Søgning på: kemi b. Resultater: 19141 til 19160 af 96568
-
syntese spørgsmål
ForumindlægDibenzoylethylene is dissolved in dichlormethane in a 250 mL roundbottomed flask equipped with a magnetic stirrer and a pressure equalising dropping funnel with a CaCl2 gurad tube, and bromine in dichloromethane is added dropwise over a period of ca. 30-45 minutes. After stirring for 45 minutes, ... -
induktive metode vs deduktive metode
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal forklare et forsøg man kan udføre i teorien der omhandler reaktionen mellem urin og chlor som man brugte i 1. verdenskrig til at beskytte sig fra chlorgas: men jeg ved ikke om det er en induktiv eller en deduktiv metode? under forsøget ville jeg teste om denne form... -
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede?? -
Fformelmasse
ForumindlægSkal formelmasse angives i g/mol eller Unit? Og hvorfor? -
Udskillelse af Acetylsalicylsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, vedhæftede figur? Det handler om udskillelse af acetylsalicylsyre (aspirin) helst hvad der sker step by step -
butan-2-amin
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^. -
Fældningsreaktion
ForumindlægHey, sidder med et lille problem da vi har om fældningsreaktioner: NaOH + AgNO3 -> NaNO3 + AgOH2 Jeg har afstemt den til det resultat men tjekkede efter og der findes intet stof som hedder AgOH2 så hvad ændre det sig så til? Har ikke kunne finde noget på Google. -
Varmetab
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvorfor man helst vil isolerer så der ikke er varmetab? Altså hvorfor er varmetab dårligt? Er det fordi man mister energi? -
Breddegarder - længdegradder, index error, HASTER
ForumindlægHEJ Er der nogle, der kan hjælpe med at lave opgave 1? Jeg er stuck og forstår det på ingen måde og skal have lavet det indenfor 3 dage. -
Ufuldstændig og fuldstændig forbrændinger af organiske eller uorganiske stoffer
ForumindlægGælder det, at for organiske stoffer så vil der ved fuldstændige forbrændinger dannes CO2 og H2O. Men ved ufuldstændige forbrændinger dannes der ikke CO2? Men i stedet for kan det være carbon, carbonmonoxid, vand osv.? Ved forbrænding af uorganiske stoffer, for eksempel metaller, gælder det, at d... -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Har i nogen gode ideer til underemner inden for det? Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kro... -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
Bøger på medicin
ForumindlægHej kære brugere! Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? (Helst de danske udgaver) På forhånd tak -
Hvad er en unit
ForumindlægHvad er en unit -
Finde k udefra Pka
ForumindlægHvordan finder man ka udefra pka hvis vi f.eks. får at vide at pka=9,31 -
HJÆLP!!!
ForumindlægJeg forstår ikke spørgsmål. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle kunne hjælpe -
Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen
ForumindlægBeskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen. Håber i kan hjælpe mig med at skrive noget om det, da jeg ikke kender følelsen og ikke drikker. Tak på forhånd. -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
syre base
ForumindlægEr i tvivl om hvordan opgave b og c skal regnes. Har lavet opgave a, den har jeg vedhæftet. Dimethylamin er en base med pKb=23,23 ved 25 grader. a) Skriv reaktionskemaet op for dimethylamins reaktion med vand. Den er lavet og vedhæftet b) Beregn [OH-] i en 0,010 M opløsning af dimethylamin...
