Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19141 til 19160 af 152921
-
SSO
ForumindlægEr der nogle af jer der har skrevet SSO om "syntese af Acetylsalicylsyre" ? Hvis ja, hvad fik I? Og hvilke emner kunne man inddrage i "Acetylsalicylsyre". Har nemlig tænkt mig at skrive om "Acetylsalicylsyre" men ved ikke hvad jeg kan have med, der er "guf"... -
Ækvivalens
ForumindlægJeg sidder med en teoriopgave hvor jeg sidder fast: for hvordan forklare man ækvivalenspunktet? Det kan ikke være når syre og base ophæver hinanden, da der så ikke kunne være tre ækvivalenspunkter (som der jo er i en triprot syre) -
Reaktionsskema?
ForumindlægI tre forskellige isolerede systemer bringes en kemisk reaktion til at forløbe: 1. NaHCO3 (s) --> NaHCO3 (aq) 2. NaHCO3 (aq) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) 3. NaHCO3 (s) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) Jeg skal som opgave skrive reaktioner som forløber i 1,2 og 3 om på den ... -
Civilingeniør VS. diplomingeniør!
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig forskellen på civilingeniørens arbejde og diplomingeniørens arbejde i hverdagen? -
Radioaktivitet
ForumindlægHvad sker der når mennesker udsættes for radioaktive stoffer?/ Hvad sker der når celler påvirkes af ironiserede stråler? -
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
Mole-Ascorbinsyre-masseindhold-æquivalentpunkt
Forumindlæg1)Calculate the number of added moles of NaOH in the equivalence point. -Altså må lige se om jeg har forstået ret.. Jeg startede med at opløse 5 vitamin C piller i 30mL vand og derefter tilsatte NaOH.. Er det så, når jeg har tilsat 30mL NaOH ? 2)Hvordan udregner jeg indholdet (mass content) af... -
Elektrisk rustbeskyttelse
ForumindlægHvad er elektrisk rustbekyttelse og hvordan fungerer det? -
00 i matematik?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på C niveau, så dvs. jeg skal ikke have matematik resten af 2. og 3. g. Så mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 7 i dansk og... -
Interessant område
ForumindlægHvad er efter din mening det mest interessante område inden for fysikken? -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa, jeg har været syg, det korte tidspunkt vi havde om elektromagnetisme på skolen, så jeg har egentlig ikke fået særlig meget info om emnet. Hvis I kunne tage jer tid, og forklare mig, hvad elektromagnetisme er, og hvilke forsøg jeg kunne fortage mig, før prøven på mandag, ville det være ... -
Alkoholer og carbonkæder
ForumindlægRedegør for betydningen af carbonkædens længde og antallet af OH-grupper for alkoholers fysiske egenskaber, herunder blandbarhed med vand. Diskuter intermolekylære kræfter, hydrofile/hydrofobe grupper. -
PLEASE HJÆLP, det er planter
ForumindlægJeg skal svare på følgende spørgsmål: - Beskriv nogle vigtige kvælstofholdelige stoffer, som planter, dyr, og nedbrydere som optager og omsætter. -
CO2
ForumindlægHej Er vedvarende energi CO2-frit? -
Engelske udtryk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kemirapport og skal nu lave et engelsk abstract. Hvor kan jeg finde alle de kemiske udtryk (står ikke i min ordbog)? Hvis nogen skulle kunne dem leder jeg efter: opløselighedsligevægt kompleksitetskonstant ligand metalion sølvion koordinationstal reaktion ligevægtskonsta... -
109 % konventeret glykose
ForumindlægJeg har lavet en fremstilling af ethanol (alkohol) og skulle så efter eksperimentet udregne, hvor meget glykose der var konventeret.. Jeg kan ingen fejl se i mine udregninger.. Men jeg har fået procenten til at være 109%. Mine udregninger er: 13.28g / 44g/mole = 0.302mole / 2 (ratioen er 1:2) = ... -
Det haster
ForumindlægT/K k/s 683 0,00933 700 0,0249 725 0,0970 744 0,256 beregn, hvor lang tid der går, før 6+% af udgangsstoffet er omdannet til estragol, når reaktionen forløber ved 700 K -
Påvisning af H+-ion?
ForumindlægOkay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak.. -
Endo eller exoterm?
ForumindlægJeg har følgende reaktion: H2(g) + CO2(g) <-> H2O(g) + CO(g) Får oplyst at ved 900K er ligevægtskonstanten Kc=0,60 Spørgsmålet er om reaktionen mod venstre er endoterm eller exoterm? Har fundet ud af den er exoterm mod venstre men kan bare ikke se hvorfor? på forhånd tak. -
Hormoner
ForumindlægHvordan kan man forklare hvorfor hormonerne LH, FSH og TSH specifikt aktiverer hver sin receptor? - er det fordi deres β-kæde i kvartærnærstrukturen er forskellige for de tr,e og de derfor binder sig til hver deres specifikke receptor, som evt. passer til deres β-kæde?
