Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19121 til 19140 af 28854
-
kvinders rettigheder 8. kl.
ForumindlægHej vi er en gruppe piger som skal lave et projekt om kvinders rettigheder, vi mangler dog et produkt og har ingen ide om hvad vi sakl lave? vi håber i kan hjælpe os:) hilsen 3 piger på 14 år:) -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik... -
Kartoffelpesten AT
ForumindlægHej Jeg skal skrive om kartoffelpesten i Irland i AT. Overemnet er Mad og Mennesker. Jeg er helt blank på en indgangs vinkel og mangler noget inspiration. Håber det er noget i kan hjælpe med MVH Malte -
Er der hjælp at hente til at få rettet dansk stil
ForumindlægDet vil være godt at få forklaring med på evt. fejl, så jeg kan lære af dem. -
Psykolog
ForumindlægJeg tager en hhx til august, og vil gerne høre om hvordan jeg kan uddanne mig videre til psykolog bagefter? Min seneste gennemførte uddannelse er 10. klasse -
hvorfor var der meget fokus på det nationale i romantikken
Forumindlæghvorfor var der meget fokus på det nationale i romantikken -
Geologisk materiale
ForumindlægHvad indbefatter geologisk materiale? Bjergarter? Mineraler? Andet? :-) -
Nogle gode råd til læseprøve?
ForumindlægHalløj, jeg har afgangsprøve i morgen. Jeg skal op i dansk, læseprøve og diktat. Jeg plejer og have det lidt svært med læseprøve, da jeg ikke altid når det hele. Jeg ender altid med i sidste minut, at sætte tilfældige krydser i en opgave. Er der nogle af jer, som kan give mig en rigtig god måde,... -
Alvidende fortæller Synlig eller skjult
ForumindlægHvis bogen er en roman hvad er så fortælleren skjuler hun eller er hun synlig? -
Kildekritik
ForumindlægHvad er kildekritik? Og kan man lave en kildekritik indenfor fagene fysik og engelsk? -
Krebsen Af kim fupz aakeson
ForumindlægHej er der nogen der har læst Krebsen af kim fupz aakeson? har brug for hjælp til analyse :) skal hjælp til: tid budskab Komposition -
HJÆLP KAN IKKE FINDE DET GYLDNE SNIT!
ForumindlægJeg skal snart op til den mundtlige eksamen, i dansk. Jeg skulle analysere dette billede med pc. skovgaard, men kan simpelthen ikke finde det gyldne snit! Er der ikke nogle der kan hjælpe mig? Tak på forhånd -
Analyse af "Ophelia" af John Everett Maillais
ForumindlægJeg skal analysere billedet "Ophelia" af John Everett Maillais. Det går helt fint, der er bare det, at jeg ikke kan finde budskabet i billedet. Jeg håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har søgt hele internettet tomt, og kan ikke finde noget. For Guds skyld, hjælp mi... -
Hjælp til lille tysk oversættelse
ForumindlægHey Alle er i gang med at træne mig op til anden del af mundtlig tysk A-eksamen. Jeg vil derfor lige hører, om der var nogle, som ville hjælpe mig til at oversætte en lille del fra Tysk til dansk, så jeg kan se, om jeg selv har oversat den rigtig. Det er bare dette lille stykke, på forhånd tak:... -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Prinsessen med de tolv par guldsko
ForumindlægEr der nogen, der ved om prinsessen med de tolv par guldsko er kunsteventyr eller folkeeventyr? og hvorfor -
Periodiseringsprincip
ForumindlægHej! Nogen, der kan forklare mig, hvad periodiseringsprincip er? kh Mille -
Samfundsfags eksamen [det haster!]
ForumindlægHej alle! jeg skal op til samfundsfags eksamen, hvor jeg har valgt at snakke om alex vanopslagh. problemstilling: Hvordan har Alex Vanopslagh's lederskab og retorik påvirket Liberal Alliances position og popularitet i dansk politik og hos vælgerne, herunder vælgervandringer til partiet? Hv... -
Fordeling af drenge og piger Århud
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan fordelingen af drenge og piger er på matematik-økonomi og sundhedsteknologi i Århus? :-) -
Forsikringsmatematik & gymnasielærer
ForumindlægHej alle, Jeg har søgt ind på Forsikringsmatematik (Aktuar-uddannelsen) på KU, men har også samtidig igennem længere tid leget med tanken om at undervise i gymnasiet. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man ville have mulighed for at kunne undervise i Matematik i gymnasiet, hvis man h...
