Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19081 til 19100 af 28854
-
Tilhørende Novelle til maleriet "Barnemordet"
ForumindlægJeg vil bare lige høre om der er nogen der har et forslag til en novelle fra det moderne gennembrud, som på en eller anden måde kan perspektiveres til maleriet "Barnemordet" af Erik Henningsen. Det behøver selvfølgelig ikke at være samme mening/handling med at en mor har dræbt sit eget ... -
Retskrivning - staves vikingetiden med stort s?
ForumindlægStaves "vikingetiden" med stort s? -
Synopse - Klods-hans
Forumindlæghey jeg sidder og laver synopse om klods-hans, og jeg har ikke fundet en tekst at perspektivere til endnu, er der nogen der har nogle goder idé'er for jeg tror aldrig jeg har hørt om tekst der minder om klods-hans? det ville være super rart med lidt hjælp :) på forhånd tak :) -
Østrig og ungarn
Forumindlægjeg har valgt landene østrig og ungarn. Hvorfor og hvordan indførtes diktatur i landet? Hvilken type diktatur indførtes (kommunistisk, nazistisk/fascistisk, andre autoritære styreformer)? Hvem var diktatoren? Hvorfor blev det netop ham, der fik/tog magten? Løste diktaturet problem... -
svovlsyre reaktion med vand
ForumindlægHej jeg skal vise svovlsyres reaktion med vand er det bare sådan her reaktionen ser ud eller er der flere trin? H2SO4 (aq) + H2O (l) --> HSO4- (aq) + H3O+ (aq) -
eksponentiel
ForumindlægHej, jeg har svært ved at lave den her opgave. har set i mine matematik bøger men fandt ikke frem til noget. er der nogen der kan hjælpe mig med den her: Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(1) = 10 og f(4) = 80 . Bestem en forskift for f. -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg ville gerne hører om der ikke er nogen der kan oversætte noget tysk jeg skal have lavet til imorgen, da jeg er virkelig dårlig til skriftlig tysk. Hilsen Anton -
Gode eventyre til mundtlig eksamen (FSA)
ForumindlægHej Er der nogle som kender et godt eventyr, som er god at analysere..kan nemlig ikke rigtig finde nogle, som jeg synes er gode. Det er til den 9.klasses mundtlige dansk eksamen ;-) Laura -
Perspektivering
ForumindlægJeg er igang med min dansk eksamen, og har desværre fået billeder fra perioden 1870-1920 Jeg har derfor valgt billede Forladt dog ej af venner i nøden. Ville høre om nogle af jer kender en tekst jeg kan læse op, der passer godt til billede. Eller om i har nogle digte, tekster osv jeg kan perspeti... -
Opbygning af Essay, hjælp gerne
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal skrive et Essay, og overskiften skal være: Hvad er et godt liv? Jeg har læst mig frem til at et Essay består af en indledning, hoveddel/uddybning, og til sidst en konklusion. Det er jeg helt indforstået med, jeg er bare så dårlig til at komme i gang, og finde ud ... -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Perspektivering til "Danmark mit fædreland"
ForumindlægJeg er igang med en eksamens opgave, hvor jeg skal analyse digtet "Danmark mit fædreland", og med det skal jeg kunne perspektivere til noget. De fleste ville nok tænke, at det mest logiske ville være, at perspektivere til national sangen fordi at mange sammenligner den lidt med "Da... -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
er 0 et positivt tal?
ForumindlægHej SP. Er 0 et positivt tal? -
1. verdenskrig
ForumindlægHvad var forventningerne til første verdenskrig? -
hvad betyder....
Forumindlæg....klansamfund? hvad indebærer begrebet??? -
Engelsk mundtlig prøveeksamen
ForumindlægHej, jeg skal snart op til Engelsk mundtlig prøveeksamen, og jeg skal til at vælge et emne. Det kan være om alting - intet overemne. Jeg er bare helt blank om, hvad jeg skal vælge.. Hvad er spændende osv? Hvis i kender nogle spændende og gode ... -
Staten giver penge til
ForumindlægEr det korrekt, at staten giver penge til A-kasser? Statsbidraget er fastsat af folketinget og er ens for alle A-kasser. Dog kan de enkelte A-kassers kontingent afhænge. Statsbidraget er vel ment til at skulle dække dagpengeudbetalingerne og betales af medlemmerne. Er det korrekt beskrevet? Tak... -
Stauning-Munch-Regeringen
ForumindlægHvad var det Stauning-Munch-Regeringen (Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre + Thorvald Stauning som statsminister) gjorde da de kom til magten d. 30. april 1929? - Gerne nogle sider hvor jeg selv kan læse på det. Ville være dejligt :) -
Oplysningstiden vs. Det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, og er lidt i tvivl om nogle litterariske tidsperioder. Jeg går i 9kl. og på vores oversigt over tekstopgivelser, står der, at vi opgiver romantikken og OPLYSNINGSTIDEN. Men alle de udleveret papirer vi har fået gennem året løb, hander a...
