg skal op i en ukendt tekst, og analyserer den (har diverse annalyse modeller med) og så skal jeg forsvarer min projektopgave. Men er der nogen gode råd til hvad jeg ellers ... -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork... -
Dansk eksamen - HF, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i dansk på torsdag. Jeg er lidt nervøs. Ikke for om jeg kan analysere og foltolke og alt det andet, men det sidste - nemlig at henvise til en tekst fra pensum.. Eller en forfatter.. Man kommer jo op i en ukendt tekst. Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg lett... -
kemi - hææææælp
Forumindlæghej. 1. jeg skal til eksamen her i morgen. og jeg mangler et forsøg til kemisk analyse. nogen som har et, helst enkelt forsøg.. 2. som sagt skal jeg op til eksamen i morgen i folkeskolen, og ville hører noget om hvor mange forsøg i cirka tror man skal have med? 3. og hvis nogen ved det vik... -
spektrum
ForumindlægHej Alle. Vi har fået udleveret en analyse, hvor vi ud fra et spektrum og indlendende opløselighedsprøver osv. skal finde ud af, hvilket stof vi har. Det er faget kvant på farma 2.sem. Vi har fundet ud af, hvad der skal være, men har ikke styr på hvordan det skal se ud. der skal være. ... -
Mudder Jomfru
ForumindlægHej er der nogen der kender ungdomsnovellen mudder jomfru? Har lidt problemer med at analysere den og fortolke den? Håber der er nogle der kan hjælpe(: Opbygningen af novellen? Hvorfor går mudder ordet igen og igen? Hvad mener forfatteren med jomfru mudder? Hvordan forholder personerne sig til... -
Betydning af hovmark
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en test af Henrik Pontoppidan. Jeg er nået til fortolkningen, hvor jeg blandt andet har valgt at fortolke de steder, vi bliver introduceret for. Jeg har søgt frem og tilbage, men jeg kan simpelthen ikke finde et svar på, hvad en hovmark symboliserer. Er der m... -
novelle
Forumindlægja prøver igen da jeg ikke har fået svar. nå men jeg er igang med at analysere en novelle der hedder " kødet" den er skrevet af jesper wung sung. hvis der er nogle der har læst den ville jeg blive glad for hjælp til at beskrive de 2 personer da jeg er gået lidt i stå. -
Subjektsprædikat (omsagnsled til grundled)
ForumindlægHejsa Er i gang med at analysere en tekst, og pludselig støder jeg på denne sætning ''Han var tidligere en kandidat''. Mit spørgsmål lyder, er kandidat stadig en subjektsprædikat, selvom der står ''var'' som verbum? -
Evolution
Forumindlæg24 timers biologi eksamen, det supplerende spørgsmål lyder følgende: "Du skal endvidere gøre rede for og vudere hvad kendskabet til DNA og DNA-analyser har betydet for vores vide om menneskets evolution" Hvis nogen af jer har litteratur henvisninger, skrevet om det, etc. så smid et indlæg -
hvad betyder ordet?
ForumindlægJeg skal analyser sangen Solitudevej. Men der er en sætning jeg ikke helt forstår. " Hvis Kaj er brændt ud, og så du bli'r brændt af? Det var ikke en tanke, der hu'de mig" Betyder det at den tanke var vedkommende ikke bange for eller hvad? Det ville hjælpe mig enormt, hvis nogen... -
Hjælp :) diskurs og manglende medbestemmelse
ForumindlægHej derude.. Håber meget I kan hjælpe mig. Jeg sidder og skriver en opgave og har store problemer med at skrive min analyse/diskussion. Den skal indeholde foucault diskursanalyse og rasmus willig syn på ymyndiggørelse af individet. Håber meget nogen kan give mig inspiration til hvordan jeg kan... -
Få noget ud af at hjælpe en i nød
ForumindlægHej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow -
Emne til AT
ForumindlægHej Har nogle et forslag til emne i AT, jeg ønsker en kombination af fagene Religion/Dansk eller Religion/Engelsk Det overordnede emne er Kampen for det gode liv Mine tanker om det er, at jeg gerne vil analysere en film eller tale som omhander en religiøs kamp, for et bedre liv ... -
enzymkoncentration
Forumindlæghej jeg kan simpelthen ikke finde ud af nedenstående soørgsmål, håber meget på at der ernogen der kan hjælpe. SPØRGSMÅL: Ved analyse af en plasmaprøve er målt en absorbansændring på |deltaABS|/tid = 0,13 min^1 Beregn enzymkoncentrationen når: epsilon = 6220 L/(mol*com) d = 1 cm plas... -
Emil Aaretrup - paa bjerget
Forumindlægohøj! jeg har fået æren af at analysere Emil aarestups digt - paa bjerget. jeg sidder ldit fast vil vil lige høre hvad dette vers betyder: Der var i deres Heften, I deres Pliren Noget - Hvis der kan hexes, skeer det Ved Hjelp af Øielaaget.
