Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19061 til 19080 af 96602
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Vi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof...
  • Enheder i idialgasligningen

    Forumindlæg
    Jeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?)
  • Fremstilling af salt

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :)
  • Naturfag på AOSU grundforløb 2

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ...
  • Redoxreaktioner ?

    Forumindlæg
    Hej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen..
  • Neutralisering af base med vand.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen.
  • Beregn rumfang af følgende stofmænger

    Forumindlæg
    Er der nogensom kan forklar mig,hvorfor at man 8,31 i idealgasligningen, når der i bogen står at R = 0,0831. Jeg kan godt se at man har ganget med 100, men hvor kommer det tallet fra. Det er gas lignigen jeg skal bruge. V = n*R*T/P,det har jeg fundet ud ad. Opgaven lyder : Beregn rumfanget af fø...
  • tysk.

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man narkoman på tysk? :-).
  • Standardtilstand!

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad skal jeg fokuser på når spørgsmålet lyder: - Kan en reaktion forløbe selv i standardtilstand ved 60 grader ? Tak på forhånd !
  • navngivning

    Forumindlæg
    jeg kan ikek navngive stoffet: ring-H2C-CHCH3-CH3 se vedhæftet fil
  • Molekyler

    Forumindlæg
    SKAL et molekyle opfylde Oktet-reglen? Eller kan der også være 6 elektroner i et molekyle, hvis ja, kan i give et eksempel?
  • Engelsk kemiudtryk?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad aliquot betyder? Det er i forbindelse med en animation af ELISA-princippet. På forhånd tak!
  • Fe3+

    Forumindlæg
    Hvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner?
  • blandingsforhold saft

    Forumindlæg
    Hej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter?
  • Er polære grupper og funktionelle grupper ens?

    Forumindlæg
    Hej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens?
  • gæring HASTERR!!!!

    Forumindlæg
    hej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :)
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    hvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen
  • Emissioner So2

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp
  • Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave hvor jeg er gået i stå ved et spørgsmål, spørgsmål: Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig? (Kan bedømmes ud fra volumen af de to faser efter første tilsætning af salt, og efter ekstra tilsætning af salt.) Eller hvad sker der med de to faser ved yder...
  • Addition

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet?