Dansk

Nogle gode råd til læseprøve?

04. maj 2014 af 2141758 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Halløj, jeg har afgangsprøve i morgen. Jeg skal op i dansk, læseprøve og diktat. Jeg plejer og have det lidt svært med læseprøve, da jeg ikke altid når det hele. Jeg ender altid med i sidste minut,  at sætte tilfældige krydser i en opgave.
Er der nogle af jer, som kan give mig en rigtig god måde, hvor jeg formindsker at sætte tilfældige krydser? 

Tusind tak på forhånd :) 

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2014 af Encrypted (Slettet)

Jeg mener, at den sidste tekst er den sværeste, så du skal være ekstra opmærksom, når du læser den. Du skal være opmærksom, fordi spørgsmålene er sværere, og du vil måske tænke "står der det i teksten?" ved nogle af spørgsmålene.

Brugbart svar (0)

Svar #2
04. maj 2014 af 123434 (Slettet)

Læs aldrig det hele-du har kun 30 minutter

Læs det hurtigt og dan dig et overblik. Led efter bestemte oplysninger i teksten. Hvis du f.eks. bliver bedt om, at finde et bestemt årstal, så kig efter tal i teksten.

Svar #3
04. maj 2014 af 2141758 (Slettet)

ja, jeg mener, at den sidste tekst er en hvor man skal strege et ord under i en sætning. Men jeg har mere svært ved de tekster med historie, hvor man fx., skal finde, hvad faderen gav sønnen da han rejste. De tekster, hvor man skal skimmelæse, men også læse hver sætning, da de kan være relavante til spørgsmålet. 

Skriv et svar til: Nogle gode råd til læseprøve?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.