Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19141 til 19160 af 24890
-
God opførsel? Vigtigt?
ForumindlægHej alle sammen, Vi har debatteret meget om, hvorvidt god opførsel er vigtigt nu om dage? Nogen mener, at det er et "gammeldags begreb", men nogen mener, det er meget vigtigt.. HVad mener i? Og hvorfor? -
Intifada
ForumindlægHej derude!Jeg sidder med min 2. års historieopgave, hvor jeg skal skrive om Intifadaen i Palæstina/Israel... Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde ud af USA's rolle i denne konflikt, da jeg blive ved med at læse om at USA støtter Israel.. men hvorfor og hvordan kan de det??En tin... -
dødssyn...(OLD)
Forumindlæghej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak -
kold krig
ForumindlægHej."I april 1946 tog tog Sovjet i sin zone initiativ til en sammenslutning af kommunister og socialdemokrater i et nyt parti, SED, Tysklands socialistiske enhedsparti" efterfælgende står der at "vestmagterne så sammenslutningen værende i direkte strid med de indgåede aftaler i Pos... -
90'er litteratur
ForumindlægHey!!Skal til mdt. eksamen i dansk på tirsdag, og er ved at læse lidt op!Hvad kendetegner dansk litteratur i 1990'erne??Har hørt at det bliver kaldt konstruktivisme, men hvad dækker det over??Håber i har en masse guldkorn!!Thanks!! -
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
a short story..
ForumindlægHi..Is there somebody som har læst novellen " on the left side"? der er nemlig en del jeg ik forstå ved denne novelle, som jeg håber i vil hjælpe mig med.. bare giv mig en lille resume af hvad der sker helt.. på dansk..:0).. forstå den bare ikke:(Please help me..Mange tak på forhånd. -
Skørbug
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om skørbug i AT i år, med det overordnede emne rejser. Har planer om at beskrive hvorfor man får skørbug med biologi, og så om nogle opdagelsesrejser hvor man oplevede skørbug. Kender i nogle kilder hvor man kan se tegn på skørbug? -
Studievalg HÆLP
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
odysseen og forhalingsteknik!
ForumindlægHalløj derude..Har om Odysseen, og skal give nogle eksempler på forhalingsteknik, men øh hvad er det lige det er? Har tjekket nettet ud, men kan ikke rigtig finde noget. Tror det er noget med at trække i langdrag, er dog ikke sikker.Men hvis det er rigtig, er det så noget med alle gentagelserne o... -
Projektopgave, om Hooliganisme
ForumindlægHej..Har et lille problem, vi skal til at lave projektopgave og jeg har valgt sammen med en anden dette emne 'Hooliganisme'. Jeg vil bare lige spørge om der var nogen der har haft om det eller noget i den stil, please, lig lige et par link til et par go'e sider med en masse stof om em... -
Pythagoras
ForumindlægHejsa.Skal skrive 3.-årsopgave i december, så jeg vil høre om der er nogen herinde, der har en opgave om Pythagoras's sætning etc. Vil gerne se, hvordan det skal skrives osv...Ville være meget taknemmeligI kan sende til mig i en e-mailPå forhånd takPhilip -
Jeres meninger om Danmark og EU
ForumindlægHej alle. Vil i ikke være venlige at bruge 2 min. på det her.! :-) Hvad er jeres mening/holdning til Danmark og EU? Altså er det godt eller dårligt, at vi er medlem af EU? Og hvorfor? -
SSO for lang?!!
ForumindlægHejsa Så sidder jeg selv i det dilemma, at min SSO er alt for lang, hvad skal jeg gøre, nogen der har et forslag? Den er 3 sider længere end den "må". Jeg syntes ikke ummidelbar der er noget der kan kortes ned, har et citat jeg måske bare kunne henvise til, men er det en god ide?Håber d... -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
Billedkunst-projekt!
ForumindlægI NEED HELP!!!!! Jeg ska lave et oplæg imorgen i billedkunst, og har ingen anelse om hva jeg ska finde på! vi ska finde et overordnet emne som hele klassen skal kunne lave noget om! Og det må ikke være noget med flodbølgen!!! HJÆLP! -
Det haster virkeligt! Aflevering i morgen
ForumindlægGodaften Jeg skal aflevere et essay, som jeg tilfældigvis ikke kan komme videre med, så ville høre om nogle af jer magtede at læste det? Jeg mangler stadig en del ;o) Mvh Maria -
Skal finde tema(et) i J.R.R Tolkiens Hobbiten
ForumindlægJeg har en opgave i dansk som lyder: Hvad er tema(et) i hobbiten? Skal avlevere opgaven inden mandag... -
eksamen sidste år..
ForumindlægHej..nogen som var oppe i dansk sidste år? og som kan huske hvilke stilemner i kom op i? -
Hjælp mig!! Militærnægter...
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har været til session for godt et år siden, og der trak jeg nr 5xxx = jeg skal ind og aftjene. Jeg er meget imod det danske militær, da jeg mener, at sende mig i militæret er lig med at smide penge ud af vinduet, da jeg på ingen måde skal bruge min fremtid derinde. Til session...
