Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19041 til 19060 af 23609
-
Kemi - redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en kemi rapport over en redoxtitrering. Jeg har fået stilt følgende spørgsmål: Opløsningen af kaliumpermanganat laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4 i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning, som er præcis 0,0200 M Men jeg har ikke fået oplyst nogen vo... -
Funktion af arbejdstiden
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik rapport og er kommet til at punkt jeg ikke lige kan gennemskue. Jeg har et punkt der hedder samlet pris af installation som en funktion af arbejdstiden. Arbejdstide har jeg selv sat til 3 uger for 3 mænd, og en timeløn på 1312,5 for alle 3 så har jeg en materia... -
hjælp til emne i SRP!!!
Forumindlæghey (: Jeg er meget forvirret over hvilket emne jeg skal vælge at skrive om i min SRP. Jeg skal bruge Matematik, som er mit hovedfag, derudover kan jeg bruge: kemi, psykologi, historie, dansk og tysk. Har selv overvejet at vælge kemi eller historie, da det virker som om der er bedst vejledning, n... -
Normal værdier
ForumindlægVi har rapport om puls blodtryk og kondital. Teorien skal indeholde a. en definition af fagudtrykkene ’hvilepuls’ og ’maxpuls’ samt ’slagvolumen’ og minutvolumen’, b. oplysninger om normalværdier c. hvordan påvirkes værdierne af en persons træni... -
Tegninger af laboratortie/kemi genstande??:D
Forumindlæghej:D nu er jeg så "heldig", at jeg skal skrive en rapport om "måling af osmose i kartoffelstykker". - jeg ville derfor høre om der ikke var nogen der kendte en hjemmeside/etprogram, hvor der er billeder og/eller forklaringer til genstandene i et laboratortie?:) det er fx noge... -
Hvad har tilladt livet at udvikle sig?
ForumindlægHej, jeg har en naturfags rapport jeg skal aflevere om en uges tid, men jeg undrert mig over hvad var med til at tillade at liv kunne udvikle sig til hvad det blev idag? Og hvad det har noget at gøre med pladetektonik, vulkaner, udledning af gas til atmosfæren, grundstoffet oxygen, molekylet diox... -
pH
Forumindlæghej jeg sidder med en kemi rapport hvor der er to spørgsmål der driller lidt. den ene er: hvorledes kan dissociationsgraden for en syre i vandig opløsning beregnes ud fra opløsningens pH? hvor den anden er: bergen pH i 0,10M opløsninger af de seks stoffer, (saltsyre, eddikesyre, na... -
Molekyler - Navngivning mm.
ForumindlægHej SP Jeg har denne Bioteknologi rapport for og jeg er gået død allerede ved første spørgsmål: Prøv at tegne elektronprikformlen for ethan(har jeg gjort) – forklar hvor alle elektroner kommer fra. Hvad menes der med dette? Jeg gik så videre til næste, men gik igen istå da jeg sk... -
Osmose
ForumindlægEr næsten færdig med min osmose rapport, men der er nogen spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe. 1. Hvilken saltkoncentration modsvarer koncentrationen af store molekyler (opløste stoffer) i? 2. ’Isotonisk vand’ indeholder salt der svarer til menneskekroppens celler... -
saltets opløselighed HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med at rette mine kemi afleveringer "Saltets opløselighed ", til vurdering har min lærer hvilken af de undersøgte saltes opløseligheder kan forklares vha. disse 3 faktorer? ved spørgsmål 2.. Er der nogen der gider at hjælpe mig med dette, det vil være super dejligt, d... -
Reduktion af metal.
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en rapport med 2 sider om det emne (Reduktion af metal), det vi har brugt i forsøget er salt(CuCl) som vi har opløst med 100 ml demineraliseret vand i et bægeglas og derefter har vi hældt det i et elektrolydekar med en strømforsyning til 6V=gennem opløsning. De... -
HJÆLP! Biologirapport omkring forurening af søer og vandløb
ForumindlægHJÆLP! har biologi rapport for til imorgen og det haster virkelig! Hvordan forurener fosfor og nitrat søer og vandløb Hvad gør alger i en sø Hvorfor er ilt mætningen vigtig for søen og livet i søen Hvad sker der med fosforen når en sø bliver overfyldt med alger og ilten forsvinder fra på bunden F... -
HASTER: Udregn tabelværdi for opløsligheden?!
ForumindlægHej alle :) Sidder lige og skriver rapport i kemi og er gået fuldstændigt i stå på spørgesmålet: "Sammenlign resultatet med en tabelværdi. (Tabelværdien i Databogen er forkert, derfor beregnes en tabelværdi for opløseligheden ud fra opløseligheden ved hhv. 0 og 100 grader, idet der antages e... -
Resistans i en konstantantråd
ForumindlægHej folkens.. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp da jeg sidder med en rapport om resistans og mangler forståelse for et spørgsmål. Proportionalitetsfaktoren a er ifølge formlen givet ved: a=ρ/(π/4)*d^2 Bestem resistiviteten ρ ud fra trådens diameter og den fundne proportionalitetsfakto... -
TITRERING. PUFFEROPLØSNINGER
ForumindlægHej :) Jeg har i kemi lavet et forsøg hvor jeg skulle fremstille - og titrere en phosphatpuffer og en acetatpuffer med henholdsvis først HCL og så NaOH indtil den oprindelige pH-værdi havde ændret sig. Nu skal jeg så skrive rapport og har et spørgsmål i den der siger at jeg skal beregne hvor mege... -
det haster meget- pufferopløsning
Forumindlæghej Jeg har en rapport der skal afleveres imorgen . Jeg har problem med en udregning som lyder sådan: Beregn hvor meget 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes til hvert puffersystem, for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. Sammenlign med de eksperimentelle data. Jeg har ve... -
svovlsyre og vandets hårdhed
Forumindlæghej har rapporten ionbytning og hårdhedsgrad: og har fået en spørgesmål, hvor der står. forklar bl.a. med reaktionsskema hvad der sker under regeneringen med svovlsyre? er det her en god eksempel? find ved hjælp af internettet hårdhedsgraden på postevandet der undersøges. omregn hårdhedsg... -
Unge i 80'erne
ForumindlægHej folkens :) Jeg er ved at skrive en rapport om unge i 80'erne. Jeg har prøvet at google men synes ikke der kommer noget brugbart frem. Skal bla. have noget om ungdomshuset , BZ'erne og hyppier.. Hvad vil i anbefale ? jeg har prøvet at finde noget herinde , måske havde folk skrevet noge... -
phosphorsyre forsøg
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport til et forsøg med phosphorsyre cola. og der er en ting jeg ikke forstår. hvorfor er det at 1. ækvivalenspunkt, men ikke 2. ækvivalenspunkt er egnet til bestemmelse af koncentrationen af fosforsyre i cola?? har det noget med reaktionen at gøre. altså at d... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHvis man får sådan et eksamensspørgsmål som nedenunder: Med udgangspunkt i de udleverede bilag og temaet skovøkologi skal du: 1. Redegøre for hvilke stoffer planter har brug for, og hvordan de optager dem fra omgivelserne. 2. Analysere hvilken forskel der er på muldjord og morjord, og hva...
