Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19141 til 19160 af 153151
-
Bipersoner
ForumindlægHvad er bipersoner? -Er det ikke de personer der er med i historien, men som ikke er hovedperosner? -
folketinget
Forumindlæghvad er historien bag folketinget? -
AT-eksamen - Hvordan?
ForumindlægHalløj. Sad lige og blev lidt i tvivl og noget ang. AT-eksamenen. Man skal snakke 10 min, og derefter have en dialog de efterfølgende 10-12 min - sålangt er jeg med. MEN - dialogen, er det her man snakker metoder, eller er det i de første 10 min?, eller hvad bruger man dialogtiden på? jeg føler ... -
Begivenheder mellem år 1993-2012
ForumindlægSom overskriften siger, søger jeg nogle begivenheder, personer, ting you name it, som har foregået mellem år 1993-2012. Håber I derude har noget i tankerne og vil give en hjælpende hånd. :-) TAK. -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
HJÆÆLP: Nogen der har noget med Herman Bang "Pernille" ??
ForumindlægNOGEN DER HAR NOGET MATERIALE TIL HERMAN BANGS NOVELLE "PERNILLE" På forhånd tak :) -
HJÆLP MIIq
ForumindlægJeg kan ikk komme vider med den her stil ⇓ så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at skriv lidt på den eller fortælle mig hvad jeg mere kan skrive:D Sedlen malene kom slentrende hen ad gang. Hun gik ... -
Afgangseksamen :)
ForumindlægJeg skal til mundlig afgangseksamen i Samfundsfag. Er der nogle bestemte - meget vigtigte ting jeg skal kunne, som er godt at ku? -
omskrivning af novelle Hm
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med at hvordan man skriver en novelle om??? -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell... -
Niccolò Machiavelli
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave hvor jeg skal 1. Redegøre for Machiavellis syn på menneskets natur og redegøre for hvordan hans politiske filosofi er et udtryk for en rennæsance? Analysere de to kapitler i "Fyrsten" hvor jeg kommer ind på a. steder der viser Machiavellis syn på men... -
spørgsmål til Shipwreck blues melodien
Forumindlægsangen: http://www.youtube.com/watch?v=j0Q7s6u2kME spørgsmål: Opgave: 1 Gør rede for de vigtigste træk ved den musikhistoriske periode, du beskæftiger dig med. 2 Placér derefter det nummer, du beskæftiger dig med i denne historie. 3 Gør rede for nummerets form - på lydfilen. 4 Hvor mange k... -
Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med at kigge min oversættelse igennem for fejl??.. Den skal afleveres immorgen.. Bitte.. :-(
ForumindlægLille Peter glædede sig til sin fødselsdag, som også blev en dejlig dag. Hans forældre havde købt en ny cykel til ham. Om aftenen kom hans bedsteforældre på besøg, og hans bedstefar tog en 100krseddel op af lommen og lagde den på bordet. Da jeg trådte ind i hendes værelse, så hun på sit ur, og de... -
Kollektiviseringen i Rusland under Stalin
ForumindlægHeyJeg har valgt at skrive min historieopgave om Landbrugskollektiviseringen i Rusland under Stalin og udryddelsen af kullakkerne som klasse.Jeg vil forsøge at sætte omstændighederne i perspektiv omkring hvad der foregik i Rusland på dette tidspunkt, og motiverne, politiske lokalt som internation... -
hjælp - hvorfor har vi en offentlig sektor i DK?
Forumindlæghjælp. er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål?hvorfor har vi en offentlig sektor/ offentlig regulering I DK? håber I/ du kan hjælpe mig... -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
En lille hjælp, HASTER ! :/
ForumindlægHeeej søde folkens :) Ønsker jer alle sammen en god påske.. Jeg skal skriv en tekst på ca 1000 enheder, hvor jeg beskriver et træk om at flytte, forestillede eller reelle. Hvis reelle, hvordan har det påvirket dit liv? Hvis forestille sig (og reelle) kan du beskrive alle nødvendige skridt må tage... -
Oversat tekst
ForumindlægHej jeg har oversat denne tekst fra dansk til tysk, nogle som vil kigge den igennem for småfejl? :) Der folgende Auszug stammt aus dem Roman, „bis nach dem Krieg“. Hier erzählt die Erzählerin Gudrun Pausewang von dem Mädchen Hanni Hensel, der in dem kleinen. Deutschen Dorf Fessenbac... -
Pakke
Forumindlægx står for et tal. På hver pakke står antal mønter den indeholder: Er det så 1x eller? -
Spektroskopi eksamenssæt
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdf Det er sådan set bare spørgsmål a. Hvordan skriver man svaret i sin opgave? Man kan jo se det ud fra formlen hvorfor den har den molekylformel?Nogen der kan hjælpe?
