Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19061 til 19080 af 96602
-
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
Enheder i idialgasligningen
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?) -
Fremstilling af salt
ForumindlægHej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :) -
Naturfag på AOSU grundforløb 2
ForumindlægHej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ... -
Redoxreaktioner ?
ForumindlægHej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen.. -
Neutralisering af base med vand.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen. -
Beregn rumfang af følgende stofmænger
ForumindlægEr der nogensom kan forklar mig,hvorfor at man 8,31 i idealgasligningen, når der i bogen står at R = 0,0831. Jeg kan godt se at man har ganget med 100, men hvor kommer det tallet fra. Det er gas lignigen jeg skal bruge. V = n*R*T/P,det har jeg fundet ud ad. Opgaven lyder : Beregn rumfanget af fø... -
tysk.
ForumindlægHvordan skriver man narkoman på tysk? :-). -
Standardtilstand!
ForumindlægHej alle Hvad skal jeg fokuser på når spørgsmålet lyder: - Kan en reaktion forløbe selv i standardtilstand ved 60 grader ? Tak på forhånd ! -
navngivning
Forumindlægjeg kan ikek navngive stoffet: ring-H2C-CHCH3-CH3 se vedhæftet fil -
Molekyler
ForumindlægSKAL et molekyle opfylde Oktet-reglen? Eller kan der også være 6 elektroner i et molekyle, hvis ja, kan i give et eksempel? -
Engelsk kemiudtryk?
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad aliquot betyder? Det er i forbindelse med en animation af ELISA-princippet. På forhånd tak! -
Fe3+
ForumindlægHvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner? -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
Er polære grupper og funktionelle grupper ens?
ForumindlægHej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens? -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
Emissioner So2
ForumindlægHej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp -
Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig?
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave hvor jeg er gået i stå ved et spørgsmål, spørgsmål: Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig? (Kan bedømmes ud fra volumen af de to faser efter første tilsætning af salt, og efter ekstra tilsætning af salt.) Eller hvad sker der med de to faser ved yder... -
Addition
ForumindlægHvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet?
